تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
6

میرملاس یکساله شد / نظر خواهی از مخاطبان

  • کد خبر : 16783
  • 25 دی 1391 - 8:15

  روز بیستم دی ماه سال ۱۳۹۰ میرملاس متولد و پا در عرصه دنیای بی کران اینترنت و رسانه های جمعی نهاد و به عنوان نهال دانایی گستر در فضای مجازی این استان کاشته شد . حدود یک سال زمان احتیاج بود تا با شیوه آزمون و خطا و بررسی کمبودها و کاستی های موجود […]

Untitled-1-copy2

 

روز بیستم دی ماه سال ۱۳۹۰ میرملاس متولد و پا در عرصه دنیای بی کران اینترنت و رسانه های جمعی نهاد و به عنوان نهال دانایی گستر در فضای مجازی این استان کاشته شد .

حدود یک سال زمان احتیاج بود تا با شیوه آزمون و خطا و بررسی کمبودها و کاستی های موجود در عرصه اطلاع رسانی و با چاشنی مقولات مهم و تاثیر گذاری مانند هنر و ادبیات ، کار خود را آغاز نماییم.

در یک سال گذشته مشکلات بیشماری از جمله مسائل مالی، نامهربانی ها ، تهمت ها و سنگ اندازی های دشمنان دوست نما را پشت سر نهادیم و چون از روز اول تنها با اتکا به خداوند متعال کار خود را آغاز کرده و آمده بودیم که ثابت کنیم می شود بدون بودجه های دولتی و وابسته بودن به جناح های سیاسی، “بود، کار کرد و ماند”، به راه خود ادامه دادیم.
در این یک سال، تنها دلخوشی و دلگرمی ما، همراهی و همدلی شما مخاطبان بی شمار و دوستان عزیز بود که میرملاس را با حضورهای روزانه ی خود به پرمخاطب ترین تارنمای استان لرستان تبدیل و به هم استانی هایمان معرفی نمودید. در این مدت، نظرها، پیشنهادها و انتقادهایتان را با گوش و چشم جان شنیدیم و خواندیم و سعی مان بر این بوده و هست که کمی و کاستی ها را بر طرف و خواسته های به حقتان را محقق نماییم. خطاها و اشتباهاتمان را به بزرگواری خود ببخشید و همچنان ما را از لطف و دوستی خود بی نصیب نگذارید.

در این مدت با قلم  شیوای نویسندگان و تلاش دبیران سرویس های چندگانه  ، میرملاس توانسته است در میان مخاطبان جایگاه مناسبی را پیدا کند ، بنده از تمام کسانی که به هر نحوی در این مسیر نقشی داشته اند سپاسگزارم و امیدوارم میرملاس بزودی افتخاری برای جامعه ی مطبوعات  لرستان در میان رسانه های مجازی کشور باشد .

اکنون و در این قسمت، از همه ی شما همراهان و مخاطبان گرامی تقاضامندیم که در این نظرخواهی(که نتیجه آن برای ما و ادامه فعالیتمان بسیار مهم است) شرکت نمایید و نظر خود را در رابطه با یک سال فعالیت میرملاس بیان نمایید.

۱ – نظرتان در رابطه با کار و فعالیت میرملاس در یک سال گذشته چیست ؟
۲ – کمی و کاستی هایمان را در چه بخش هایی می بینید ؟
۳ – پیشنهادهایتان برای بهتر شدن وضعیت سرویس های چندگانه چیست و عملکرد کدام یک از آنها مناسب تر بوده است؟

۴ –  جای چه بخش یا بخش هایی را درمیرملاس خالی می بینید ؟
انتقادهایتان را با صراحت بگویید و ما را از نظرات سازنده ی خود بهره مند نمایید.

 

