تاریخ : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
4

لرستان کهن‌ترین تمدن موسیقایی ایران را دارد

  • کد خبر : 16585
  • 17 دی 1391 - 18:38

  به گزارش میرملاس نیوز؛ پیروز ارجمند مدیر مرکز موسیقی حوزه هنری گفت: یکی از دلایل انتخاب لرستان در میزبانی جشنواره موسیقی خنیاگران انقلاب اسلامی تولیدات ارزشمند این استان در مجموع هنر کشور است به ویژه اینکه کهن ترین تمدن موسیقایی ایران در لرستان است. به نقل از مهر، ارجمند درباره محورهای اصلی فعالیت مرکز موسیقی حوزه […]

28sv7fb

 

به گزارش میرملاس نیوز؛ پیروز ارجمند مدیر مرکز موسیقی حوزه هنری گفت: یکی از دلایل انتخاب لرستان در میزبانی جشنواره موسیقی خنیاگران انقلاب اسلامی تولیدات ارزشمند این استان در مجموع هنر کشور است به ویژه اینکه کهن ترین تمدن موسیقایی ایران در لرستان است.

به نقل از مهر، ارجمند درباره محورهای اصلی فعالیت مرکز موسیقی حوزه هنری گفت: توسعه و حمایت از حوزه‌های موسیقی سنتی-محلی به عنوان نمونه های اصلی موسیقی ملی و آثار کرال کلاسیک از موسیقی جهانی که کارکرد و وجه هنری و ارزشمند دارد، در دستور کار است. ما در جهت نمونه‌سازی و تولیداتی که محورهای ارزشی دارد در راستای اهداف و ماموریت های حوزه هنری حرکت خواهیم کرد و در این زمینه ۱۰ برنامه ارائه کرده ایم و بخش هایی در مرحله برنامه ریزی تولید شده است.

وی با اشاره به برنامه های مرکز موسیقی افزود: از جمله برنامه های مهم در دست انجام این مرکز تا پایان سال جاری می توان به برگزاری سومین جشنواره ملی خنیاگران انقلاب اسلامی، تولید مجموعه  آوای مهر برای گروه سنی کودک و نوجوان، گروه کر مهر که به صورت حرفه ای در حال شکل گیری است و به زودی فراخوان عضو گیری آن از سوی این مرکز اعلام خواهد شد و تولید چند آلبوم موسیقی سنتی و محلی آماده انتشار که در دهه فجر امسال رونمایی می شود.

ارجمند با اشاره به اینکه مهمترین بحث در تغییر مدیریت ها در وهله اول تغییر برنامه ریزی را به همراه دارد، گفت: متاسفانه روند پیگیری طرح ها در این مرکز به تعویق افتاده و در این زمینه تلاش مظاعفی در دست انجام است. کمبود بودجه و منابع اعتباری نیز در مرکز موسیقی وجود دارد اما با برنامه ریزیهای صورت گرفته قرار نیست این کمبودها باعث توقف برنامه ها شود بلکه منجر به تغییر در آنها و رویکردهای جدید شده است. 

رییس مرکز موسیقی پیرامون برگزاری سومین جشنواره موسیقی ملی خنیاگران انقلاب اسلامی گفت: این جشنواره با رویکرد ملی تعریف شده که با مرکزیت لرستان و حضور گروه های موسیقی از سراسر کشور و اساتید برجسته و کارشناسان موسیقی از اهمیت بسزایی برخوردار است.برگزاری کارگاه های آموزشی و جلسات نقد و بررسی آثار در زمان برگزاری، تولید لوح فشرده صوتی و تصویری از آثار جشنواره از جمله بخش های مورد توجه این جشنواره خواهد بود. 

وی برگزاری دوره های آموزشی و حضور اساتید برجسته و انتقال تجربیات را در ارتقای سطح کیفی آثار و ارائه آموزش به جوانان موثر دانست و گفت: با توجه به موفقیت و تجربه ای که همکاران در لرستان در زمینه برگزاری جشنواره کسب کرده و با برنامه ها و موضوعات جدید، امید است این جشنواره در سطح کیفی بالاتری در مقایسه با سال های گذشته برگزار شود.

این مقام مسئول به بخش ها و محورهای جشنواره خنیاگران انقلاب نیز اشاره کرد و افزود: این جشنواره به صورت رقابتی در سه بخش محلی،سنتی و آواز جمعی با مضامین ارزش های انقلاب اسلامی، فرهنگ ایثار، ارزش های خانواده و سبک زندگی برگزار می شود. دو محور خانواده و سبک زندگی ایرانی اسلامی نیز امسال به موضوعات جشنواره اضافه شده و وقتی صحبت از انقلاب اسلامی است ارزش های خانواده به عنوان یکی از محورهای اصلی و تعالی انقلاب مد نظر بوده است. 

ارجمند تاکید کرد: جشنواره برآن است تا با بهره گیری از دستاوردهای موسیقیدانان متعهد، خلاق و توانمند در بخش های موسیقی محلی، سنتی و آواز جمعی نسبت به تعمیم ارزش های والای انقلاب اسلامی، ارتقای سطح آگاهی و بینش نسل جوان، گسترش فرهنگ ایثار و تبیین ارزش های خانواده و سبک زندگی ایرانی اسلامی اقدام نماید.

وی در توضیح دلیل انتخاب لرستان در میزبانی جشنواره سراسری خنیاگران انقلاب اسلامی گفت: یکی از دلایل انتخاب لرستان در میزبانی این جشنواره تولیدات ارزشمند این استان در مجموع هنر کشور است که علاوه بر بضاعت و توانایی خود هنرمندان، توانسته در عرصه موسیقی هم تاثیر گذار باشد و البته حمایت های خوبی که از سوی حوزه هنری استان صورت گرفته را نباید نادیده گرفت.

ارجمند در پایان گفت: حمایت هایی که رییس حوزه هنری استان ، استانداری و مدیران از این اتفاقات هنری انجام می دهند و اینکه لرستان به عنوان کهن ترین تمدن موسیقایی کشور محسوب می شود، موجب شد تا استان به عنوان میزبان برگزاری جشنواره ملی خنیاگران انقلاب اسلامی انتخاب شود.

سومین جشنواره ملی موسیقی خنیاگران انقلاب اسلامی در ایام الله دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی به میزبانی حوزه هنری استان لرستان برگزار می شود.

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=16585

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.