تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
7

دادن سیب زمینی رایگان پیشنهاد من بود!/ خاتمی: شرایط فراهم نیست/ بازگشت فائزه ‌هاشمی به بند عمومی

  • کد خبر : 16529
  • 17 دی 1391 - 8:16

  به گزارش میرملاس نیوز به نقل از اول نیوز؛ اخبار ویژه روزنامه های امروز را می توانید در اینجا بخوانید. *کیهان: استدلال ضد انقلاب برای حمایت از سران فتنه یک پایگاه اینترنتی وابسته به اپوزیسیون، از گروه های ضدانقلاب خواست به میزان اصرار دست اندرکاران فتنه سبز به عدم مرزبندی با جریان های ضددین […]

60319

 

به گزارش میرملاس نیوز به نقل از اول نیوز؛ اخبار ویژه روزنامه های امروز را می توانید در اینجا بخوانید.

*کیهان:

استدلال ضد انقلاب برای حمایت از سران فتنه
یک پایگاه اینترنتی وابسته به اپوزیسیون، از گروه های ضدانقلاب خواست به میزان اصرار دست اندرکاران فتنه سبز به عدم مرزبندی با جریان های ضددین و ضدانقلاب، آنها را مورد حمایت قرار دهند حتی اگر دارای سوابق انقلابی و حضور در نظام بوده باشند.

اخبار روز نوشت: در میان نیروهای اصلاح طلب و مدعی اصلاح طلبی، چهارگرایش مختلف در رابطه با انتخابات پیش رو پدید آمده است. ۱- شرکت در انتخابات به بهای محکوم کردن جنبش سبز و رهبران ربوده شده آن (کواکبیان) ۲- شرکت بی قید و شرط(عارف) ۳-شرکت بی قید و شرط ولی با تاکید بر ضرورت رفع حصر ۴- شرکت مشروط به رفع حصر و با مشارکت جنبش سبز در تصمیم گیری.

در ادامه این تحلیل آمده است: به نظر می رسد آقای خاتمی به عنوان یکی از شخصیت های خوشنام [!] اصلاح طلبان، با درک شرایط وارد صحنه شده است. اظهارات اخیر او در جریان ملاقات با دختران موسوی- رهنورد، همزمان با تلاش برای احیای جبهه متحد اصلاح طلبان، می تواند این گونه تعبیر شود که ایشان می خواهند در چارچوب گرایش چهارم وارد بازی شوند و خطای دماوند را تکرار نکنند.

در عین حال، کاراکتر و سوابق جناب خاتمی و محدوده تنگی که او برای سیاست ورزی برگزیده- یا خطوط قرمز نظام در اختیارش می گذارد- همواره این نگرانی را در میان نیروهای تحول خواه کشور دامن می زند که تا چه میزان می توان بر سر ایستادگی و استواری ایشان حساب باز کرد و تا چه حد می شود به کارایی اهرم های در دسترس او امیدوار بود؟

اخبار روز در ادامه نوشت: بخش های بزرگی از نیروهای چپ، غیرمذهبی، ملیون و دین باوران سکولار که فضای سیاسی خارج از کشور را تحت کنترل دارند، به درستی تاکید می کنند که موسوی را که دوران خمینی را طلایی نامید، رهبر خود نمی دانند. در عین حال واقع بینی سیاسی و حرکت با پای واقعیت ها، اغلب ما را در مقابل گزینش های نامطلوب، ولی اجتناب ناپذیر قرار می دهند.

اگر به این واقعیت هم توجه کنیم که موسوی و کروبی در تمام مدتی که هدایت جنبش سبز را در دست داشتند، در مقابل انحصارطلبی های داخل جنبش و فشارهای شدید حکومت برای مرزبندی با بخش های تحول خواه، چپ و غیرمذهبی مقاومت کردند و اگر به نتایج پیروزی در مبارزه برای آزاد کردن این همراهان و تاثیر عظیم آن در احیای جنبش سبز بیندیشیم، قطعا به فراخوان فروتنانه موسوی، خطاب به ما سکولارها و دین ناباوران درون جنبش سبز که «میان بد و بدتر، بد را انتخاب کنید» پاسخ مثبت خواهیم داد و حداقل به احترام سه سال ایستادگی در مقابل حکومت در پیکار برای آزادی آنها سهیم خواهیم شد.

سی ان ان: قدرت موشکی ایران شگفت آور است
یک شبکه تلویزیونی آمریکا پیشرفت های موشکی و دریایی ایران را حیرت آور توصیف کرد.
شبکه سی ان ان در گزارشی که به مرور رزمایش دریایی اخیر ایران اختصاص داشت، گفت: ایران به بهینه سازی و ارتقای سیستم موشکی خود پرداخته و نسل جدیدی از این موشک ها را به کار گرفته است. نیروهای نظامی ایران طیف وسیعی از سامانه های دفاع موشکی را در رزمایش اخیر آزمایش کردند. این موشک ها قادر به هدف گرفتن جت های جنگنده، بالگردها و هواپیماهای بدون سرنشین هستند.

