تاریخ : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳
8

باید مطالبات مردم کوهدشت ارتقا یابد

  • کد خبر : 158
  • 06 بهمن 1390 - 15:14

دکتر تقی زاده در مصاحبه اختصاصی با میرملاس نیوز : باید مطالبات مردم کوهدشت ارتقا یابد محمد‌احسان تقی‌زاده استادیار دانشگاه پیام‌نور تهران‌و دارای دکترای تخصصی (P.H.D ) روانشناسی‌از دانشگاه علامه‌طباطبایی‌(ره)‌تهران و دکترای‌منابع‌انسانی می باشد، وی تاکنون ۱۰ کتاب در زمینه موضوعات روانشناسی ، اجتماعی، تربیتی، فرهنگی‌و‌خانواده را تألیف نموده است. دکتر تقی زاده ، تاکنون […]

دکتر تقی زاده

در مصاحبه اختصاصی با میرملاس نیوز :

باید مطالبات مردم کوهدشت ارتقا یابد

محمد‌احسان تقی‌زاده استادیار دانشگاه پیام‌نور تهران‌و دارای دکترای تخصصی (P.H.D ) روانشناسی‌از دانشگاه علامه‌طباطبایی‌(ره)‌تهران و دکترای‌منابع‌انسانی می باشد، وی تاکنون ۱۰ کتاب در زمینه موضوعات روانشناسی ، اجتماعی، تربیتی، فرهنگی‌و‌خانواده را تألیف نموده است.

دکتر تقی زاده ، تاکنون در ۱۱ همایش‌داخلی و خارجی شرکت کرده و مقالاتی را ارائه نموده است و ۲۵ مقاله نیز در زمینه های علمی، پژوهشی – علمی‌، ترویجی و کاربردی به رشته‌تحریر درآورده است و ۹ طرح‌ملی و کاربردی را در سطح کشور داشته و دارای سوابق اجرایی زیر است:

۱- سرپرست دانشگاه پیام نور نطنز در سالهای ۸۳ الی ۸۵

۲- مدیرکل حوزه ریاست دانشگاه پیام نورکل کشور در سال ۸۵

۳- مشاور عالی رئیس دانشگاه پیام نور کل کشور در سالهای ۸۵ و ۸۶

۴- سرپرست و رئیس موسسه آموزش از راه دور وزارت آموزش و پرورش و عضو شورای معاونین وزیر آموزش و پرورش در سالهای ۸۷ و ۸۸

۵- وی در دوره هشتم انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه کوهدشت کاندیدا شد و توانست حدود ۲۷ هزار رأی کسب نماید.

۶- تقی زاده از رزمندگان دفاع مقدس است که در جبهه های حق علیه باطل حضور داشته است .

۷- مخاطبان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران وی را به عنوان کارشناس برنامه های روانشناسی، اجتماعی، تربیتی و خانواده شبکه های مختلف می شناسد.

۸- وی عضو رسمی سازمان‌روانشناسی و مشاوره‌کشور و اکنون مشاور‌دانشگاه پلیس‌کشور و عضو انجمن روانشناسی اجتماعی ایران است.

برای برون رفت از مشکلات اجتماعی کوهدشت به سراغ ایشان رفتیم تا به عنوان یک صاحب نظر و یک چهره ی علمی ،فرهنگی مهمان ویژه ما در گروه گفتگوی ویژه نامه‌ سیمره باشند تا از نزدیک با نظرات و راهکارهای ایشان در این خصوص آشنا شویم.

* آقای دکتر برای شروع لطف کنید بفرمایید علت عدم حضور شما در مناصب اجرایی در سال های ۸۹ و ۹۰ چه می باشد؟

– بنده در پایان اسفندماه ۸۸ بنا به ارادتی که به آقای دکتر علی احمدی وزیر متعهد دولت نهم داشتم با رفتن ایشان و با توجه به محدود شدن عرصه فعالیتهای اجرایی و مشاهده ی برخی قانون شکنی ها در بدنه ی وزارت آموزش و پرورش استعفای خود را با کمال قدرت به وزیر آموزش و پرورش تقدیم کردم و رونوشت آن را به رئیس و دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز ارسال نمودم .

