تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
6

زیبا کلام :اگر وضع همین باشد ولایتی رییس جمهور است/ بهترین گزینه برای آشتی ملی ناطق نوری است

  • کد خبر : 16509
  • 16 دی 1391 - 17:27

  به گزارش میرملاس نیوز به نقل از مثلث؛ صادق زیبا‌کلام، استاد دانشگاه تهران و تحلیلگر مسائل سیاسی کاندیداتوری حسن روحانی را تنها در حد گمانه‌زنی می‌داند و از علی‌اکبر ولایتی به عنوان کاندیدای نهایی اصولگرایان نام می‌برد. – اگر اوضاع و احوال سیاسی ایران ظرف شش ماه آینده کم و بیش در همین وضعیت […]

134467

 

به گزارش میرملاس نیوز به نقل از مثلث؛ صادق زیبا‌کلام، استاد دانشگاه تهران و تحلیلگر مسائل سیاسی کاندیداتوری حسن روحانی را تنها در حد گمانه‌زنی می‌داند و از علی‌اکبر ولایتی به عنوان کاندیدای نهایی اصولگرایان نام می‌برد.
– اگر اوضاع و احوال سیاسی ایران ظرف شش ماه آینده کم و بیش در همین وضعیت فعلی بماند، یعنی ما حداکثر شاهد صحبت‌هایی از آقای احمدی‌نژاد باشیم و دلار فقط ۵۰۰ یا ۱۰۰۰ تومان افزایش قیمت داشته باشد و اتفاق خاصی نیفتد، بنده معتقدم دکتر حسن روحانی در انتخابات کاندیدا نخواهند شد و صحبت‌ها در حد گمانه‌زنی باقی خواهد ماند.
-اگر ایشان کاندیدا شوند علی‌القاعده بخش عمده‌ای از سبد رای ایشان از سوی اصلاح‌طلبان است البته بخش دیگری از رای ایشان از جانب اصولگرایان معتدل می‌تواند باشد. در واقع کسانی که قصد حضور در انتخابات را ندارند، قطعاً به ایشان رای نخواهند داد. از طرفی حسن روحانی منتخب اصولگرایان رادیکال و تند‌رو هم نخواهد بود. بنابراین رای ایشان فقط از ناحیه اصولگرایان معتدل و میانه‌رو همچنین اصلاح‌طلبان معتدل و میانه‌رو است.
– مسلم است حسن روحانی هر قدر بخواهد در انتخابات شرکت کند و هر قدر هم مورد نظر و تایید آقای هاشمی رفسنجانی قرار گیرد که در انتخابات شرکت کند و حتی موافقت آقای خاتمی را هم کسب کند، از آنجایی که ایشان سرد و گرم مسائل سیاسی را چشیده‌اند می‌دانند که اگر رهبری اصولگرایان با آمدنش موافق نباشند برای نامزد شدن و رای آوردن با مشکل مواجه خواهد شد و حتی اگر رئیس‌جمهور هم شود یقینا رئیس‌جمهوری نخواهد شد که بتواند کاری از پیش ببرد.
-آقای روحانی بین اصولگرایان تندرو و رادیکال جایگاهی ندارند زیرا ایشان به جای پیوستن به این بخش از اصولگرایان ترجیح داده‌اند در کنار آقای هاشمی رفسنجانی باقی بماند. یعنی دقیقا به همان دلیلی که آقای هاشمی رفسنجانی جایی بین اصولگرایان تندرو و رادیکال ندارد، به همان دلیل حسن روحانی هم بین این بخش از اصولگرایان جایگاهی ندارند.
-آقای دکتر ولایتی به هاشمی نزدیک است، اما نزدیک بودن ایشان به هاشمی یک نزدیکی سازمان یافته و ارگانیزم نیست، یک نزدیکی تشکیلاتی و سیاسی هم نیست، بلکه دکتر ولایتی یک احترام عمیق برای هاشمی رفسنجانی قائل است و این موضوع به سال‌های قبل از انقلاب دوران جنگ و دهه اول و دوم انقلاب بازمی‌گردد.
-بنده همانطو ر که بارها گفته‌ام بهترین گزینه برای دولت آشتی ملی آقای ناطق‌نوری است البته گزینه دوم و  با اختلاف زیاد آقای حسن روحانی است. در واقع از بین نامزد‌هایی که مطرح هستند مثل آقایان قالیباف، ولایتی، حداد عادل و سعید جلیلی از میان همه اینها حسن روحانی به دلیل صلابت و ریشه‌های سیاسی که دارند از شانس بیشتری برخوردار است تا بتواند دولت آشتی ملی را تشکیل دهند، اما شخصت اصلی و واقعی که می‌تواند دولت آشتی ملی را تحقق ببخشد قطعا ناطق‌نوری است.
– چون آقای دکتر ولایتی را اصلاح‌طلبان نامزد اصولگرایان می‌دانند و این درصدی هم که گفتم حاضر می‌شوند به آقای ولایتی رای بدهند، بخشی از آن به دلیل حمایت آقای هاشمی رفسنجانی از ولایتی خواهد بود و بخش دیگر هم به دلیل معتدل و میانه‌رو بودن آقای ولایتی است؛ از این رو ممکن است این درصد از اطلاح‌طلبان به ایشان رای بدهند.
– اگر از حالا تا ۲۴ خرداد ۹۲ تحول خاصی رخ ندهد، رئیس‌جمهور آینده دکتر علی‌اکبر ولایتی خواهد بود.

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=16509

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 7در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۷
  1. مطمان باشید اگر اقای خاتمی نیایند رییس حمهور اینده اقای قالیباف خواهد بود

  2. جناب دکتر صادق زیباکلام بر خلاف برادرش سعید زیبا کلام یکی از اصلاح طلب های تند چپ گرا م باشدکه تمام حرفهایش را بدون ایهام می زند وباید در سخنانش تفکر کرد ولی این را هم باید دانست که ساست یعنی دروغ گفتن وعوام را به جان هم انداختن به جهت حکومت اسان کردن.

  3. آقای جعفر۵
    بهتره یکم اخبارو دنبال کنی!
    قالیبافو که دارن محکوم میکنن عزیز من ..
    خاتمی هم تحت هیچ شرایطی خودش وارد انتخابات نمیشه(چون با هوشه)
    شاید از کسی حمایت کنه ولی خودش عمرا بیاد!

  4. زیبا کلام ؟ … کلامت وقتی زیباست که کتاب ” سنت و مدرنیته ” را می نویسی و دلایل عقب ماندگی ایران و شکست مشروطه را تحلیل می کنی .
    دکتر تو هم که با این تحلیل های ” نه سیخ بسوزه نه کباب ” داری می زنی تو جاده خاکی ! خدایا چه بر سر روشنفکران آمد ؟

    • پیچک جان قرار که نیس هر کی مث زیبا کلام یه دکترا سیاسی گرفت یا یه استاد دانشگاه شد بشه روشن فکر!!!!!! آدم باید بدونه چی از دهنش میاد بیرون!!!!

  5. زنده باد ولایتی. تنها کسی که میتونه چالش های سیاسی بین المللی و مشکلات داخلی اقتصادی رو مدیریت کنه در حال حاضر فقط و فقط دکتر ولایتی عزیز است. سیاستمدار مدیر مدبر فرهنگی علمی و…….

  6. فقط مشایی.

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.