«مایکل اوهالون» تحلیلگر موسسه پژوهشی آمریکایی بروکینگز در گفت وگو با سی ان ان گفت: رزمایش دریایی اخیر بیانگر این موضع از سوی تهران است که همچنان در جایگاه قدرت قرار دارد و صاحب اهرم فشار و آماده مقابله است و این که هشداری به آمریکاست در مورد هرگونه تلاشی که احتمالا بخواهد علیه این کشور صورت بدهد.

سی ان ان با شگفت آور توصیف کردن پیشرفت ایران در صنایع دفاعی و موشکی از جمله دقت هدف گیری و قدرت تخریب بالا، گفت: بررسی های پنتاگون نشان می دهد موشک های دوربرد ایران از هر زمان دیگر دقیق تر و ویرانگرتر شده است.
«سی ان ان» خاطر نشان کرد که ایران این توانایی ها را بدون حمایت هیچ قدرتی کسب کرده است.

سیاست خارجی ایران با انتخابات تغییر نمی کند
خبرگزاری آلمان اعلام کرد سیاست خارجی و اتمی ایران با انتخابات ریاست جمهوری در این کشور تغییر نمی کند.
این خبرگزاری در گزارشی که به انتخابات آتی ریاست جمهوری اختصاص داشت، از قول یک دیپلمات خارجی مقیم تهران نوشت: با انتخاب رئیس جمهور جدید ایران نباید انتظار داشت تغییر چندانی در سیاست خارجی و اتمی ایران به وجود بیاید. هیچ دولتی مجاز به تغییر برنامه هسته ای یا تغییر رویکرد نسبت به آمریکا و اسرائیل نبوده است، حتی هنگامی که اصلاح طلبان روی کار بودند.

این خبرگزاری خاطرنشان کرد: تصمیم گیری درباره مسائل کلانی این چنین در حوزه اختیارات رهبر عالی ایران است.
خبرگزاری آلمان در بخش دیگری از گزارش خود درباره سناریو پوتین- مدودف نوشت: چنین سناریویی قابل الگوبرداری در ایران نیست و آقای [م] نه تنها در ایران از حمایت روحانیت برخوردار نیست بلکه به صورت مزاحم و معارض درآمده است. نظرات وی درباره اسرائیل و مکتب ایرانی، اصولگرایان را به مخالفت با وی کشاند و اکنون اصولگرایان از «حلقه انحرافی» سخن می گویند.

تعداد گرسنگان در آمریکا ۱۰ برابر شده است

تعداد گرسنگان آمریکا که نیازمند کمک غذایی هستند از دهه ۱۹۷۰ تا به امروز بیش از ۱۰ برابر شده است.پایگاه پژوهشی گلوبال ریسرچ با انتشار گزارشی به بهانه بحران اقتصادی و بدهی و کسری بودجه در آمریکا نوشت: بسیاری از مردم آمریکا در شرایط فعلی نمی توانند به لحاظ اقتصادی تاب بیاورند.

فقر، بیکاری یا داشتن شغلی با درآمد کم، بی خانمانی، گرسنگی و ناامیدی زندگی بسیاری از مردم آمریکا را تحت تاثیر قرار می دهد و این در حالی است که مقامات ثروتمندترین کشور جهان به این وضع اهمیتی نمی دهند. ثروت دوباره بین بانکداران، شرکت های بزرگ و ثروتمندان توزیع می شود و فقر بیش از پیش بر طبقه فقیر جامعه آمریکا سایه می افکند.

این گزارش می افزاید: در دهه ۱۹۷۰ میلادی، از هر ۵۰ آمریکایی، یک نفر کمک غذایی دریافت می کرد. در پایان سال ۲۰۰۸ از هر ۵/۶ آمریکایی یک نفر یعنی ۳۱ میلیون نفر این کمک را دریافت می کردند اما امروزه این تعداد به حدود ۴۸ میلیون نفر رسیده و آمار همچنان رو به افزایش است. بیش از نیمی از جمعیت آمریکا به کمک فدرال نیاز دارند و با گذشت یک یا دو دهه این تعداد احتمالا افزایش می یابد. در عین حال درآمد متوسط یک خانوار رو به کاهش است و نرخ بیکاری به ۲۳درصد رسیده است. حدود صد میلیون آمریکایی در سن کار، بیکار هستند و شمار زیادی نیز درآمد بسیار کمی دارند. شرایط روز به روز بدتر می شود.

