- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

رئیس کل دادگستری لرستان: سالانه ۱۰۰ هزار پرونده در دادگستری لرستان رسیدگی می‌شود

80297180-2868893 [1]

 

رئیس دادگستری لرستان گفت: با وجود کمبود ۵۰ درصد قاضی، سالانه ۱۰۰ هزار پرونده در دادگستری لرستان رسیدگی می‌شود.

به گزارش میرملاس نیوز؛ جعفر بدری عصر دیروز در جلسه شورای اداری شهرستان پلدختر با بیان اینکه دستگاه قضایی و نیروی انتظامی وظیفه تامین امنیت را بر عهده دارند، گفت: دستگاه قضایی استان با کمبود ۵۰ درصدی نیرو در حال تلاش برای برقرار امنیت شهروندان لرستان است.

وی افزود: نیروی انتظامی لرستان با وجود کمبود امکانات و برخی محدودیت‌ها در حال انجام وظیفه خود برای برقرار امنیت برای مردم است.

بدری با بیان اینکه حمایت و تقویت از نیروی انتظامی می‌تواند باعث بالا رفتن ضریب امنیت شود، گفت: تقویت نیروی انتظامی باعث کاهش جرم در سطح جامعه می‌شود.

وی با بیان اینکه تاکنون ۱۷ هزار نفر در لرستان به زندان رفته‌اند، اظهار داشت: تنها با مجازات و زندانی کردن نمی‌شود، جلوی وقوع جرم را گرفت.

رئیس دادگستری لرستان گفت: بیمارهای واگیردار، سوء تغذیه از جمله مواردی هستند که سلامت زندانیان را تهدید می‌کنند.

رئیس کل دادگستری لرستان در ادامه با اعلام اینکه هر ساله آمار طلاق در لرستان روبه افزایش است، نسبت به خطر افتادن نهاد خانواده هشدار داد و تاکید کرد: محیط خانواده تاثیر بسزایی در تربیت فرزندان و وقوع جرم دارد.

وی دیگر علت‌های افزایش جرم و جنایت در لرستان را فقر، بیکاری و نبود محیط سالم خانواده عنوان کرد و افزود: این عوامل تاثیر زیادی در وقوع جرم دارد.

بدری در بخش دیگری از سخنانش خطاب به دستگاه‌های دولتی گفت: دفاع نمایندگان حقوقی از حق دولت بسیار ضعیف است.

وی به عنوان نمونه گفت: در یک پرونده به دلیل ضعف نماینده حقوقی یک دستگاه دولتی، دولت ۹۰۰ میلیون تومان جریمه شده است.

بدری با بیان اینکه مطالبات بانک‌ها از افراد سودجو رو به افزایش است، افزود: بانک‌ها بدون رعایت معیارهای لازم اقدام به پرداخت وام میلیاردی می‌کنند و افراد سودجو به جای صرف تسهیلات برای تولید آنها را در کارهای اقتصادی دیگری به کار می‌گیرند.