- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

طی ۹ ماهه امسال ۹۸ عنوان کتاب در لرستان به چاپ رسیده است

12-6-10

 

مسئول چاپ و نشر اداره‌کل ارشاد اسلامی لرستان گفت: طی ۹ ماهه امسال ۹۸ عنوان کتاب در لرستان به چاپ رسیده است.

به گزارش میرملاس نیوز به نقل از فارس؛ حمید گودرزی‌مهر گفت: طی ۹ ماهه سال جاری تعداد ۹۸ عنوان کتاب در استان لرستان به چاپ رسیده که پیش‌بینی می‌شود، این تعداد تا پایان سال جاری به ۱۲۰ عنوان افزایش یابند.

مسئول چاپ و نشر اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با بیان اینکه ارتقای صنعت چاپ استان لرستان در سایه بومی سازی محقق می‌شود، بر ضرورت بومی سازی صنعت چاپ در این استان تاکید کرد.

وی با بیان اینکه چاپ کتاب در استان لرستان نسبت به مدت مشابه سال قبل ۷۸ درصد رشد داشته است، افزود: میزان چاپ کتاب در این استان طی سال گذشته تعداد ۷۸ عنوان کتاب در استان بوده است.

این مسئول در ادامه گفت: کتاب‌های چاپ شده در مضامین مختلف علمی، آموزشی، مذهبی، شعر، تاریخ، رمان، زبان محلی و… هستند.

گودرزی‌مهر با اشاره به افزایش ناشران لرستان عنوان کرد: تعداد ناشران کتاب استان امسال از هشت ناشر به تعداد ۱۵ ناشر افرایش یافته که این آمار طی سی سال گذشته کم نظیر بوده است.

مسئول چاپ و نشر اداره‌کل ارشاد اسلامی لرستان از ارتقای وضعیت چاپخانه‌های لرستان خبر داد و یادآور شد: تعداد چاپخانه‌های استان لرستان در سال جاری از ۴۰ مرکز به ۴۸ چاپخانه ارتقاء یافته است.

وی از ادارات و نهادهای مختلف استان خواست تمام کتاب‌ها و بروشورهای خود را جهت چاپ به چاپ خانه‌های این استان واگذار کنند.

گودرزی با بیان اینکه خروج کارهای چاپی در لرستان توسط کانون‌های تبلیغاتی صورتی صورت می‌گیرد، این کانون را دروازه چاپ خواند و ادامه داد: جهت تحقق طرح بومی سازی چاپ باید این کانون‌ها کلیه کارهای چاپی را در این استان انجام دهند.

مسئول چاپ و نشر اداره‌کل ارشاد اسلامی لرستان با اشاره به فعالیت چاپ خانه با توان پنج رنگ در لرستان متذکر شد: این امر نشان دهنده رشد چشمگیر صنعت چاپ و نشر در این استان است.

این مسئول با تاکید بر اینکه با حمایت از صنعت چاپ زمینه اشتغالزایی و حمایت از سرمایه‌گذاری در این عرصه فراهم می‌شود، اذعان داشت: ارتقای توانمندی این صنعت نیازمند حمایت ناشران، کانون‌های تبلیغاتی، ادارات و نهاد‌های دولتی است.