- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

تذکر کتبی نماینده ی کوهدشت به وزرای راه و شهرسازی و نفت در خصوص تسریع در حل مشکلات ناشی از تأمین سوخت هواپیماها

2010_7_4_11_24_51

 

به گزارش میرملاس نیوز به نقل از خبرگزاری خانه ملت؛ جواد جهانگیرزاده در جلسه علنی امروز (سه شنبه، ۱۹ دی) مجلس شورای اسلامی، تذکرات کتبی نمایندگان به مسئولان اجرایی را قرائت کرد.

این تذکرات به شرح زیر است:

نیاز‌آذری نماینده بابل به وزیر راه ‌و شهر‌سازی در خصوص تسریع در اجرای کمربندی جنوب بابل بر اساس توافق‌نامه تذکر داد.

قائید‌رحمت نماینده درود و ازنا به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خصوص تسریع در رفع مشکلات کارخانه فارسیت درود و تأمین اعتبارات لازم برای تأمین و تهیه مواد اولیه و پرداخت حقوق ۴ ماهه کارگران

جعفرزاده  نماینده رشت به رئیس جمهور صدور دستور پرداخت مطالبات بیمارستان‌های خودگردان، رئیس جمهور و وزیر جهاد کشاورزی پیرامون تسریع در حل مشکلات ناشی از عدم تأمین نقدینگی لازم به منظور خرید کودهای شیمیایی، به وزیر جهاد کشاورزی به منظور جلوگیری از افزایش قیمت نهاده‌های دامی و لزوم فسخ قرارداد اجاره‌ای اراضی ملی به دلیل عدم انجام تعهدات مستأجران و تسریع در تحصیل یارانه مورد نیاز سازمان دامپزشکی به منظور کنترل بیماری‌های واگیردار تذکر داد.

جعفرزاده و نقوی ‌حسینی نمایندگان رشت و ورامین به رئیس‌ جمهور و وزیر صنعت، معدن و تجارت در خصوص ناکارآمدی پرداخت تسهیلات بانکی به بنگاه‌های زودبازده و به رئیس جمهور در خصوص تسریع در پرداخت تسهیلات بانکی به واحدهای دامداری صنعتی توسط بانک کشاورزی تذکر دادند.

آریایی‌نژاد نماینده ملایر به وزیر صنعت، معدن و تجارت پیرامون لزوم نظارت بر قیمت کالاهای اساسی تذکر داد.

بهمنی نماینده سراب به وزیر امور اقتصادی و دارایی در خصوص لزوم اعمال نظارت بر مخارج مصوبه وزارتخانه‌ها توسط وزارت امور اقتصادی و دارایی و به وزیر صنعت، معدن و تجارت پیرامون لزوم اعمال نظارت مؤثر وزارت صنعت، معدن و تجارت و نحوه عرضه اقلام مورد نیاز تذکر داد.

محمدی نماینده قزوین به وزیر اقتصادی و دارایی در خصوص تسریع در تشکیل کمیته توزیع عوارض آلایندگی‌ واحدهای تولیدی و پرداخت حق‌السهم شهرستان آبیک تذکر داد.

پشنگ نماینده خاش به وزیر راه و شهرسازی پیرامون تسریع در تأمین منابع مالی طرح‌های راهسازی و به رئیس جمهور در خصوص تسریع در تأمین کادر پزشکان عمومی مراکز بهداشتی درمانی استان سیستان و بلوچستان تذکر داد.

ندیمی نماینده لاهیجان به وزیر جهاد کشاورزی در خصوص لزوم توجه به ارتقای سطح درآمد و کیفیت زندگی روستائیان و کشاورزان در سیاست‌گذاری‌های کلان و لزوم افزایش سهم اعتبارات تجهیز و نوسازی اراضی شالیزاری، به وزرای راه و شهرسازی و صنعت، معدن و تجارت در خصوص نظارت و کنترل منابع آلودگی زیست محیطی توسط واحدهای تولیدی، صنعتی عمرانی و خدماتی، به وزرای امور اقتصادی و دارایی و صنعت، ‌معدن و تجارت پیرامون عرضه و فروش خودروی تولید داخلی از طریق بورس، به وزرای جهاد کشاورزی، راه و شهرسازی و صنعت، معدن و تجارت در خصوص لزوم توجه ارتقای شاخص‌های توسعه روستایی و ارائه خدمات نوین به روستاییان در سیاست‌گذاری‌های کلان و به وزیر جهاد کشاورزی در خصوص لزوم استفاده از درآمد حاصل از صدور حواله واردات چای در تولید چای داخلی تذکر داد.

