- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

سوری : کشتار مسلمانان میانمار ننگ بشریت‌مدرن است

anc_file_1721حجت الله سوری

 

به گزارش میرملاس ؛ عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به کشتار وسیع مسلمانان در میانمار،گفت: بشریتی که امروز ادعای حقوق بشر، آزادی بیان، آزادی اندیشه و عقیده دارد کشتار مسلمانان یک کشور که دولتی آنها را قبول ندارد را شاهد است.

حجت الله سوری در گفت‌و گو با  خانه ملت، در خصوص افزایش کشتار ملت مسلمان میانمار توسط دولت این کشور، اظهار داشت: دولت میانمار پس از حضور وزیر امور خارجه پیشین آمریکا هیلاری کلینتون در این کشور به موج کشتار مردم این کشور افزوده است.

نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مردم میانمار تنها به دلیل عقیده خود قتل عام می شوند، تصریح کرد: بشریتی که امروز ادعای حقوق بشر، آزادی بیان، آزادی اندیشه و عقیده دارد کشتار مسلمانان یک کشور که دولتی آنها را قبول ندارد را شاهد است .

وی با تاکید بر اینکه کشورهایی که ادعا دارند اسلام دین خشونت است خود، اقدام اعمال خشونت ضد مسلمانان می کنند، ادامه داد: داعیه داران حقوق بشری که با مرگ حیوانات نیز ژست ترحم می گیرند امروز در برابر کشتار مردم مسلمان میانماری که تنها به دلیل عقیده خود کشته می شوند سکوت می کنند

نماینده اصولگرای مجلس نهم با بیان اینکه دولت میانمار به دنبال نسل کشی در این کشور است، افزود: پاکسازی نژادی که دولت میانمار در پیش گرفته، با چراغ سبزی است که غربی‌ها به آنها نشان داده اند ؛ این کشتار قطعا زیر سایه نهاد بین المللی که آمریکا سیاست‌های خود را به آنها دیکته می کند انجام می شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به اینکه سازمان ملل و دبیر کل این سازمان باید به سکوت خود در قبال کشتار مسلمانان میانمار پایان دهند، تصریح کرد: امروز هزاران میانماری از خانه و کاشانه خود آواره شده اند و ناچار به ترک سرزمین های خود شده اند که تنها جرم آنها عقیده آنها بوده است .

 در چندین روز گذشته دولت میانمار با هواپیماهای جنگی خود مناطق مسلمان نشین این کشور را بمباران کرده است که شماری از شهروندان این کشور ناچار به ترک این کشور شده‌اند.