گلوبال ریسرچ نوشت «طبقه متوسط آمریکا در حال ناپدید شدن است و اغلب کودکان در خانواده هایی با درآمد کم یا بسیار فقیر زندگی می کنند. آمارها نشان می دهد میزان نابرابری درآمدی در آمریکا بیشتر از سایر کشورهای توسعه یافته است و شیلی، مکزیک و ترکیه نیز در این زمینه رتبه بالایی دارند. از سال ۱۹۸۹ میلادی تاکنون، نابرابری و اختلاف طبقاتی در ۴۹ ایالت آمریکا افزایش یافته است.»
در این گزارش خاطرنشان شده است: در سال ۲۰۱۲ بیش از ۵۰درصد از فارغ التحصیلان دانشگاهی آمریکا کمتر از ۲۵ سال در آمریکا یا شغلی با درآمد کم داشتند یا بیکار بودند و پیش بینی می شود این وضع در سال میلادی جدید بدتر شود.

خاتمی: شرایط فراهم نیست
عارف: تکلیف می دانم جلو بیایم
«معتقدم شرایط حضور اصلاح طلبان به عنوان کاندیدا دادن چندان فراهم نیست».
این مطلب را سیدمحمد خاتمی در دیدار با گردانندگان یک سایت زنجیره ای عنوان کرد. خاتمی با بیان اینکه خطرات بزرگی نظام و مردم و جامعه را تهدید می کند، اظهار داشت: با این روندی که هست فقط یک راه وجود دارد. اینکه رویکرد عوض شود و در انتخابات سالم و فراگیر نشان داده می شود؛ ما هم کمک کنیم که مشکل حل شود ولی متأسفانه نشانه های امیدوارکننده ای برای تغییر رویکرد نمی بینم. چشم اندازی برای نامزد دادن فراهم نیست.

خاتمی این مطالب را در واکنش به اظهارات یکی از حاضران گفته که چند سال پیش در سایت بازتاب وابسته به محسن رضایی نفوذ کرده بود اما پس از مدتی از آن سایت کنار گذاشته شد و وی راساً با راه اندازی یکی دو سایت تلاش کرد از سوی فتنه گران و رادیکال های جبهه اصلاحات به بازی گرفته شود.

با وجود اظهارات خاتمی، محمدرضا عارف معاون اول دولت اصلاحات در مصاحبه با نشریه مثلث درباره ابراز تمایلش به نامزدی گفته است: در طول این ۳۴سال بعد از انقلاب برای هیچ کاری کاندیدا نشدم، ولی وقتی مسئولیتی به بنده پیشنهاد می شد و فکر می کردم توانایی اجرای آن را دارم جواب منفی نمی دادم.بر همین اساس در شرایط فعلی کشور تکلیف می دانم که جلو بیایم. شرایط منطقه و کشور، برگزاری یک انتخابات پرشور با مشارکت حداکثری را برای ما الزامی می کند.

بنابراین همه افرادی که در خود توانایی اداره کشور را می بینند باید در این حرکت ملی سهیم باشند و به صورتی مشارکت داشته باشند. تجربه ناموفق اجرایی در بخش های مختلفی که کار کردم، ندارم و مشکلات کشور را خوب می شناسم.
وی با بیان اینکه من به هر حال به جریان اصلاح طلب وابسته هستم و علی الاصول باید با حمایت این اردوگاه بیایم، درباره تعریف خود از اصلاح طلبی گفت: ما اصلاح طلبی را خط امام و پایبندی به قانون اساسی و ارزش ها می دانیم.

بر همین اساس اگر کسی بگوید من اصلاح طلب هستم ولی دنبال براندازی باشد را اصلاح طلب نمی دانیم.عارف درباره شرط گذاشتن برای نامزدی و از جمله آزادی افراد بازداشت شده گفت: من معتقدم نظام ما نظام شرط پذیری نیست و باید طبق قانون جلو برویم. بر همین اساس شرط نمی گذارم.

عارف در پاسخ این سؤال که آیا در صورت حضور در انتخابات به نتیجه آن تمکین می کند، گفت: حتماً این کار را می کنم و به رقیب پیروز در انتخابات تبریک می گویم.وی با بیان اینکه طرح دولت وحدت ملی عملی نیست، درباره احتمال نامزدی خود و رایزنی با خاتمی گفت: من یاد نگرفته ام وارد بازی باخت شوم.

من همه بازی هایی که در آن شرکت کردم بازی برد- برد بوده، یعنی اگر آقای خاتمی و دیگران بگویند بیا اما تحلیلم این باشد که اگر بیایم به هر دلیلی رای نمی آورم، نمی آیم. ضمن آنکه آقای خاتمی در این زمینه با من تاکنون صحبت نکرده و قطعاً مرا از آمدن منع نکرده، چون اصولاً ایشان آدم منفی باف و منفی گویی نیست.