* آقای دکتر دلیل اصلی استعفای شما قانون شکنی برخی افراد بود یا رفتن آقای وزیر؟

– دلیل اصلی استعفای بنده این بود که رئیس مؤسسه ی آموزش از راه دور طبق قانون با پیشنهاد رئیس محترم صدا وسیما ، یکی از معاونین رئیس جمهور،‌ ریاست دانشگاه پیام نور کشور، معاون امور خارجه، و چند تن دیگر از معاونین وزیر آموزش و پرورش معرفی و حکم وی توسط وزیر آموزش و پرورش صادر می شود. با آمدن وزیر جدیدعلی‌رغم مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی مؤسسه از زیر نظر وزیر به یکی از معاونت‌های وزیر منتقل شده ، وقتی که دیدم مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی توسط افرادی که خود یک روز نماینده مجلس و قانونگذار این مملکت بوده، نادیده گرفته می شود، استعفا نمودم زیرا مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی طبق نظر مقام معظم رهبری در حکم قانون است، پس استعفایم عالمانه و شجاعانه بود و نه تنها پشیمان نیستم بلکه آن را یکی از افتخارات کارنامه زرین خود می دانم .

* می توانید خلاصه ای از عملکردتان در دوره ریاست مؤسسه آموزش از راه دور ارائه فرمائید؟

– بنده تحولات ساختاری، کمی و کیفی را در مؤسسه به اجرا درآوردم که طی آن دویست و پنجاه هزار دانش آموز که طی سالهای ۸۳ تا۸۷ در این مؤسسه ثبت نام کرده بودند را به پانصد هزار دانش آموز طی یک سال و نیم مدیریتم برسانم که ما شاهد قبولی شصت درصد از دانش آموختگان دوره متوسطه در دانشگاههای دولتی، آزاد،شبانه و غیرانتفاعی بودیم : از طرف دیگر یکهزار و سیصد مرکز در داخل و خارج از کشور را در این مدت کوتاه به بیش از دو هزار و چهارصد مرکز توسعه دادیم ، این یعنی در طی مدیریت بنده چند برابر رشد داشته ایم و در شرایطی بوده که با نصف نیروی انسانی و حداقل بودجه ( یک میلیون تومان) در حساب مؤسسه کار را شروع کردیم، در لرستان هم نوزده مرکز دایر شد که یک مدرسه به رومشکان، یکی به درب گنبد و تعدادی نیز به کوهدشت اختصاص داده شد، که طی این اقدامات تعداد دانش آموزان لرستانی از دوازده هزار به بیش از بیست هزار ارتقاء یافت.

* شاخصه‌های یک نماینده از نظر شما چه باید باشد؟

– از نظر بنده یک نماینده باید دارای تحصیلات عالی، ولایتمدار، تیزبین، برنامه ریز، دارای افکار توسعه‌ای ، پرتلاش ، پرانرژی ، مردم‌دار، پیگیر، سخنور و دارای قدرت تجزیه و تحلیل درست، متواضع، خلاق و جهان شناس باشد. بنده معتقدم برخی نمایندگان سیره رفتاری مونولوگی و یک سویه دارند در صورتیکه بایستی سیره رفتاری دیالوگی و چندطرفه داشته باشند. از بالا به پایین نگاه‌کردن‌، روابط‌عمومی ضعیف، درد ناشناسی، نداشتن قدرت تشخیص دردها‌و آسیب‌های اجتماعی و نداشتن روحیه تبادل فکری و تعامل‌اجتماعی‌، آسیب‌های شخصیت حرفه ای و حقوقی یک نماینده است.

* شما با شعارهای جدیدی آمدید‌و وعده دادید که‌از همه ظرفیت‌ها استفاده می‌کنید ، چه تضمینی برای سخنانتان دارید؟

– حرکت و شروع به کار بنده از دانشگاه و جوانان بوده، در جهت‌کمک به جوانان در‌عرصه‌های اجتماعی و اقتصادی تلاش وافری داشته‌ام . من حرکت را از قوم‌گرایی و قبیله‌گرایی شروع نکردم، بنابر آمار وزارت کشور، استانداری، و فرمانداری کوهدشت طایفه‌ای که بنده منتسب به آن هستم یکی از پرجمعیت‌ترین طایفه‌های طرهان است ولی تکیه من بر روی آحاد‌مردم است. طایفه‌گرایی ضد‌تفکر توسعه‌ای است . مدیران نباید بر اساس قوم‌گرایی ، رفیق‌بازی، آدم های در دسترس و با تعیین شرایط غیراصولی انتخاب شوند بلکه باید بر اساس توانمندی و علمی منطقی، شرعی و قانونی شوند.

