- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

ملکشاهی: متهمان فسادمالی‌بزرگ از ضریب هوشی بالا برخوردارند

2010_7_4_11_24_51 [1]

 

رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس، با بیان اینکه متهمان فسادمالی‌بزرگ ظرافت خاصی را در تخلفات خود به‌کار می‌بردند، افزود: این متهمان از ضریب هوشی بالایی برخوردار هستند.

به گزارش میرملاس نیوز به نقل از خانه ی ملت؛ الهیار ملکشاهی ، درباره ادامه رسیدگی به پرونده تخلف بزرگ مالی، گفت: رسیدگی به پرونده‌های در دادگستری به دلیل تهیه مستندات و مدارک طی تشریفات خاص قضایی، زمان‌بر است.

نماینده مردم کوهدشت در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه زمان‌بندی‌های مربوط به بررسی پرونده‌ها در قانون پیش‌بینی شده است، افزود: در این میان اگر حکمی صادر شود در مرحله بعدی ابلاغ آن نیاز به زمان‌بر است که برای اعتراض به حکم ۲۰ روز زمان نیاز است.

 وی با بیان اینکه رسیدگی به پرونده‌های قضایی به‌ویژه پرونده‌های مالی نیاز به زمان دارد، تصریح کرد: در این گونه پرونده‌ها اسناد باید پیدا شده و تطبیق داده شود و بر این اساس بررسی این پرونده‌ها نیاز به زمان دارد.

ملکشاهی با بیان اینکه متهمان مالی در تخلف خود ظرافت خاصی را به‌کار می‌برند، تاکید کرد: رسیدگی به پرونده‌های مالی آن‌گونه که از در میان مردم بیان می‌شود آسان نیست و باید قضات کاردانی به این پرونده‌ها رسیدگی کنند.

این نماینده مردم در مجلس نهم با بیان اینکه متهمان این پرونده مالی از بهره هوشی بالایی برخوردار هستند، توضیح داد: براین اساس رسیدگی به پرونده فساد بزرگ مالی پیچیده‌تر و نیاز به زمان بیشتری دارد.

وی با یادآوری ظرافت‌های بررسی این پرونده، ادامه داد: باوجود تمام پیچیدگی‌های پرونده تخلف بزرگ مالی رسیدگی به موضوع در دستگاه قضایی با توجه به احکام اعلام شده، مناسب بوده است.

نماینده مردم کوهدشت در مجلس یادآورشد: ‌اینکه افرادی بعد از گذشت بیش از یک‌سال به دستگاه قضایی فراخوانده می‌شوند، امری طبیعی است و رسیدگی به این پرونده عادلانه و منصفانه بوده است.

وی درباره انتظار جامعه در رسیدگی به این پرونده، گفت: انتظار جامعه هم انتظار به حقی است که اگر یک پرونده بزرگ مالی مطرح می‌شود، رسیدگی به آن زودتر انجام شود و به اطلاع عمومی رسانده شود.

ملکشاهی درباره برخی اظهارنظرها مانند دولت که بیان می‌دارند رسیدگی به پرونده تخلف بزرگ مالی مشخص نیست، تصریح کرد: به دلیل آنکه افرادی که قاضی نیستند، کیفیت رسیدگی قضایی را به طور ملموس تجربه نکرده‌اند، برداشت‌های ناصحیحی از رسیدگی به پرونده فساد مالی دارند.

رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس نهم، با بیان اینکه رسیدگی به این پرونده باید در کمال آرامش انجام بگیرد، تاکید کرد: همه قوا ونهاد‌ها باید قوه‌قضائیه را تقویت کنند.

محسنی اژه‌ای سخنگوی دستگاه قضا با یادآوری آخرین وضعیت پرونده فساد بانکی گفته بود: این پرونده بسیار پیچیده و بزرگ بود و بخش‌هایی از آن به بانک‌ها مرتبط بود. بخش اول این پرونده با ۱۶۰۰ صفحه دادنامه به دادگاه فرستاده شد در حالی که دادنامه کل پرونده ۳۰ هزار صفحه است.

به گفته اژه ای برای بیش از ۱۰۰ نفر در این پرونده کیفر خواست صادر شد که ۳۹ نفر در مرحله اول محاکمه شدند و ۱۱ نفر دیگر در مرحله بعدی محاکمه و محکوم شدند. برخی از پرونده این افراد در تجدید نظر است و برخی هنوز مهلت ۲۰ روزه آنها برای اعتراض تمام نشده است.