عارف همچنین درباره این سؤال که رابطه شما در مقام ریاست جمهوری با رهبری چگونه خواهد بود؟ گفت: مسئله سلسله مراتب در اصول قانون اساسی مشخص است. به آن اعتقاد دارم. ضمن آنکه همیشه در هر سمتی بودم با مافوقم مشورت می کردم، نگاهم نگاه حرکت جمعی بوده است، چون می خواهیم کشور پیشرفت کند، می خواهیم برنامه ها اجرا شوند. دولت به تنهایی نمی تواند کارها را انجام دهد. باید همه قوا و همه نهادها پشت برنامه دولت قرار گیرند و در رأس این نهادها مقام معظم رهبری هستند.
پیش از این برخی حامیان تندرو خاتمی با حمله به عارف مدعی شده اند که او از سوی نهادهای امنیتی مدیریت می شود و اصلاح طلب بدلی است!

تحریم ها باز هم دور خورد این بار با خرید هواپیماهای پیشرفته

ایران با خرید هواپیماهای پیشرفته، تحریم ها را دور می زند.
صدای آلمان در گزارشی اعلام کرد: شرکت هواپیمایی آلمانی لوفت هانزا، چندی پیش دو فروند هواپیمای A۳۴۰ خود را به تایلند فروخت، اما این هواپیماها از راه های غیرمستقیم در اختیار ایران قرار گرفته اند.صدای آلمان به نقل از نشریه اینترنتی آلمانی «آئرو تلگراف» افزود: این دو هواپیما از راه کشورهای دیگر به دست شرکت هواپیمایی «ماهان ایر» در ایران رسیده اند.

یورگن وبر، مدیر کنسرسیوم لوفت هانزا پیش از این در مورد هواپیماهای A۳۴۰ گفته بود که این مدل بخاطر کارایی، برد و اندازه ای که دارد می تواند سود زیادی را در بازار حاصل کند.

شرکت هواپیمایی تایلندی «چابا» در ماه سپتامبر D-AIGK و در ماه نوامبر D-AIGA (دو نمونه از این هواپیما) را خرید اما این دو هواپیما برای مدت زیادی در تایلند نماندند و در ماه دسامبر این دو هواپیما به قرقیزستان فرستاده شدند. منابع مختلف در این مورد که کدام شرکت هواپیمایی در قرقیزستان این هواپیماها را تحویل گرفته اطلاعات متفاوت می دهند. برخی از «ماناس ایر ویز» و برخی دیگر از «قرقیز ترانس آویا» نام برده اند.

آئروگراف می افزاید: این دو هواپیما سرانجام وارد فرودگاه امام خمینی تهران می شوند تا در اختیار «ماهان ایر» قرار گیرند. فرود آمدن دو هواپیمای لوفت هانزا در تهران نشانگر آن است که شرکت های هواپیمایی در ایران می توانند تحریم ها را دور بزنند و به کمک کشورهای مختلف به هواپیماهای جدید دست پیدا کنند.

*خراسان:

تلاش برای واگذاری ۹هکتار از نمایشگاه بین المللی به نهاد ریاست جمهوری
بر اساس بررسی های کارشناسان یک نهاد نظارتی، پس از آنکه مصوبه شماره۹۰/ ۲۳۵۲۹/م/ت۴۷۳۵۰ هیئت دولت در سال گذشته مبنی بر واگذاری حق بهره برداری از پلاک ثبتی معروف به نمایشگاه بین المللی تهران، با ایراد قانونی هیئت تطبیق مصوبات دولت مواجه شد، برخی مسئولان دولتی پیشنهاد تصویب مصوبه ای جدید را به دولت داده اند که بر اساس آن، بخشی از پلاک ثبتی ۸۶ اصلی به مساحت تقریبی ۹ هکتار واقع در اتوبان چمران و متعلق به شرکت سهامی نمایشگاههای بین المللی ایران، به نهاد ریاست جمهوری واگذار شود.

ارسال دستورالعمل جدید مراقبت از بخاری های گازسوز مدارس
بر اساس بخشنامه جدید تعدادی از ادارات کل آموزش و پرورش استانهای مختلف، دستورالعمل ۸ ماده ای برای بررسی مجدد بخاری های گازسوز به مدارس ارسال شده که بر اساس آن مواردی چون نصب حفاظ برای جلوگیری از برخورد دانش آموزان با بخاری، کنترل کلاهک و مسیر دودکش، استفاده از شیلنگ فشار قوی با بست محکم و استفاده از بخاری های سالم و استاندارد مورد تاکید قرار گرفته است.

