تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
6

میرملاس یک ساله شد!

  • کد خبر : 16242
  • 13 دی 1391 - 14:21

  شهناز خسروی / میرملاس نیوز :  میرملاس یک ساله شد!   به جای این که به تاریکی لعنت بفرستید ، شمعی برافروزید.(کنفوسیوس)یک سال است که میرملاسی ها شمعی برافروخته اند،بی ادعا و بی پیرایه.یک سال است که میر ملاسی ها نفس به تنگ آمده ی زاگرس وبلوط های سوخته را هوار می کشند ، […]

 

شهناز خسروی / میرملاس نیوز : 

میرملاس یک ساله شد!

 

به جای این که به تاریکی لعنت بفرستید ، شمعی برافروزید.(کنفوسیوس)
یک سال است که میرملاسی ها شمعی برافروخته اند،بی ادعا و بی پیرایه.
یک سال است که میر ملاسی ها نفس به تنگ آمده ی زاگرس وبلوط های سوخته را هوار می کشند ، بغض فروخورده ی همیان و سرخ دم و میر ملاس و زخم های آن دشت وسیع بهت زده را.

میرملاس نیوز یک ساله شد !

یک سال سن زیادی نیست ولی برای میرملاسی ها دستاوردی بیش از یک سال فعالیت رسانه ای به همراه داشت و تجربه ای فراتر از آن چه در یک سالگی اندوخته می شود.
پایگاه تحلیلی خبری میر ملاس، فعالیت جدی اش رادر بیستم دی ماه ۱۳۹۰ آغاز کرد . در آن روزها شاید کمتر کسی فکر می کرد ،میرملاس در کمتر از یک ماه به پربیننده ترین سایت استان لرستان تبدیل شود . در روز ۷اسفند ماه ،یعنی در بحبوحه انتخابات مجلس نهم، آماربازدیدکنندگان این سایت از مرز ۳۳ هزار نفر گذشت.
بی تردید جوجامعه وشور انتخاباتی حاکم بر آن ، در این موفقیت واین شروع توفانی برای سایتی که اخبار لحظه به لحظه انتخابات را به مردم گزارش می داد،بی تاثیر نبود. مردمی که به امید یافتن مرهمی برای زخم های کهنه ی دیارشان چشم به میدان بهارستان دوخته بودند، حالا می توانستند هرگونه تغییر وتحول در صف آرایی جریان های تاثیر گذار در انتخابات را در میرملاس نیوز ببیند و مهمم تر از آن آرا خود را.انتخاب زمان مناسب برای ورود به عرصه ی فعالیت رسانه ای از سوی میرملاس نیوز را نمی توان تصادفی تلقی کرد .انتخابی که حاکی از موقع شناسی مدیر جوان و پرتلاش آن بودکه پیش از این ،بیشتر به عنوان عکاسی ارزشمند شناخته شده بودتا خبرنگار یا مدیری موفق .
درادامه ی مسیر و فاصله گرفتن از روزهای پرهیجان بهمن و اسفند ۹۰ ،این پایگاه خبری با راه اندازی سرویس های ادبی،فرهنگی،هنری،اجتماعی،اندیشه، حقوقی ،سیاسی،ورزشی و به کار گرفتن دبیران جدی و مسئول نشان داد که رسانه ،مخاطب و نیاز هایش را می شناسد و با پرهیز از در غلتیدن در ابتذال و سطحی نگری وبا ایجاد محیطی تعاملی، درارضای سلیقه های مختلف می کوشد.
میرملاس گرچه نامش را وامدار میرملاس تاریخی، یادگار ۱۲هزارساله ی مردم این سرزمین و نخستین تجلیات ذوق هنرمندانه ی آنان است،ولی فراموش نکرده است که این میراث فرهنگی در آن سوی دنیا خواهرانی دارد به نام گلاسکو و آلتامیرا.پس خوانی گسترده است از میراث جمعی بشر،از ترکه میرو امیرپوروحافظ وشاملو تا پل والری و سیلویا پلات و لورکا و شیمبورسکا.
میرملاس نیوز که رسالت اصلی خود را اطلاع رسانی بدون جهت وتبدیل شدن به یک مرجع خبری در سطح استان تعریف می کند، در شرایطی که تمایلات قوم گرایانه ،برخی رسانه های ما و فضای روشنفکری استان را آزار می دهد، ضمن حفظ رسالت اصلی خود ،نگاهی هرچند مختصر به عرصه های ملی و فرا ملی دارد.چرا که می داند انسان امروز ساکن دهکده ی جهانی است.
میرملاس نیوز با بهره گیری مناسب از رسانه های مختلف چون عکس،ویدئو و متن های گفتاری در کنار متون نوشتاری، به یک مولتی مدیا(چند رسانه ای) تبدیل شد ه است که اگر مورد حمایت جدی اهالی رسانه قراربگیرد، نقش آفرینی های موثرتری در حل مشکلات اجتماعی،اقتصادی،زیست محیطی و فرهنگی استان لرستان و زدودن غبار محرومیت از چهره ی این استان و به ویژه شهرستان کوهدشت، خواهد داشت.
خواهر ،برادر،هم شهری وهم استانی فرهیخته !شمع وجود میرملاس رادر آستانه ی ورود به دو سالگی فروزان تر کنیم.