هدف ما باید این باشد که جوانان پرانرژی، خلاق و دانش آموخته را به خودباوری برسانیم . ما در کوهدشت نخبگان بسیاری داریم ، هر چند تعداد زیادی از آنان به خاطر مشکلاتی از قبیل نبودن شرایط و امکانات متناسب با توان و تحصیلات آنان ، ناملایمات و بی مهری های ناشی از برخوردهای بسته، ادامه فعالیت و زندگی در این شهرستان را میسر نمی‌بینند، بنده معتقدم نخبگان شایسته توانمند و خانه‌نشین شده بسیاری هستند که توان علمی و اجرایی لازم برای ایجاد تحول در سطح استان و شهرستان را دارند که یا مورد توجه قرار نگرفته‌اند و یا نمی‌خواهند مورد استفاده ابزاری قرار گیرند. ما باید قبل‌از هر چیزی به دنبال تغییر‌در نگرش و ارتقا سطح‌مطالبات

مردم‌عزیز باشیم و باید بپذیریم مادامیکه به دنبال آرام بخش‌های موقتی هستیم نمی‌توانیم شهری پویا، شاداب و پیشرفته داشته باشیم .

* به نظر شما عملکرد نمایندگان ادوار کوهدشت راضی کننده بوده است؟

-تمام نمایندگان محترم شهرستان در ادوار گذشته جمیعاً به قدر توان برای پاسخگویی به مطالبات اجتماعی مردم عزیز کوهدشت و بخش های تابعه و نیز توسعه کوهدشت بی‌تفاوت نبوده اند ، کلاً مردم بایستی متناسب با ظرفیت های ذاتی، علمی و اجرایی و رویکردهای توسعه‌ای و داشتن نقشه‌راه و چشم‌انداز توسعه‌ای از نماینده انتظار داشته باشند، اگر رویکرد مردم تغییر کرد نماینده قطعاً صاحب توانایی، دانایی و قدرت بیشتری برای پیگیری مطالبات کلان مردم خواهد بود.

* شما چه اقداماتی را برای دانشگاه پیام نور استان و شهرستان کوهدشت در زمان حضور در بدنه مدیریتی پیام نور کوهدشت انجام داده‌اید؟

– بنده در جهت تأسیس دانشگاه پیام نور خرم آباد تلاش‌های فراوانی برای جلب حمایتهای مالی ، معنوی و اجرایی مبادی ذیربط داشته‌ام که خداوند سبحان این توفیق را به بنده عنایت فرمود که افتتاح کننده دانشگاه پیام نور آخرین مرکز استان فاقد دانشگاه پیام نور در کشور( خرم آباد) باشم. این در صورتیست که پیام نور استان لرستان تا قبل از این زیر نظر پیام نور خوزستان بود. بیش از ۲۰ رشته را در طول یک ترم به پیام نور کوهدشت تزریق کردیم همچنین برای چهار دانشگاه پیام نور بخش‌های چهارگانه کوهدشت مقدمات اولیه را مهیا و مکاتبه کردیم که امیدوارم در آینده نه چندان دور شاهد به ثمر رسیدن آن تلاشهای مقدماتی نیکو باشیم.

* لطف کنید بفرمایید که تاکنون فعالیتهای حزبی داشته اید و اصلاً تحزب را قبول دارید و یا منتسب به طیف بخصوصی هستید؟

– در نظام مردم سالاری دینی هرچه به سمت تشکل های ولایی سیستماتیک ، مدرن و هوشمند پیش برویم به نفع جامعه است ولی بنده در حزب خاصی نبوده ام و برای فردی با مشخصات و رویکردهای ذکر شده ممکن است خیلی ها قصد همکاری و حمایت داشته باشند . لکن بنده متناسب با اهداف مقدس و منویات رهبری عزیز آنچه به مصالح کشور و شهرم باشد با مشورت با بزرگان عمل خواهم نمود.

