تاریخ : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳
6

به ازای تولید هر خودرو در ایران سه شغل ایجاد می شود

  • کد خبر : 15697
  • 06 دی 1391 - 20:57

مدیر عامل گروه صنعتی ایران خودرو اعلام کرد: صنعت خودرو صنعت مردمی است و بایداز پتانسیل رسانه‌ها برای حمایت از تولیدو سرمایه ملی استفاده کردو ما از این پتانسیل برای ارائه توانمندی‌های خودبهره می گیریم.

1347348081_irankhodro2

 

به گزارش میرملاس نیوز به نقل از ایکوپرس ؛ جواد نجم الدین مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو دردیدار مدیر عامل خبرگزاری فارس و هیات همراه از این گروه صنعتی با بیان این مطلب ، خبرگزاری فارس را از رسانه های بزرگ و تاثیر گذار در ایران و خاورمیانه دانست و با اشاره به نقش مهم خودروسازی در توسعه کشورها، از مسوولان رسانه خواست تا در جهت تبیین این نقش و انعکاس توانمندی های آن کوشا باشند.                  

 

وی افزود: تا سال گذشته صنعت خودروی ایران در مرتبه سیزدهم جهان و ایران خودرو در مرتبه شانزدهم خودروسازان جهانی قرار داشت که قابل توجه و در معادلات کشور بسیار موثر است.

 

نجم الدین بر نقش این صنعت به عنوان لوکوموتیو صنایع تاکید کرد و گفت: خودروسازی ۶۰ صنعت دیگر مانند ماشین کاری، پلیمر، نساجی، شیشه، الومینیوم  و مس را به دنبال خود می کشد و همه این ها باید کارکنند تا محصول آن ها در خودرو متجلی شود.

 

مدیر عامل گروه صنعتی ایران خودرو، خدمات پس از فروش را از کسب و کارهایی دانست که نتیجه فعالیت صنعت خودروسازی است و گفت: ایران خودرو ۸۰۰ نمایندگی فروش و خدمات پس از فروش دارد که نقش بسیار بزرگی در کشور دارند.

 

وی به اشتغال زایی بالای صنعت خودروی کشور اشاره کرد و اظهار داشت : به ازای تولید هر خودرو سه شغل مستقیم و غیر مستقیم ایجاد می شود .

 

نجم الدین برخورداری از زنجیره ارزشی بزرگ را دیگر ویژگی صنعت خودروسازی دانست که در صورت توقف در فعالیت هر یک از اعضای آن، سایر بخش های آن نیز متوقف می شود. لذا دولت ها از آن حمایت می کنند.

 

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو گفت: نکته دیگر مسئله حمایت کشورها از صنعت خودروسازی‌شان است. مثلا در آمریکا دولت سهام جنرال موتورز را ۱۶۰ میلیارد دلار خرید تا این صنعت دچار ورشکستگی نشود، اساساً یکی از شعارهای اوباما در انتخابات، خودرو بود با این مضمون که: “اسامه‌مرده، جنرال موتورز زنده است” .

 

وی به وضع تعرفه واردات بر خودرو در چین و کمک‌های فرانسه و آلمان به صنایع خودروسازی‌شان نیز اشاره کرد و افزود: گفته می‌شود چرا ۵۰ سال است خودروسازی می‌کنیم اما با کره قابل مقایسه نیستیم.

 

نجم‌الدین در پاسخ به این سوال اظهار داشت: ما عملا تا سال ۵۷ فقط مونتاژ کننده بودیم از سال ۶۰ به بعد نیز صنعت خودرو در خدمت جنگ بود.از سال ۷۰ مجلس قانون حمایت از صنعت خودرو را تصویب کرد و ما از آن زمان عملا صنعت خودرو داریم، وارد مرحله طراحی صادرات و خدمات پس از فروش شدیم.

 

مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو افزود: در ایران صنعت قطعه ‌سازی نداشتیم و ۱۰ سال طول کشید که دانش فنی به قطعه‌سازان منتقل شد تا به محض دادن نقشه، قطعه ساز ظرف دو ماه قطعه را به شما تحویل دهد.

 

نجم‌الدین ادامه داد: با تولید سمند ما توانستیم  صنعت خودرو را پیشرفت دهیم. مرحله بعد طراحی موتور بود و موتورملی EF7 را طراحی کردیم که مالکیت آن را داریم و می‌توانیم هر تغییری در آن بدهیم.

 

به گفته نجم‌الدین صادرات مرحله بعدی خودروساز شدن ایران‌ بوده است و اکنون صنعت خودروی ایران به ۳۰ تا ۴۰ کشور صادرات دارد.

 

 

 

وی افزایش قیمت مواد اولیه، هزینه های عملیاتی و هزینه های مالی را مهم ترین چالش های خودروسازی کشور دانست و گفت: با وجود این مشکلات، ایران خودرو برنامه های توسعه محصول را متوقف نکرد، بلکه رانا را  به بازار عرضه کرد که تا هفته گذشته روزی ۲۰۰ دستگاه تولید شد، اما برنامه افزایش این تعداد به ۳۰۰ دستگاه به اجرا نهاده شده است.

 

درادامه این نشست حمیدرضا تقوی نژاد معاون استراتژی و برنامه ریزی ایران خودرو با اشاره به چالش های پیش روی صنعت خودروی کشور گفت : از سال ۷۶ تا ۹۰ شاخص بهای کالای مصرفی خانوار و نرخ تورم  هفت برابر شده، ولی قیمت خودرو ثابت مانده و امسال بین ۲۰ تا ۲۵ درصد افزایش قیمت داده شد.

 

وی مواد، مونتاژ و هزینه های مالی را به ترتیب تشکیل دهنده  ۷۵ درصد، ۱۷ درصد و هشت درصد از قیمت تمام شده خودرو دانست و گفت: هر گونه افزایش در این هزینه ها در افزایش قیمت خودرو نتیجه می دهد.

 

معاون استراتژی ایران خودرو افزود: در مقابل تشدید فشارها، تلاش گسترده از اواخر سال گذشته روی صادرات شکل گرفت که در نتیجه آن امسال صادرات ایران خودرو از نظر تعداد۷۰ درصد و ازنظر ارزش ۲۹ درصد افزایش یافت و صادرات تنها منبع ارز مورد نیاز ایران خودرو در پنج ماه اخیر بوده است.

 

شایان ذکر است در دیدار مدیر عامل خبرگزاری فارس و هیات همراه از ایران خودرو،علاوه بر دیدار و گفت و گو با مدیریت ارشد، از سالن های پرس ۳، بدنه سازی، خط تولید رانا و مرکز تحقیقات دیدن کردند.

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=15697

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 2در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۲
  1. همه درووووووووووو

  2. اتفاقا دروغ نیست ی نفر می میره-ی نفر مرده شور میشه و نفر سوم هم گور کن

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.