 

 

Untitled-1-copy1

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=16242

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 21در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۲۱
  1. میرملاس نیوز ۱اتفاق خوب بود.تولدش مبارک ایشالله ۱۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰…………. ساله شه.دمه همه ی کسایی که واسه بر پا موندنش مونذنش تلاش میکنن گرم همچنین خانم خسروی عزیز…

  2. ماهنامه‌ی کودک و نوجوان غرب کشور(پیشوک) تولد یک سالگی میرملاس نیوز را به همکاران میرملاس و مخاطبین ارجمند این سایت تبریک می‌گوید.
    مدیر مسؤول و صاحب امتیاز پیشوک
    داریوش جعفری

  3. سپاس ویژه برای شما خانم خسروی. به مدیریت و همکاران کوشا و زحمتکش میرملاس خدا قوت و مبارک باد میگم. از همه مهم تر به خوانندگان فهیم و همیشگی میرملاس، پیشاپیش خجسته باد می گم. همراهی مردم خوب و یاوران همیشگی میرملاس نیوز باعث دلگرمی کادر اجرایی این سایت بوده و هست. از اساتید ،خبرنگاران، نویسندگان و شاعران، عکاسان،موافقان و مخالفان، منتقدین دلسوز، سایر هنرمندان و اهل قلم گرامی هم که همواره در کنار خدمه ی میرملاس بوده اند، به نوبه ی خودم بیشترین سپاسگزاری رو دارم. امیدوارم در آینده نیز دست دوستان دست اندر کار را (هر کسی که باشد) گرفته و رها نکنند و دل به دلشان داده تا بیشتر از قدمی کوچک در راستای آبادانی شهر ، استان و منطقه برداریم.
    تندرست باشید و شاداب

  4. تولدت مبارک انشاالله با خبرهای به روز ۱۰۰ساله شی

  5. در این زمستان سرد دم همه میرملاسیان گرم .برقرار باشیدوماندگار .یک سالگیتان مبارک وتبریک به مدیر وسردبیروهمه همراهان.

  6. پایار بای میرملاس
    پایار بای لرسو

  7. سپاس از خانم خسروی
    وبعد تبریک به تمامی همکاران میر ملاسی که با وجود کاستی ها گوناگون
    میرملا۳ نیوز را همراهی کرده اند،
    و تبریکی جدا به تمامی مخاطبین فهیم میرملا۳ نیوز
    که همیشه پیگیر خبرهای این سایت مردمی بوده اند وهستند.
    راه پر پیچ و خمی بوده و هست
    دست مریزاد، خسته نباشید.

  8. شادباش می گویم سالروز آغاز بکار میرملاس را
    امیدوارم میرملاس برای همیشه پایدار و ماندگار بماند
    زیرا ماندگاری اش برای فرهنگ این دیار بسیار سودمند است و فرهنگ این دیار نیازمند اینگونه
    فرهنگ سازها خواهد بود

  9. بمارکه انشاله تولد صد سالگی ات…….

  10. گاهی زندگی فقط یک دوست خوب داشتن است! خانم خسروی از اینکه شمعی رو روشن کردید تا تولد میرملاس رو روشنتر کنید، بهتون تبریک میگم. پس میرملاس تولدت مبارک
    سپاس فراوان از همه عزیزانی که عاشقانه تلاش می کنند که «میرملاس ها» پایدار بمانند و سپاس فراوانتر از مخاطبانش که «میرملاس» را یاری نمودند…
    سبز و پیروز باشی میرملاس

  11. پاینده و پیروز باشید.

  12. مبارک باشه به امید پیشرفت ها و موفقیت های روز افزون،
    سپاس خانم خسروی

  13. درود بر همه ی دوستان،مخاطبان همراه و فرهیخته ی میرملاس که اگر همراهی شان نبود،ما هم نبودیم،میرملاس هم نبود.بد نیست در همین جا به یک نکته اعتراف کنم که بنده بیشتر وقت ها سوژه ی نوشته هایم رادر همین ستون ،یعنی از میان دیدگاه های مخاطبان عزیز،پیدا می کنم.

    خواهر کوچک شما
    شهناز خسروی

  14. مبارکت نباشه

  15. مبارک است انصافا تلاش ودرایت دست اندرکاران سایت میر ملاس قابل تحسین است دستشان درد نکند .

  16. مارکت با که دونسم

  17. یک سالگی میرملاس مبارک. قلمتان همواره سبز باد خانم خسروی گرامی!

  18. تولدیک سالگی رو به همه طرفداران میر ملاسی های تبریک میگم.انشاالله پایدار باشید.

  19. مبوووووورک.کودک ریش چرمی بانمک!!

  20. تبریک میگم‌‌‍!برقرارباشید

  21. من هم از دیار عالمان علم عمل فرهیختگان دیار تمدن فرهنگ قوم کاسی دلفان سرفراز جشن یک سالگی میر ملاس را به کلیه زحمت کشان وعزیزان میرملاس تبریک باش میگویم

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.