*آرمان:

بازگشت فائزه ‌هاشمی به بند عمومی
شنیده شد که فائزه‌ هاشمی فرزند آیت‌الله‌‌ هاشمی‌رفسنجانی که به تحمل سه هفته سلول انفرادی محکوم شده بود، پس از گذشت چهار روز به بند عمومی زندان زنان بازگردانده شد. انتخاب نوشت؛ فائزه‌ هاشمی‌رفسنجانی روز شنبه ۹ دی‌ماه به تحمل سه هفته سلول انفرادی در بند ۲۰۹ زندان اوین محکوم شده بود.

آلودگی، جلسه مجمع را تعطیل کرد
شنیده شد که جلسه دیروز مجمع تشخیص مصلحت نظام به‌دلیل تعطیلی تهران به خاطر آلودگی هوا، برگزار نشد. فارس نوشت؛ قرار بود اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام به روال معمول شنبه‌ها، گردهم آیند اما آلودگی هوا و تعطیلی تهران دامن مجمعی‌ها را هم گرفت و جلسه دیروز صبح صحن این نهاد، برگزار نشد.

مرگ وزیر کشور سوریه در لبنان؟
شنیده شد که منابع مخالف سوریه مدعی مرگ وزیر کشور و تعیین رستم غزاله به‌جای وی شدند. ایسنا نوشت؛ منابع نظامی در ارتش آزاد سوریه از گروه‌های اصلی مخالفان در این کشور مدعی شدند محمد الشعار، وزیر کشور سوریه که اخیرا برای درمان به لبنان فرستاده شد به‌دلیل شدت جراحات وارده درگذشته است. بنابه گفته این منابع، الشعار پس از اینکه پزشکان دانشگاه آمریکایی بیروت از نجات وی به خاطر جراحات وارده ابراز ناامیدی کردند فوت شد.

ثبت‌نام برای راه‌اندازی مراکز همسریابی
شنیده شد که از بهمن‌ماه امسال مرحله آزمایشی ثبت‌نام و پاسخگویی از داوطلبانی که قصد فعالیت درحوزه اینترنتی مشاوره و همسریابی دارند، آغاز خواهد شد. تسنیم نوشت؛ باقر پیش‌نمازی، معاون امور فرهنگی و تربیتی وزارت ورزش و جوانان گفت: برای متقاضیان درصورت برخورداری از صلاحیت لازم پروانه فعالیت صادر می‌شود. وی همچنین اظهار کرد: وزارت ورزش و جوانان متولی صدور مجوز فعالیت مراکز اینترنتی همسریابی است و متقاضیان باید قبل از هرکاری از طریق این وزارتخانه مجوز لازم را اخذ نمایند که در غیر اینصورت فعالیت آنها غیرمجاز تلقی می‌شود.

کمال خرازی: کاندیدا نمی‌شوم
شنیده شد که کمال خرازی یکی دیگر از وزرای خاتمی، نامزدی‌اش برای انتخابات را رد کرده است. تسنیم نوشت؛ وزیر امورخارجه دولت اصلاحات می‌گوید، احتمال کاندیداتوری وی شایعه است و در انتخابات کاندیدا نمی‌شود. پیش‌تر برخی منابع خبری از کمال خرازی به‌عنوان یکی از گزینه‌های اصلاح‌طلبان برای انتخابات ریاست‌جمهوری نام برده بودند.

اظهارات عجیب محمد علی‌آبادی
شنیده شد که محمد علی‌آبادی جمعه‌شب در برنامه زاویه شبکه ۵ حرف‌هایی زد که می‌تواند جنجال‌های رسانه‌ای زیادی به پا کند. افکارنیوز نوشت؛ علی‌آبادی گفت: من دور از ورزش نبودم. ۲۵ سال قبل به‌مدت دو سال مدیریت پرسپولیس را بر عهده داشتم بعد هم جنگ و اتفاقات دیگر مسیر ما را از ورزش جدا کرد. برای همین خیلی دور از تصمیمات ورزشی نبودم و می‌دانستم چه تغییراتی بهتر است اتفاق بیفتد.

قضیه کی‌روش به مجلس کشیده شد
شنیده شد که مصاحبه کی‌روش با شبکه بی‌بی‌سی فارسی برایش دردسرساز شد. تسنیم نوشت؛ سیدحسین نقوی‌حسینی، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: با توجه به فعالیت‌های شبکه بی‌بی‌سی فارسی در فتنه ۸۸ علیه منافع ملی و تلاش شبانه‌روزی آنها در دشمنی با ملت و نظام جمهوری اسلامی ایران، مصاحبه با این شبکه‌ معاند خط قرمز ما حساب می‌شود و هیچ فردی نباید از این خط قرمز عبور کند، به‌ویژه کسی که اکنون خدمتگزار مردم ایران است نباید این کار را انجام دهد.