* جنابعالی‌نقش‌اصلی بیکاری‌رامتوجه چه‌چیزی می‌دانید؟

– بیکاری چهار دلیل دارد ؛ اول ضعف وجود امکانات، دوم ضعف منابع انسانی ، سوم ضعف منابع طبیعی و چهارم ضعف مدیریت.

گاهی یک شهرستان از لحاظ امکانات، منابع انسانی و طبیعی بسیار غنی است، ممکن است ضعف‌مدیریت دلیل اصلی بیکاری شهروندان آن شهر باشد.

* همانطور که می دانید تکثر کاندیداها در بین اصولگرایان مشهود است آیا امکان ائتلاف بین شما و آنان وجود دارد؟

– قرار بر این بود که به عنوان یک صاحب نظر در عرصه های اجتماعی با شما مصاحبه داشته باشم نه بعنوان یک کاندیدای مجلس شورای اسلامی .

* طبق آمار دولتی بیکاری کوهدشت سی و دو درصد است آیا این آمار را قبول دارید؟

– من جواب این سؤال را با یک ضرب المثل می دهم و آن اینکه :

به جای ناله کردن از هزاران شب تاریک بیاییم یک شمع روشن کنیم .

* شما بعنوان یک استاد دانشگاه بفرمایید یک نماینده چه رویکردی را در مجلس بایستی اتخاذ کند؟

– یک نماینده بایستی با نگاهی فرایند مدار و تعاملی و همفکری بیشتر با نمایندگان‌مجلس، مطالبات جمعی مردم را پیگیری کند و وضعیت شهرستان خود را بهتر از آنچه هست ارتقا دهد؛ چه از لحاظ رشد اخلاقی و چه از لحاظ توسعه ارزشهای اسلامی و چه از لحاظ بستر سازی برای اشتغال و سرازیر کردن بودجه های دولتی در قالب طرح های عمرانی، زیربنایی و تأسیس کارگاههای بخش خصوصی و مراکز تولیدی در بخش تعاونی و برخی در قالب طرح های عمرانی ، زیربنایی و تأسیس کارگاه های بخش خصوصی و مراکز تولیدی در بخش تعاونی و برخی بنگاه های زود بازده و کارخانجات دولتی.

* به نظر شما فردی که نیت حضور در انتخابات‌مجلس در شهرستان را داشته باشد‌، باید‌چه شرایطی را بسنجد؟

-بطور کلی فردی که به‌عنوان نماینده وارد مجلس شورای اسلامی می شود طبق قانون اساسی جمهوری اسلامی نماینده کل ملیت ‌ایران است. در خصوص سؤال جنابعالی نماینده باید انطباق کامل با راهبردهای کلان نظام مقدس جمهوری اسلامی و مقام معظم رهبری داشته باشند و سند چشم‌انداز کشور و برنامه‌های توسعه ای با رویکردهای عمیق و علمی بفهمد تا بتواند منشأ اثر در کل کشور بوده و در مقایسه با نمایندگان مجلس جهان اسلام و دنیای غرب نه تنها از نظر علمی و پای بندی به قانون کاستی نداشته باشد بلکه باید برتری نیز داشته باشد . در خصوص شرایط منطقه ای برای یک کاندید اعتقاد دارم کسی که وارد عرصه رقابت می‌شود که جایگاه مقبولی در بین مردم داشته باشد. در خصوص شرایط منطقه ای برای یک کاندیدا اعتقاد دارم کسی که وارد عرصه رقابت می شود که جایگاه مقبولی در بین مردم داشته باشد. جوانان او را به کارآمدی و توانمندی بشناسد و بالاخص در مناطقی مثل لرستان همتی مضاعف لازم تا تصویر و چهره لرستان و کوهدشت تصویری شاد و مملو از اشتغال و بالندگی به خود بگیرد.

* و حرف آخر ؟

از خداوند قادر می خواهم توفیق تحول را در فکرها و قلب‌های مردم قرار‌دهد تا در آینده با دانش افزایی، آسیب شناسی، آسیب زدایی، هنجارشناسی، نقشه راه و چشم انداز توسعه ای کشور و استان خود را بر اساس اسناد بالادستی تحقق ببخشیم تا شاهد شهری متعهد و یکپارچه، آباد و با نشاط، توسعه یافته ، دارای کارخانه و راه آهن، امکانات ورزشی، دانشگاهی‌، حوزوی، فرهنگی و تفریحی بیشتر و همچنین ریشه‌کنی بیکاری جوانان ارزشمند باشیم.

