- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

نابسامانی در شهرک صنعتی کوهدشت/ واحد صنعتی که معتاد ترک می دهد‍!

 

 

به گزارش میرملاس نیوز ؛  شهرک صنعتی شهرستان کوهدشت با مشکلات متعددی دست در گریبان است که در این میان تبدیل یکی از واحدهای صنعتی به کمپ ترک اعتیاد این مشکلات را مضاعف کرده است.

 شهرک صنعتی منطقه ای است که به منظور توسعه صنعتی و متمرکز شدن واحدهای صنعتی در نظر گرفته شده است. هدف از ایجاد شهرک صنعتی، توسعه صنعتی در خارج از مناطق شهری است تا تاثیرات منفی بار صنعتی بر ساکنین شهری را به حداقل رسانده، آلایندگی را کم کرده و با دسترسی آسان به مسیر حمل و نقل، کمترین بار ترافیکی را در مناطق شهرنشین به بار آورد.

به نقل از  مهر : در چند دهه اخیر ایجاد شهرکها و پارکهای صنعتی در اکثر کشورهای در حال توسعه مورد توجه قرار گرفته است اما بررسی تجربه کشورهای موفق در این زمینه و مقایسه آنها با موراد ناموفق عوامل تعیین کننده موفقیت این سیاست را روشن می سازد.

چالش جدی در زمینه زیرساختهای شهرکهای صنعتی لرستان

یکی از نکاتی که در موفق یا ناموفق بودن شهرک های صنعتی تاثیرگذار است فراهم کردن شرایط مطلوب برای دسترسی به زیرساختهایی چون آب، برق، فاضلاب، گاز، مخابرات و در بعضی موارد ساختمانهای ساخته شده مطابق با استانداردهای مطلوب است.

 

این در حالیست که علاوه بر امکانات فیزیکی، فراهم شدن خدمات شهری و رفاهی نظیر مراکز بهداشتی، بیمه، بانک، پست، آتش نشانی و حتی واحدهای مسکونی برای شاغلین این واحدهای صنعتی نیز حائز اهمیت است.

با این تفاسیر هم اکنون شهرک های صنعتی استان لرستان به لحاظ امکانات زیرساختی با چالشهای زیادی مواجه هستند به طوریکه سال گذشته بود که صنعتگران لرستانی در نامه ای به معاون وزیر صنایع و معادن نسبت به مشکلات موجود در این بخش انتقاد کردند.

با این وجود علی رغم اینکه با پیگیری استانداری لرستان در برخی از شهرکهای صنعتی استان حرکت های خوبی آغاز شده است ولی همچنان روند کار متولیان امر کند است به طوریکه گلایه های صنعتگران همچنان در این زمینه باقیست.

دوسوم واحدهای تولیدی در شهرک صنعتی کوهدشت تعطیل است

یکی از شهرکهای صنعتی استان لرستان که با چالشهای جدی مواجه است شهرک صنعتی کوهدشت بود که از حداقل زیرساختهایی مانند آب، راه دسترسی و آسفالت و … برخوردار نیست. از سوی دیگر تبدیل یک واحد صنعتی در این شهرک به کمپ ترک اعتیاد مشکلات موجود در این بخش را تشدید کرده است.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان کوهدشت در این رابطه در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: شهرک صنعتی شهرستان کوهدشت در زمینی به مساحت ۲۱ هکتار احداث شده است.

 

 

حمید آزاد بخت با اشاره به وجود ۸۴ واحد صنعتی در این شهرک عنوان کرد: در حال حاضر از مجموع ۸۴ واحد صنعتی شهرک صنعتی کوهدشت تنها ۳۴ واحد فعال هستند.

واحد صنعتی که تبدیل به کمپ ترک اعتیاد شد!

وی در بخش دیگری از سخنان خود به فعالیت یک کمپ ترک اعتیاد در شهرکهای صنعتی شهرستان کوهدشت اشاره کرد و بیان داشت: متاسفانه در حال حاضر یکی از واحدهای صنعتی این شهرک تبدیل به مرکز ترک اعتیاد شده است.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان کوهدشت با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای پلمپ این مرکز ترک اعتیاد در شهرک های صنعتی کوهدشت افزود: در جلسه ای با حضور رئیس دبیرخانه شورای مبارزه با مواد مخدر استان مصوب شد که این مرکز بهبودی در این شهرک صنعتی پلمپ شود.

آزاد بخت با بیان اینکه هماهنگی لازم را برای پلمپ این کمپ با دستگاههای مرتبط مانند نیروی انتظامی و دادستانی انجام داده ایم تصریح کرد: این در حالیست که هنوز متاسفانه این امر محقق نشده و این مرکز ترک اعتیاد غیرمجاز به فعالیت خود پایان نداده است.

مسئول مرکز بهبودی: به دلیل عدم حمایت مسئولان واحد صنعتی را تبدیل به کمپ کردم!

این سخنان در حالی مطرح می شود که مسئول این مرکز ترک اعتیاد در این رابطه مدعی است که پیش از راه اندازی این مرکز ترک اعتیاد قرار بر این بود که یک واحد صنعتی در این محل راه اندازی شود.

 

 

وی ادامه داد: متاسفانه به دلیل عدم حمایت مسئولان برای راه اندازی این واحد صنعتی در شهرک های صنعتی کوهدشت ما هم مجبور شدیم که این واحد را به مرکز ترک اعتیاد تبدیل کنیم.

کمپ ترک اعتیاد ظرف ۷۲ ساعت پلمپ می شود

رئیس دبیرخانه شورای مبارزه با مواد مخدر نیز در این رابطه در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: بر اساس جلسه در روز ۲۹ مهر ماه سالجاری با حضور معاون برنامه ریزی استانداری لرستان قرار بر این بوده که این مرکز ترک اعتیاد ظرف ۲۴ ساعت تعطیل شود.

فراشی با بیان اینکه مصوبه این جلسه به فرمانداری شهرستان کوهدشت نیز ابلاغ شده بود عنوان کرد: این در حالیست که متاسفانه در این زمینه هنوز اقدام خاصی صورت نگرفته است.

وی با تاکید بر اینکه به طور حتم این مرکز ترک اعتیاد در شهرک های صنعتی تعطیل خواهد شد ابراز امیدواری کرد که این مرکز ظرف ۷۲ ساعت آینده با هماهنگی با دستگاه قضایی پلمپ شود.

این سخنان در حالی مطرح می شود که تلاش خبرنگار مهر برای گفتگو با فرزاد محمدی مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی لرستان به نتیجه نرسید که امید می رود علی رغم عدم پاسخگویی مسئولان حداقل شاهد گام های عملیاتی متولیان امر برای رفع مشکلات شهرکهای صنعتی استان از جمله شهرستان کوهدشت باشیم.