نامه‌ مجلس درباره تخریب دکور مختارنامه
شنیده شد که شورای نظارت بر صداوسیما از نامه‌نگاری اعضای این شورا با ضرغامی درباره تخریب دکور مختارنامه خبر داد. فارس نوشت؛ بیژن نوباوه ‌با تاکید بر اینکه ساخت شهرک‌های سینمایی یکی از ضروریات است، گفت: بخش خصوصی باید بیشتر وارد این مقوله شود تا دولت از آنها حمایت کند و به آنها تسهیلات دهد. نوباوه افزود: ما در شورای نظارت بر صداوسیما نامه‌ای در رابطه با تخریب دکور سریال مختارنامه به آقای ضرغامی نوشتیم و گفتیم که خراب کردن دکور حیف و میل بیت‌المال بود.

اخراج یک ایرانی از آمریکا به‌دلیل نقض تحریم‌ها
شنیده شد که مقامات سازمان مهاجرتی آمریکا روز جمعه یک ایرانی را که به صادرات تجهیزاتی که کاربرد دوگانه داشته و می‌تواند برای غنی‌سازی اورانیوم مورد استفاده قرار گیرد متهم شده بود، تبعید کردند. ایسنا نوشت؛ سازمان مهاجرت و اجرای عملیات‌های کمرگی آمریکا شخصی به نام امیرحسین صیرافی، ۴۴ساله را که روز پنجشنبه از زندان فدرال تر‌هایت آزاد شده بود در شیکاگو سوار هواپیما کردند. صیرافی و دو نفر دیگر به توطئه‌چینی برای ارسال تجهیزات پمپ تخلیه به ایران و نقض قانون آمریکا محکوم شده بودند. صیرافی در ماه مارس سال ۲۰۱۱ خود را گناهکار اعلام کرد و به ۴۱ ماه زندان محکوم شد.

*تهران امروز:

خلأ رهبری در اصلاحات
مرتضی نبوی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفت‌وگویی با مهر، از کلید واژه و رمز فتنه ای جدید در انتخابات ۹۲ خبر داد و گفت: پروژه‌ای که برای این دوره از انتخابات کلید زدند و در نهایت در خارج و داخل روی آن کار می‌کند «انتخابات آزاد، شفاف و قانونی» است و می‌بینیم که این واژه دائما تکرار می‌شود.وی در بخشی از صحبت‌های خود گفت: برخی از مسئولین صحبت از انتخابات صددرصدی می‌کنند. مشارکت صددرصدی تاکنون کجا بوده؟ انتخابات حق مردم است که در آن شرکت بکنند یا نکنند.

نبوی گفت: مشروعیت نظام بر این نیست که مشارکت صددرصدی داشته باشند. تنها در نظام های اقتدارگرا آن هم شخصیت‌هایی همچون هیتلر و صدام و موسلینی بودند که همه را بسیج می‌کردند و یک مشارکت صددرصدی با نام دموکراسی ایجاد می‌کردند.

نبوی در پاسخ به سوالی درباره فعالیت‌های انتخاباتی دولت گفت: این شعارهای اقتصادی نیاز به توضیح دارد و نقش رسانه‌ها در اینجا بسیار پررنگ می‌شود. سطح فهم و آگاهی مردم تغییر کرده چه قشر روستایی و چه قشر غیرروستایی و مردم حرف خودشان را پای صندوق رای می‌زنند. نبوی درباره حضور اصلاح‌طلبان در انتخابات گفت:بالاخره باید با فتنه و جریان فتنه مرزبندی کنند.

از همین جریان بودند کسانی که از اول مرزبندی کردند و گفتند تقلب نشده. در انتخابات مجلس نهم هم کاندیدا داشتند، رای دادند، رای گرفتند؛ بنابراین این گروه مشکلی ندارند. تنها در کلان می‌توانیم بگوییم جریان اصلاحات دچار بحران و خلأ رهبری است.

وی درباره اینکه در ماه‌های نزدیک به انتخابات،توسط برخی از گروه‌ها و افراد یک پالس‌هایی از داخل داده می‌شود که باید در برابر فشارهای خارجی کوتاه آمد و سازش کرد گفت: ما اصل را بر این باید بگذاریم که هر کسی وارد صحنه انتخابات می‌شود باید پایبند به وحدت ملی و منافع ملی باشد و اینها عمدتا در سیاست خارجی تعریف می‌شود و این موضوع نمی‌تواند وجه المصالحه انتخابات قرار گیرد. اگر کسی آگاهانه بیاید این مسیر را تایید کند خیانت به منافع ملی کرده است. این حوزه نیز از محورهایی است که چانچه کسی از آن عدول کند، ساختارشکنی کرده و قاعدتا نظام جایی برای رقابت ساختارشکنان نخواهد بود.

