تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
13

مناظره های نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری ۹۲ به طور زنده پخش نخواهد شد

  • کد خبر : 15832
  • 09 دی 1391 - 16:58

  به گزارش میرملاس نیوز؛ با به پایان رسیدن بررسی طرح “اصلاح قانون انتخابات” در نشست روز یک‌شنبه، ۲۶ آذر مجلس شورای اسلامی، نمایندگان تصویب کرده اند که از این پس پخش مستقیم برنامه‌های تبلیغات نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری ایران از رادیو و تلویزیون ممنوع است. به گزارش خبرگزاری های ایران، به موجبه مصوبه یاد شده، […]

L00908514133

 

به گزارش میرملاس نیوز؛ با به پایان رسیدن بررسی طرح “اصلاح قانون انتخابات” در نشست روز یک‌شنبه، ۲۶ آذر مجلس شورای اسلامی، نمایندگان تصویب کرده اند که از این پس پخش مستقیم برنامه‌های تبلیغات نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری ایران از رادیو و تلویزیون ممنوع است. به گزارش خبرگزاری های ایران، به موجبه مصوبه یاد شده، از این پس چنانچه به تشخیص کمیسیون بررسی تبلیغات، برنامه تبلیغات ضبط شده نامزدها دربرگیرنده “مطالب توهین‌آمیز یا هتک حرمت سایر نامزدها یا دیگر افراد یا مغایر قوانین” باشد، سازمان صدا و سیما موظف به حذف آن مطالب است.

بنابر این گزارش، نمایندگان مجلس همچنین تصویب کرده اند: “در صورتی که ضمن پخش برنامه زنده‌ای مصداق موارد مذکور از سوی هریک از نامزدهای انتخابات یا نماینده آنها واقع شد، سازمان صدا و سیما موظف است با تشخیص کمیسیون بررسی تبلیغات به میزان مناسب و به صورت ضبط شده به سایر نامزدها یا دیگران فرصت احقاق حق دهد. در گزارش‌ها اشاره‌ای به ماهیت “کمیسیون بررسی تبلیغات” که تشخیص بخش‌های قابل حذف سخنان کاندیداها را برعهده خواهد داشت نشده ‌است و در همین رابطه نادر قاضی‌پور، نماینده ارومیه نیز در صحن مجلس گفته است که اکنون کمیسیون بررسی تبلیغات نامزدها، رئیس و آیین‌نامه مشخصی ندارد، این کمیسیون چگونه می‌خواهد تصمیم‌گیری کند؟

به گزارش خبرگزاری ایسنا، احمد توکلی، از دیگر نمایندگان مخالف تصویب این طرح نیز با بیان این پرسش که «آیا تشخیص خلاف واقع بودن سخنان کاندیداها به صداوسیما سپرده می‌شود؟» گفت که «تعیین سرنوشت سرمایه‌های سیاسی به دست صداوسیما نادرست است، مقام دوم کشور نباید براساس تشخیص صداوسیما از بیان دیدگاه‌هایش محروم شود.»

 خبرگزاری مهر گزارش می‌دهد که مجلس برای متخلفان از این مصوبه و کسانی ‌که از طریق رادیو و تلویزیون له یا علیه یکی از نامزدهای انتخاباتی تبلیغ کنند مجازات حبس از یک تا شش ماه در نظر گرفته است.

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=15832

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 2در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۲
  1. آزادی بیان رو داشتین؟؟؟

  2. واقعا اگه آزادی بیان داشتیم مناظره ها زنده پخش میشد نه؟

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.