———————————————————————————————————–

پایگاه خبری تحلیلی میرملاس نیوز این حق را برای تمامی کاندیداهای این دوره از انتخابات کوهدشت محفوظ می داند که از طریق این پایگاه خبری خود و برنامه های تدوین شده ای را که در نظر دارند معرفی و به همشهریان ارائه نمایند لذا اگر کاندیداهای محترم مایل به مصاحبه با این رسانه بودند میتوانند به ما اطلاع دهند تا در اسرع وقت این عمل انجام گیرد .

باسپاس

مدیریت پایگاه خبری ، تحلیلی میرملاس نیوز

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=158

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 4در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۴
  1. رضا در یکشنبه ۹ بهمن , ۱۳۹۰ گفته :

    دوست عزیز :یک کوهدشتی محترم در پاسخ به سئوالات شما در مورد آقایان ملکشاهی و کونانی فر و بخصوص تقی زاده تمام فرمایش شما درست ولی تا حدودی منصفانه قضاوت کن چرا که اگر کمک به مردم کردن از طریق کمیه امداد خوار نمودن و بی ریشه دار کردن می باشد پس احادیث و آیات قران در خصوص کمک به فقرا و محرومین چه می باشد.ضمناً همین مورد کمیه امداد یکی از موارد ی از لیست عملکرد آقای امامی راد می باشد-اگر درمورد سد معشور میگویید بروید تحقیق کنید که طرح آن در چه زمانی بوده است ضمن اینکه بودجه آن در دور اول سفر ریاست جمهوری توسط آقای امامی راد در استانداری تصویب شد-در مورد طرح های راه اهن مکان و ریل آن به مردم عزیز نشان بدهید-خدا وکیلی انصاف بده تصویب و بودجه و آغاز شروع بکار جاده چاربانده کردن کوهدشت خرم آباد در زمان چه کسی بوده که این دیگر بر هیچ کسی پوشیده نیست-اما در خصوص کارخانه خودرو سازی درست می فرمائید چرا که کارخانه ایران خودرو تهران متعلق به شهرستان کوهدشت می باشد زیرا فرزند ارشد نماینده فعلی آقای قبادی در آنجا کار می کنند و سمت دارند- به راستی ساخت بیمارستان ۱۶۰ تختخوابی جزء وعده های واهی نبود اگر نبوده پس در کجای کوهدشت در حال ساخت می باشد-اگر اهل دروغ و تهمت زدن و اهانت نیست پس چرا در دور گذشته با همین کار رغیب سر سخت خود کنار گذاشته و اعلام می نمود که من نماینده این شهرستان هستم و اکنون هم در کلیه مراسمات اعلام می نماید که آقای امامی یک مهره سوخته و کسی که یکبار مرده دیگر زنده نمی شود پس از تایید صلاحیت آقای امامی در این دور از انتخابات چه جوابی دارند -با کمال تشکر از بیانات شما که مرا مجبور به پاسخ مطلب و اظهار نظر شما را بدهم.

    [پاسخ]

  2. با سلام
    بدون مقدمه می خوام برم سر اصل مطلب خدا وکیلی تا کی مردم ما باید به فکر طایفه گری و …باشند بد نیست به شهرهای دیگر سفر کنیم تا ببینیم که نماینده باید چگونه انتخاب شود چندین دوره ی متوالی است که از همه ی نمایندگان وعده و وعیدهای قبل انتخاب شدن می شنویم اما بعد از انتخاب شدن چی آیا واقعا عملی می کنند من به عنوان دانشجوی شهرم به عنوان یک برادر کوچک می خوام به جوانان شهرم بصیرت را یاداوری کنم بله بصیرت در تصمیم گیری های مهم.
    و یک پیشنهاد هم دارم به نظر من این دوره را به جوانان با بصیرت محول کنیم…///؟؟؟

    به امید پیشرفت کشورم ایران

  3. زنده باد دکتر تقی زاده

  4. ما به دکتر محمد احسان تقی زاده امیر کبیر لرستان رای می دهیم

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.