- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

فرآیند تولید درایران خودرو مطابق با استاندارد های زیست محیطی

75gblkjksl

 

به گزارش میرملاس نیوز ؛ رییس سازمان حفاظت محیط زیست ‌ارتقای استانداردهای زیست محیطی خودروهای جدیدگروه صنعتی ایران خودرو رانشان دهنده تحول درفرایندهای تولید دراین گروه صنعتی عنوان کرد.

 به نقل از ایکو پرس محمدجواد محمدی زاده رئیس سازمان حفاظت محیط زیست ایران در دیدار از غرفه ایران خودرو دردوازدهمین نمایشگاه محیط زیست با بیان این مطلب گفت : خودروسازان با ارتفای استانداردآلایندگی محصولات خود از یورو ۲ به یورو ۴ در مدت دو سال یک حرکت چشمگیری انجام دادند.

وی افزود: ارتقای استاندارد از یورو ۲ به یورو ۴ که درسال های ۹۰ و ۹۱ در ایران انجام شد، در بسیاری کشورهای غربی در مدت ۱۶ سال انجام شده است.

رئیس سازمان محیط زیست در این دیدار از دستاوردهای زیست محیطی ایران خودرو دیدن کرد و مشارکت فعال ایران خودرو در تحقق شعارها و هدف های زیست محیطی کلان کشور را ستود.

محمدی زاده با اشاره به کاهش ۳۰ درصدی آلاینده ها در تهران گفت: این امر، حاکی از بهبود در صنعت، محصولات صنعتی، سیستم های حمل و نقل و مدیریت ترافیک است و اصلاح فرایندهای صنعت خودرو مهم ترین رکن در این امر به شمار می رود.

وی صنعت خودروسازی را دارای نقش مهم در رونق اقتصادی، اشتغال، خودکفایی و باور توسعه صنعتی دانست و افزود: با دو میلیون دستگاه تولید سالانه، صادرات صنعت خودروی ما بسیار نتیجه بخش بوده و راهیابی این صنعت به بازارهای جهانی دستاورد تلاش هایی است که در ارتقای کیفیت و استاندارد صورت گرفته است.