تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
12

ملکشاهی با انتقاد از افزایش حجم پرونده‌های ورودی به دادگاه‌ها: برخی رفتارها تخلف است نه جرم/ بیکاری عامل اصلی وقوع جرایم

  • کد خبر : 15471
  • 04 دی 1391 - 17:24

  به گزارش میرملاس نیوز به نقل از خانه ملت؛ رئیس کمیسیون قضایی وحقوقی مجلس، با تاکید بر اینکه برخی زمینه‌های جرم‌زایی مربوط به خارج از سیستم قضایی است، گفت: امروزه برخی از رفتارهایی که تخلف بوده، جرم محسوب می‌شود به همین دلیل شاهد افزایش پرونده‌های ورودی به دادگاه‌ها هستیم. الهیار ملکشاهی  با انتقاد از […]

2010_7_4_11_24_51

 

به گزارش میرملاس نیوز به نقل از خانه ملت؛ رئیس کمیسیون قضایی وحقوقی مجلس، با تاکید بر اینکه برخی زمینه‌های جرم‌زایی مربوط به خارج از سیستم قضایی است، گفت: امروزه برخی از رفتارهایی که تخلف بوده، جرم محسوب می‌شود به همین دلیل شاهد افزایش پرونده‌های ورودی به دادگاه‌ها هستیم.

الهیار ملکشاهی  با انتقاد از افزایش حجم پرونده‌ها در دادگاه‌ها، افزود: متاسفانه وجود عناوین مجرمانه‌ای که در قوانین وجود دارد، منجر به  افزایش حجم پرونده‌های ورودی به دادگاه‌ها شده که همین امر رسیدگی و بررسی پرونده‌ها را با مشکل روبرو ساخته است.

نماینده مردم کوهدشت در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: امروزه برخی از رفتارهایی که تخلف بوده، جرم محسوب می‌شود بر همین اساس شاهد پرونده‌های زیادی در دادگاه‌ها هستیم.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با تاکید براینکه برخی زمینه‌های جرم‌زایی خارج از سیستم قضایی است، تصریح کرد: به دلیل نبود فرصت شغلی و افزایش بیکاری در کشور، شاهد برخی جرایم از جمله سرقت می‌شویم که همین موضوع منجر به افزایش جرایم و افزایش تعداد پرونده‌ها در دادگاه‌ها ‌شده است.

وی تاکید کرد: متاسفانه کمرنگ شدن فرهنگ گذشت بین خانواده‌ها منجر به بروز جرایم بسیاری می‌شود، به عنوان مثال بسیاری از افراد جامعه نسبت به یکدیگر گذشت ندارند و با کوچکترین اهانتی که به آنها می‌شود به دادگاه مراجعه می‌کنند که این عوامل جرایم و پرونده‌های متعددی را در دادگاه‌ها ایجاد کرده است.

ملکشاهی، با تاکید بر اینکه باید زمینه جرم‌زایی که از سوی نهادهای متولی از جمله دولت به وجود می‌آید از میان برد، افزود: دستگاه قضایی و مجلس موظف است با ورود به موضوع جرایم و افزایش پرونده در دادگاه‌ها این موارد را رسیدگی کند تا اقداماتی در جهت رفع این معضل درنظر گرفته شود.

رئیس کمیسیون قضایی وحقوقی مجلس شورای اسلامی، در مورد رابطه پیشخوان قضایی با کاهش حجم پرونده‌ها در دادگاه‌ها، گفت: پیشخوان قضایی تنها می‌تواند در جهت تسریع رسیدگی و بررسی به پرونده‌ها کمک کند و نسبت به کم شدن جرائم تاثیری ندارد.

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=15471

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 3در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۳
  1. گل گفتی آقای ملکشاهی…فقط یه سوال شما قراره برای بیکاری جوونا چکار کنین

  2. “به دلیل نبود فرصت شغلی و افزایش بیکاری در کشور، شاهد برخی جرایم از جمله سرقت می‌شویم که همین موضوع منجر به افزایش جرایم و افزایش تعداد پرونده‌ها در دادگاه‌ها ‌شده است”

    من هیچی نمیگم.ای کاش آقای ملکشاهی به همین گفته خودشان کمی فکر کنند و نسبتش را با بیکاری در شهرستان کوهدشت مشخص کنند.

  3. آخه من نمی فهمم این آقافقط سخنرانی بلده

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.