نقد یونسی به «میزان، حال فعلی افراد است»
به گزارش جماران یونسی وزیر اطلاعات دولت خاتمی‌گفت: متاسفانه امروز این «میزان، حال فعلی افراد است» دارد یک تفسیر بدی می‌شود. یعنی کسانی که شاخصه انقلاب هستند به خاطر تفسیر نادرست از کلام امام طرد می‌شوند. وی ادامه داد: برخی هم امروز از این جمله امام برای رد بسیاری از کاندیداها تفسیر نادرست می‌کنند‌ و متاسفانه با استناد به گزارش‌هایی بی‌اساس و بی‌پایه، هزاران نفر از کسانی که دلشان به انقلاب و مردم گره خورده است را رد می‌کنند‌.

در زمان وزارتم، در همین خصوص با آیت‌الله جنتی درگیر بودم. آیت‌الله جنتی به گزارش‌هایی که قبل از من از وزارت اطلاعات گرفته بود -گزارش‌هایی که غالبا به اثبات نرسیده بودند و صرفا در حد خبر بودند- استناد می‌کرد. یونسی در بخشی دیگر از سخنانش گفت:از نکات مهمی‌که امام می‌فرمایند استقلال قاضی است؛ قاضی باید مستقل باشد و از مافوق خود دستور نگیرد.

الان می‌بینیم که بعضی از قضات هستند که حسب الامر حکم می‌دهند و می‌گویند که فلان پرونده را به من ندهید و اگر بدهید من مطابق دستور عمل می‌کنم! وی افزود:‌ امام می‌فرمایند هیچ‌کس حق ندارد که بدون حکم قانونی کسی را احضار، جلب یا نگهداری کند. یعنی ضابط حق ندارد بدون حکم قاضی دست به این کارها بزند. امام در این فرمان وارد یک فاز مهمی می‌شوند که امروز متاسفانه خیلی عادی شده است و آن «افشای اسرار مردم» است.

ایشان می‌فرمایند بسیاری از نسبت‌هایی که داده می‌شود، مصداق اشاعه فحشاست که از گناهان بزرگ به شمار می‌رود. به راحتی تهدید می‌شود که ما لیست اینها را اعلام می‌کنیم، به راحتی قبل از حکم دادگاه اسامی افراد را اعلام می‌کنند و اتهام می‌زنند به افراد و آبروی افراد را می‌برند اما بعد در دادگاه این اتهام‌ها اثبات نمی‌شود‌.

توضیحات هاشمی درباره نامه بدون سلام
پایگاه اطلاع‌رسانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام نوشت: آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در بخشی از کتاب منتشر نشده«صراحت نامه» ضمن پاسخگویی به شبهاتی پیرامون نامه ۸۸، گفت: عمق ۶۰ ساله رابطه من و رهبری فراتر از اقوال سیاسی است و جریاناتی هم که به بهانه این نامه دست به کار تخریب این رابطه زده و می‌زنند حتما منافعی در این کار دارند ولی نکته حائز اهمیت این است که قطعا ناکام می‌مانند.

هاشمی در پاسخ به اینکه انگیزه شما از نگارش آن نامه سرگشاده به مقام معظم رهبری چه بود؟ گفت:دیدم کار بسیار زشتی انجام شد. همه می‌‌دانستند که نسبت به دیگر نامزدها بی‌طرف هستم، کاری نداشتم که مردم به چه کسی رای می‌‌دهند.ولی همه می‌‌دانستند که روحیه کاری من با این شیوه اداره جامعه سازگار نیست.متاسفانه در مناظره، آقای احمدی‌نژاد حرف‌هایی را زده بود که غیرواقعی بود. تاسف بیشتر از این بود که همان حرف‌های دروغ را پایه تبلیغات خویش قرار دادند و در اجتماعات از آنها سوءاستفاده می‌‌کردند. انتظار من و همه دلسوزان واقعی نظام این بود که رهبری عکس‌العمل نشان دهند. چون من تنها نبودم.

تخریب قالیباف توسط انحرافیون
در روزهای گذشته جریان انحرافی اقدام به توزیع گسترده تصاویری با مضمون تخریب محمدباقر قالیباف شهردار تهران در برخی مناطق تهران و انتساب آن به یکی از مجموعه‌های اصولگرا کرده است.این اقدام غیراخلاقی و غیرشرعی در حالی است که رهبر فرزانه انقلاب اینگونه رفتارها را مغایر با اهداف و آرمان‌های انقلاب دانسته‌اند.

