تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
5

نریمانی: ۹۳ درصد از جمعیت شهرستان کوهدشت باسواد هستند

  • کد خبر : 15689
  • 07 دی 1391 - 9:41

مدیر آموزش و پرورش شهرستان کوهدشت گفت: ۸۷ درصد از جمعیت ۲۲۰ هزار نفری این شهرستان دارای سواد در مقاطع مختلف تحصیلی هستند.

نریمانی

 

‘بهمن نریمانی’  در گفت وگو با ایرنا افزود: میزان رشد باسوادی استان لرستان در شش دوم سال گذشته به شش ماه نخست امسال ۹۶ درصد است که این میزان در شهرستان کوهدشت ۹۳ درصد می باشد.

وی اظهار کرد: مهم ترین مشکل شهرستان کوهدشت دراین زمینه پالایش اسمی تعداد بیسوادان شهرستان است

که نیازمند همکاری جمعی دستگاههای اجرایی به ویژه کمیته امداد امام(ره) و بهزیستی است.

نریمانی افزود: این اقدام موجب پوشش کامل افراد بیسواد و معرفی آنها به نهضت سواد آموزی شهرستان خواهد شد.

مدیر آموزش و پرورش کوهدشت گفت: پنج هزار و ۸۶۸ نفر طی سال جاری در دوره های سواد آموزی و طرح تحکیم این شهرستان ثبت نام کرده اند که از این تعداد دو هزار و ۲۶۴ نفر موفق به اخذ مدرک قبولی در این دوره ها شدند.

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=15689

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 4در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۴
  1. برادران عزیز و همزبان کوهدشتی مطلقا نگران مشکل بی سوادی نباشید!
    برادر بزرگوار و همشهریمان جناب آقای نریمانی ید طولایی در ارتقا شاخص های کمی دارند!
    در این چند سالی که انشاالله فرصت خدمتگذاری به شما را مغتنم خواهند شمارد به گونه ایی شاخص های آموزشی کوهدشت را افزایش دهند که تمام ممالک شرق و غرب انگشت به دهان بمانند!

    • برادر عزیز ی که سبزیان نیستی این شیطنت شما را تمام شرق وغرب تشخیص می دهد عملکرد نریمانی اظهر من الشمس است بعضی عملکرد خود را در تخریب دیگران میدانند
      آیینه گر نقش تو بنمود راست خود شکن ایینه شکستن خطاست

  2. سواد مهم است ولی مهمتراز آن فرهنگ است که باسوادان باید داشته باشند ازتعارفات رسمی ومعمول که بگذریم حالا شما توکوچه وخیابان وبانک ونانوایی وتاکسی وقهوه خانه وترمینال و فاتحه خوانی ومحرم وعروسی ورانندگی ومسجدوپارکینگ ومدرسه ودانشگاه ومترو وکافی شاپوسقط فروشی و اتوبوسهای تهران وپارک شهروپیاده رو وپارک روستا وکتابخانه وتعمیرگاه ومزرعه وکارخانه و مکالمه تلفنی وبرخورد اداری و آرایشگاه و خرید وفروش وبقالی وفخاری وبزازی ورزازی وسمساری و… رفتار این باسوادان را کمی تا قسمتی وراندازکنید خداوکیلی چند درصد آنان رفتارشان فرهنگی است؟

  3. درود ….اینکه نرخ سواد در شهرستان بالا رود خبر مسرت بخشی است . اما باید توجه داشت که امروزه سواد فقط خواندن و نوشتن ساده نیست . هم اکنون بسیاری از جوانان و نوجوانان در شهرستان همانند سایر بخش های دیگر سواد علمی ندارند . در جهانی که اهمیت تخصص روز به روز گسترده تر میشود خواندن و نوشتن دیگر سواد حساب نمی شود و سواد زمانی معنا میگیرد که فرد تخصص خاصی داشته باشد . در کلاس های نهضت سواد آموزی هم خیلی از افراد شرکت نمی کنند اما مدرک فاقد ارزش علمی میگیرند .چون خود افرادی را سراغ دارم که این کار ها را آنجام داده است

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.