- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

ساخت سالن ورزشی در مناطق محروم خرم آباد/ دومین پارک بانوان احداث می شود

102089_634829518926870281_l [1]

 

به گزارش میرملاس نیوز به نقل از مهر؛ شهردار مرکز لرستان گفت: ساخت سالن ورزشی در سطح شهر خرم‌آباد را در دستور کار داریم که اولویت اول ما مناطق محروم شهر از جمله اسدآبادی و پشته‌ حسین‌آباد است.

 هرمز نصیری ظهر شنبه در اولین همایش روانشناسی ورزشی در لرستان اظهار داشت: شهرداری خرم‌آباد وظیفه دارد شهر و فضای آن را به منظور ایجاد آرامش برای شهروندان احیاء کند.

وی با تشکر از دست‌اندرکاران برگزاری این همایش اضافه کرد: شهرداری خرم‌آباد در راستای انسجام ورزشی اقدامات قابل قبولی را انجام داده است که افتتاح سالن ورزشی پارک نسترن خرم‌آباد که به زودی به بهره‌برداری می‌رسد از جمله این اقدامات است.

شهردار مرکز لرستان همچنین از ترمیم و بازسازی مجموعه‌ فرهنگی ورزشی ۲۲بهمن شهرداری خرم‌آباد در سال جاری به عنوان یکی از طرح‌های ورزشی انجام شده توسط این نهاد نام برد و افزود: ساخت سالن ورزشی در سطح شهر خرم‌آباد را در دستور کار داریم که اولویت اول ما مناطق محروم شهر از جمله اسدآبادی و پشته‌ حسین‌آباد است که با مشارکت شورای اسلامی شهر خرم‌آباد ایجاد خواهد شد.

نصیری بر لزوم ساخت سالن‌های ورزشی به تناسب جمعیت خرم‌آباد تأکید کرد و افزود: به همان میزان که ورزش در کاهش جرم و جنایت در جامعه مؤثر است، روانشناسی شهر هم در ایجاد آرامش و کاهش خشونت نقش تأثیرگذاری دارد.

وی تصریح کرد: شهرداری خرم‌آباد در بحث روانشناسی، باید طوری در شهر فضاسازی کند تا خشونت در جامعه کاهش یابد.

وی در ادامه به افتتاح پارک بانوان شهر خرم‌آباد اشاره کرد و بیان داشت: اولین پارک بانوان خرم‌آباد سرانجام در سال جاری به بهره‌برداری رسید که با توجه به اهمیت سلامت بانوان در جامعه و تأثیر بر اعضای خانواده برآن هستیم که یک پارک دیگر ویژه بانوان را نیز در جنوب شهر خرم‌آباد احداث و به بهره‌برداری برسانیم.

شهردار خرم‌آباد همچنین به تاسیس و راه اندازی سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری اشاره کرد و افزود: تمامی مراحل تهیه و تصویب اساسنامه این سازمان طی شده و بعد از رفع ایرادهای وارده منتظر ابلاغ مصوبه این اساسنامه از سوی وزارت کشور هستیم که حدود یک ماه آینده تکلیف آن روشن خواهد شد.

وی ابراز امیدواری کرد که با راه اندازی سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری شاهد سازمان یافتن هرچه بیشتر فعالیت های فرهنگی و ورزشی شهرداری باشیم.

نصیری به عملکرد مجموعه‌ خود در زیباسازی شهر اشاره کرد و گفت: تا قبل از فرا رسیدن عید نوروز شهر خرم‌آباد را به نحوی آماده می‌کنیم تا شهروندان و میهمانان نوروزی تغییرات صورت گرفته در تجهیزات و مبلمان شهری را لمس کنند.

وی از مردم خرم‌آباد به عنوان پشتوانه و حامی شهرداری نام برد و افزود: شهرداری با حمایت شورای اسلامی شهر خرم‌آباد در صدد است ترافیک که از مهم‌ترین مشکلات شهری محسوب می‌شود را آن‌گونه که شایسته‌ مردم است رفع کند.