جعفری نماینده بجنورد به رئیس جمهور در خصوص تسریع در تأمین پزشکان عمومی و متخصص برای مناطق محروم استان خراسان شمالی و به وزیر نفت پیرامون تسریع در گازرسانی به شهر راز و دهستان‌های استان تذکر داد.

تأمینی نماینده رشت به رئیس جمهور و وزیر کشور پیرامون تسریع در پرداخت مطالبات استان گیلان و به وزیر کشور در خصوص پیگیری علت فوت یکی از شهروندان در استانداری گیلان تذکر داد.

جراره نماینده بندرعباس به وزیر نیرو در خصوص تسریع در احداث نیروگاه برق گنو بندرعباس تذکر داد.

رحماندوست نماینده تهران خواستار توضیح وزیر کشور در خصوص عدم رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی توسط برخی از مأموران راهنمایی و رانندگی شد.

سالک کاشانی نماینده اصفهان به وزیر اقتصادی و دارایی پیرامون تسریع در اجرای بند ۲ ماده ۴۵ قانون بودجه سال ۱۳۹۱ کل کشور تذکر داد.

قاضی‌پور نماینده ارومیه به وزیر راه و شهرسازی پیرامون تسریع در پیگیری علت سقوط پرواز تهران ـ ارومیه در سال ۱۳۶۹ و جلوگیری از تأخیر پروازهای خطوط هوایی خصوصی تذکر داد.

قاضی‌پور و ملکشاهی نمایندگان ارومیه و کوهدشت به وزرای راه و شهرسازی و نفت در خصوص تسریع در حل مشکلات ناشی از تأمین سوخت هواپیماها تذکر دادند.

بشیری نماینده پاکدشت به رئیس جمهور در خصوص تسریع در تأمین داروی بیماری‌های مزمن و صعب‌العلاج تذکر داد.

جدگال نماینده چابهار به وزیر آموزش و پرورش در خصوص جلوگیری از اعمال تبعیض در جابه‌جایی کارکنان آموزش و اداری اداره آموزش و پرورش نیک‌شهر تذکر داد.

شوهانی نماینده ایلام به وزیر جهاد کشاورزی پیرامون اتخاذ تدابیر لازم در خصوص مدیریت نامناسب سازمان منابع طبیعی استان ایلام و به وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در خصوص کیفیت نامناسب آموزشی دانشگاه‌های پیام نور و علمی کاربردی در کشور تذکر داد.

یحیی‌زاده نماینده تفت به وزیر نفت پیرامون تسریع در حل مشکلات ناشی از تأمین سوخت هواپیماها و به رئیس جمهور در خصوص صدور دستور تخصیص ارز مرجع به کمیته تفحص گردان دفاع مقدس تذکر داد.

کارخانه نماینده همدان به وزیر صنعت، معدن و تجارت در خصوص تسریع در ساماندهی قیمت خودروهای تولیدی داخل تذکر داد.

طبیب‌زاده نوری نماینده تهران به رئیس جمهور پیرامون وضعیت نامناسب بهداشتی و درمانی اهالی روستای زر ده شهرستان دالاهو تذکر داد.

سالک و مقتدایی نمایندگان اصفهان به رئیس جمهور و وزیر صنعت، معدن و تجارت در خصوص صدور دستور تجدیدنظر در ممنوعیت صادرات شیر خشک تذکر داد.

سبحانی‌فر، قاضی‌پور و محجوب نمایندگان سبزوار، ارومیه و تهران به رئیس جمهور در خصوص تسریع در تخصیص ارز مورد نیاز شرکت‌های داروسازی تذکر دادند

طاهری و سبحانی‌نیا نمایندگان گرگان و نیشابور به وزیر امور خارجه در خصوص لزوم جلوگیری از دخالت سفارتخانه‌های غربی در انتخابات ریاست جمهوری تذکر دادند.

آرامی، عاشوری و هاشمی نمایندگان بندرعباس، فومن و میناب به وزیر نفت در خصوص لزوم گازرسانی به روستاهای استان هرمزگان تذکر دادند.

