تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
4

وظیفه تماشاگران گهر سنگین‎تر از همیشه

  • کد خبر : 15816
  • 09 دی 1391 - 13:08

وظیفه تماشاگران گهر سنگین‎تر شده گهر برای همیشه در فوتبال کشور نفس می‎کشد؟! یادداشت: مهران مریدی این روزها فضای استادیوم‎های فوتبال ایران به شدت مسموم است و بیشتر خانواده‎ها مخالف حضور بچه‎هایشان در ورزشگاه‎ها هستند. به کار بردن الفاظ رکیک در استادیوم‎ها امری عادی تلقی می‎شود و خیلی‎ها برای این به ورزشگاه می‎روند که فحش […]

untitled11
وظیفه تماشاگران گهر سنگین‎تر شده
گهر برای همیشه در فوتبال کشور نفس می‎کشد؟!
یادداشت: مهران مریدی
این روزها فضای استادیوم‎های فوتبال ایران به شدت مسموم است و بیشتر خانواده‎ها مخالف حضور بچه‎هایشان در ورزشگاه‎ها هستند. به کار بردن الفاظ رکیک در استادیوم‎ها امری عادی تلقی می‎شود و خیلی‎ها برای این به ورزشگاه می‎روند که فحش بدهند!
به عینه مشاهده شده که فضای حاکم در استادیوم‎ها اسفبار است و بی‎فرهنگی محض در بیشتر استادیوم‎های فوتبال کشور حرف اول را می‎زند.
گهر که لقب عجیب‎ترین تیم تاریخ لیگ برتر را یدک می‎کشد و اولین تیم در جهان است که در یک نیم‎فصل دیدارهایش را در استان دیگری برگزار می‎کرد اما تماشاگران این تیم با وجود همه محرومیت‎هایی که دارند، بانی فرهنگ جدید و خوشایندی در فوتبال ایران هستند که همه از آن به عنوان «فرهنگ جدید فوتبال کشور» نام می‎برند و سازمان لیگ متقاعد شده با این رفتار خوب تماشاگران بازی‎های گهر در نیم‎فصل دوم در ورزشگاه تختی دورود برگزار شود.
با این‎که گهر در هفته گذشته برای اولین بار میزبان تیمی لیگ برتری در جام حذفی بود اما تماشاگران و هواداران این تیم کاری کردند که همه بازیکنان و کادرفنی استقلال متعجب شده بودند که چرا تشویق می‎شوند و کسی به آنها بی‎احترامی نمی‎کند.
اعضای تیم استقلال بارها تأکید کرده‎اند که تماشاگران سایر تیم‎ها هم باید از تماشاگران دورودی الگو بگیرند تا در استادیوم‎ها فضای پاک و مطلوبی ایجاد شود.
فرهنگی که تماشاگران گهر بانی آن هستند، فرهنگی است که به کسی توهین نمی‎شود، فرهنگی که فحش در آن جایی ندارد، فرهنگی که تیم رقیب تشویق می‎شود، فرهنگی که باعث شده سایر ورزشگاه‎ها هم از آن الگو بگیرند و فرهنگی است که خیلی محسنات دیگری دارد.
فردوسی‎پور در برنامه‎های دوشنبه و چهارشنبه شب ۹۰ از این کار تماشاگران گهر بارها تمجید و اظهار امیدواری کرد که این فرهنگ در سایر استادیوم‎ها هم به‎کار گرفته شود که خوشبختانه شنیده شده در بازی‎های هفته گذشته لیگ برتر در بیشتر استادیوم‎ها خبری از توهین و فحش نبوده و تماشاگران تیم‎های لیگ برتری، هواداران گهر را به عنوان الگو قرار داده‎اند که همین وظیفه گهری‎ها را بیشتر می‎کند چون الگو بودن خیلی سخت است.
اما با این حال برخی معتقدند برای این‎که سازمان لیگ با برگزاری دیدارهای گهر در لیگ برتر موافقت کند، تماشاگران این تیم دست به این کارها زده‎اند. در ورزش مثالی است که می‎گویند دفاع از قهرمانی سخت‎تر از قهرمانی است و حالا گهری‎ها قهرمان شده‎اند و باید از آن دفاع کنند.
شاید گهر به لیگ برتر سقوط کند اما اگر این فرهنگ در فوتبال کشور باب شود بدون شگ گهر برای همیشه‎ی تاریخ در فوتبال ایران زنده می‎ماند و نفس می‎کشد.
در پایان جا دارد از همه کسانی که فرهنگ بالای قوم لر را اشاعه دادند تشکر و قدردانی کنیم. باشد که این رفتارها ادامه داشته باشد.

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=15816

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
  1. دست مریزاد مهران! قلمت قوی و دلت شاد باشه… از اینکه خواستی گهر در کشور نفس بکشه و اونو زنده خواستی، ممنونیم. همیشه مطالبت رو می خونیم و خوشحالیم که بالاخره لرستان یا بهتر بگم گهر در فوتبال ایران زنده می ماند و نفس می کشد.

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.