توزیع سیب‌زمینی در انتخابات،پیشنهاد من بود
سیدحسین صابری استاندار کهگیلویه و بویراحمد در نشست ماهانه خود با رسانه‌های کهگیلویه و بویراحمد در سالن استانداری استان گفت: مقدار زیادی سیب‌زمینی در زمان استانداری من در لرستان مانده بود. من گفتم بدهید به بهزیستی و کمیته امداد که متاسفانه ۱۰ درصد هم مصرف نشد و اگر می‌پوسید بحران ایجاد می‌کرد. فقط بدشانسی این بود که درست در زمان انتخابات این مشکل به وجود آمد و ربطی به انتخابات نداشت.وی تاکید کرد که توزیع سیب‌زمینی در آستانه انتخابات ۸۸ ریاست‌جمهوری به پیشنهاد وی صورت گرفته است.وی افزود: عده‌ای در تلاشند که توزیع سهام عدالت را به انتخابات ربط دهند که به هیچ عنوان صحت ندارد.

دولت،خدمت‌گزار را خائن معرفی کرد
احمد خورشیدی پدر داماد احمدی‌نژاد و دبیر کل جمعیت خدمت‌گزاران انقلاب در گفت‌وگو با شفاف گفته است: دولت، خدمت گزار را خائن معرفی و خائن را خادم معرفی کرد.رئیس‌جمهور مطرح کرد که در سال ۸۵ تعداد مفسدان اقتصادی ۵۰ نفر است و الان اعلام کرد ۳۰۰ نفر هستند و آیا نمی توان نتیجه گرفت که ۲۵۰ نفر حاصل ۷ سال ریاست‌جمهوری ایشان بود.وی تصریح کرد: این موضوع باید در مسیر قانونی قرار می‌گرفت و همانطور که گفته شد این لیست در اختیار قوه قضائیه قرار می‌گرفت تا به صورت قانونی رسیدگی شود. اما متاسفانه این اقدام انجام نمی‌شود و مسیر دیگری طی می‌شود.

توضیحات عضو موتلفه درباره سخنان عسگراولادی درباره سران فتنه
کاظم انبارلویی در بخشی از سرمقاله روزنامه رسالت نوشت: سخنان عسکراولادی در سالگرد ۹ دی یک بازخوانی متفاوت از فتنه ۸۸ و نگاه جدید به سران فتنه، بستر سازان فتنه و عوامل و عناصر اصلی فتنه بود. برخی بدون آنکه استناد به سخن او کنند، با شتابزدگی آن را «تبرئه» و «تطهیر» اهل فتنه خواندند اما کسانی که دقت در صغری و کبری بحث او داشتند چنین داوری را نداشتند. مواضع صریح و شفاف آقای عسکراولادی در موردشکل‌گیری فتنه در سال ۸۸ و پس از آن چیزی نیست که بشود از حافظه تاریخی مردم ونخبگان پاک کرد و بر آن برچسب «تبرئه» و «تطهیر» اهل فتنه زد.

*جمهوری:

ارتقاء امنیت شهرهای هندیجان و بندر امام خمینی
مردم هندیجان و بندر امام خمینی در تماس‌هائی با نمایندگی روزنامه جمهوری اسلامی در این دو شهر، از ارتقاء امنیت شهرهای خود خبر دادند. آنها می‌گویند: طی دو ماهه اخیر با تلاش مأموران نیروی انتظامی شهرستان هندیجان و بندر امام خمینی پیشرفت خوبی در جهت ارتقاء امنیت در این شهرستان حاصل شده است. از جمله اقدامات نیروی انتظامی در این دو شهر، دستگیری سارقان مسلح، دستگیری قاتل یکی از شهروندان و کشف اتومبیل‌ها و وسایل سرقتی مردم است. شهروندان هندیجانی و بندر امام خمینی در گفتگو با خبرنگاران روزنامه از زحمات مأموران نیروی انتظامی این دو شهرستان تشکر نمودند.

نظر وزیر ارشاد در مورد فیلم های ایراد دار
وزیر ارشاد در گفتگویی که از برنامه ۷ پخش شد اعلام کرد در طول سه سال اخیر ۲۵۰ فیلم سینمایی ساخته شده که تنها ۱۸ فیلم (۲/۷ درصد) ایراد داشته است. وی که اصرار داشت: “انحراف” را “ایراد” بخواند تاکید کرد بر سر این ۱۸ فیلم اختلاف نظر وجود دارد. وزیر ارشاد نگفت که در دوره‌های قبلی چه درصدی از فیلم‌ها به قول وی ایراد داشته‌اند و اصولاً برای سه سال آیا ۱۸ فیلم ایراد‌دار کم است؟

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=16529

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.