جهانگیرزاده، قاضی‌پور، اکبریان، محجوب و سبحانی‌نیا نمایندگان ارومیه، کرج، تهران، نیشابور به وزیر صنعت، معدن تجارت در خصوص جلوگیری از افزایش قیمت خودروهای داخلی تذکر دادند.

سلیمی، جعفری و سبحانی‌نیا نمایندگان محلات، بجنورد و نیشابور خواستار توضیح وزیر امور اقتصادی و دارایی پیرامون علت عدم پرداخت وام ازدواج توسط بانک‌های عامل شدند.

میرگلو بیات نماینده ساوه به وزیر نیرو پیرامون عدم صدور پروانه بهره‌برداری برای چاه‌های کشاورزی کنده شده قبل از سال ۱۳۸۵ به دلیل نداشتن پروانه که کشاورزان نمی‌توانند گازوئیل دریافت کنند، تذکر داد.

علی‌پور، قاضی‌پور، جهانگیرزاده، حسینی صدر، بیگی، عثمانی، فتاحی، احمدی، آقایی و حسین‌زاده نمایندگان ماکو، ارومیه، میاندوآب، بوکان، مهاباد، سلماس، اشنویه و نقده به وزیر صنعت، معدن و تجارت در خصوص ضرورت افزایش ناگهانی و غیر قانونی قیمت سردخانه‌ها و فشار مضاعف بر مردم تذکر دادند.

حسینی صدر نماینده خوی به وزیر آموزش و پرورش در خصوص تسریع در پرداخت حقوق معلمان تازه استخدام شده، به وزیر امور اقتصادی و دارایی در خصوص جلوگیری از واردات خودروهای لوکس با ارز دولتی و به رئیس جمهور در خصوص انجام اقدامات مؤثر فوری برای کاهش آلودگی هوا تذکر داد.

رحمانی، محمدی، عباس‌پور و حسینی نمایندگان قزوین، تاکستان و بوئین‌ زهرا به وزیر کشور در خصوص بی‌توجهی استاندار قزوین به نیروهای لایق و توانمند بومی و عدم استفاده از آنها در اداره استان و عدم مشورت و تعامل با نمایندگان تذکر دادند.

سلطانی،‌ زمانیان، سرقلعه و عزیزی نمایندگان بروجن، شهرکرد، لردگان و فارسان به وزیر آموزش و پرورش پیرامون دستور پیگیری جدی در خصوص تصادف معلمان آموزش و پرورش در جاده و مسائل درمانی آنها و تصادف جدیدی که پیش آمده و بررسی دلایل آن و پیگیری جدی ویژه در خصوص خانواده‌های بازماندگان دانش‌ آموزان بروجردی و تعهداتی که در این باره داده‌اند، تذکر دادند.

جباری نماینده بندر لنگه به وزیر کشور در خصوص نحوه توزیع اعتبارات راه روستایی که طبق قانون در اختیار استانداری‌ها قرار گرفته و به وزیر نفت پیرامون لغو زمین‌گیر شدن تعدادی از پروازها به دلیل تصمیم جدید شرکت نفت تذکر داد.

حسینی صدر نماینده خوی به وزیر امور اقتصادی و دارایی در خصوص تسریع در پرداخت حقوق بازنشستگان تذکر داد.

حسینی نماینده قائم شهر به وزیر جهاد کشاورزی پیرامون ناکارآمدی و نابسامانی ناشی از سوء مدیریت و عدم توجه به سرمایه‌های کشاورزان روستایی در سازمان تعاون روستایی کشور، به وزیر نیرو در خصوص جلوگیری از دخالت دیگر استان‌های همجوار برای برنامه‌ریزی منابع آب استان و به وزیر آموزش و پرورش در خصوص عدم اختصاص سرانه به مدارس شهرستان‌های قائم‌شهر، جویبار و سوادکوه و همچنین مشکلات مربوط به سوخت تذکر داد.

خجسته نماینده همدان به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص توجه جدی به تأمین کاغذ و تنظیم قیمت آن در بازار تذکر داد.

حسینی نماینده قائم‌شهر به وزیر نیرو پیرامون عدم پرداخت هزینه‌های درمانی ایثارگران شاغل و افراد تحت تکفل موضوع بند ب ماده ۴۴ قانون برنامه پنجم توسعه توسط شرکت‌های زیرمجموعه تذکر داد.