با تشکر و احترام فراوان
امین آزادبخت / مدیر مسئول میرملاس نیوز
۲۰ دی ماه ۹۱

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=16783

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 35در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۳۵
  1. بنام خدائی که لرآفرید/دلش را زاندوه پرآفرید…
    حضورپررنگ وتاثیرگذارمیرملاسی های عزیز را دریکمین سال فعالیت دردنیای مجازی راتبریک واین موفقیت رابابازدیدکننده بالا و درخور توجه تبریک می گویم.
    میرملاس را اگرخلاصه بگویم می شود “سدا”یعنی:”سرعت،دقت وامانت دار
    سه عنصری که طبیعت کاریک عنصرژورنالیست است وبه حق میرملاس نورسیده ائی است که باالهام ازپتانسیل موجودشهری کوچک ولی با آرمانهائی یزرگ به این مسیررهنمون شده است.خود رادرحد پاسخگوئی به سوالات شما برای پیشرفت بهترتان نمی دانم ولی من باب ادب وتاکید بردوست داشتن میرملاس چنرنکته عرض می کنم.
    الف)بارانتقادی مطالبتان را درحوزه های مختلف بیشترکنیدچراکه بامراجعه به کامنت های مخاطبین درمی یابید که آنها ازماجلوتروطالب ترند.
    ب)فضای استانی را هم بیشترپوشش دهیدومیرملاس را درجغرافیای کوهدشت عزیز به محاق نکشید.
    ج)ازتمامی ابزار رسانه ائی همانند مصاحبه،میزگرد_پرسش وپاسخ و…بهره بگیرید تاتنوع کاری مخاطبان را سودمندتر باشد.
    د)ستون یابخشی رابه سبدمطبوعات استانی بااستفاده ازpdf آنها اختصاصا دهید وازلربلاگها یالک بلاگها یابومی نوشتهای استانی نیز درسرویسی مشخص بیشتر وملموس تر استمدادبگیرید.
    درپایان همچنان ازرشدروبه توسعه تان تشکرمی کنم وخودرا “میرملاس”ی می دانم تا “بیان لر”ی
    هرکه ما رایاربود ایزد مراو را یار باد…….هرکه مارا خوارکرد ازعمربرخوردارباد
    هرکه اندرراه ماخاری فکندازدشمنی……هرگلی کزباغ وصلش بشکفدبی خارباد

  2. کار میر ملاس بدون توجه به حاشیه‌های کوچکی که داشت و معمولا برای یک رسانه طبعی است از نظر اینکه با علم و پشتکار هدایت می شود قابل توجه و تقدیر است. البته با تیم قوی و متعهدی که در این سایت کار می‌کنند این روند صعودی کاملا انتظار می‌رود.
    به نظر می‌آید هر جا میرملاس رو به مردم‌تر کار کرد موفق‌تر و پر بیننده تر بود. حالا گاه گاهی به حاشیه‌های سیاسی هم توجه داشته که باعث رنجش هایی هم شده اما کلا می‌توان گفت نقاط قوت آن بیشتر بوده است و خیل عظیم طرفداران هم مؤید این موضوع هستند.
    به نظر این حقیر سرویس ادبی بسیار عالی کار کرده. یادداشت‌های مختلف میرملاس دوست داشتنی هستند. بخش گزارش های تصویری همیشه غنی بوده و تازگی‌هم پاتوق هنری به نحوی عالی شروع به کار کرده و فکر کنم دارد باعث اغناء اهل هنر می‌شود. چون اهل ورزش نیستم در مورد سرویس ورزشی حرفی ندارم.
    می‌توانم بگویم میرملاس همیشه همراه و همگام مردم بوده امیدوارم همین روند را ادامه دهد و تلاش کند بیشتر با مردم باشد. هیچ پشتوانه‌ای مهم‌تر از مردم نیست مثلا مصاحبه با مردم از هر صنفی و شنیدن و انعکاس نظرات آن‌ها بسیار مهم است. شاید بد نباشد بخش‌هایی هم برای مخاطبین کودک و نوجوان داشته‌باشد و سرویس مستقلی هم برای معرفی آثار باستانی، جاذبه های استانی و معرفی بیشتر لرستان هم بد نیست. سرویس علمی‌-آموزشی هم می تواند به طور مستقل وجود داشته باشد. البته اضافه کنم این اطلاعات به طور جسته گریخته در بخش‌های مختلف این سایت وجود داشته و لی شاید مستقل باشد قوی‌تر عمل کند.

    • سخنی با مخاطبین میر ملاس!
      شاید بی ربط به نظر برسد اما باید بگویم یکی از عوامل پیشرفت این سایت مخاطبین آن است. مخاطبینی که بسیار فعال و جست‌وجوگر و حتی منتقد و تحصیل‌کرده‌اند. این را می‌توان از کامنت‌ها متوجه شد.
      چه‌قدر مناسب است که مخاطبین بیشتر بازخواست کنند و مطالبات بیشتر و مهم‌تری داشته باشند. این سایت می‌تواند برای مخاطبین زبان و تریبون آزاد و مهمی باشد.
      اول به خودم به عنوان مخاطب میرملاس و بعد به سایرین عرض می‌کنم بیایید با اندیشه‌هایمان به میرملاس جهت داده و مطالبات‌مان را با قدرت در آن بیان کنیم!

  3. میر ملاس توانایش از این هم بشتره همتون خسته نباشید

  4. بیشتر از نظرات آقای زیبا کلام استفاده کنید

  5. یک سالگی میرملاس؛ خسته نباشید. تبریک به مدیر، سردبیرها، دست اندکاران، نویسندگان، مخاطبان و…

    اگرچه دست اندکاران میرملاس خود می دانند و شاید بارها این حرفها گفته شده و در این قسمت نیز باز گفته خواهد شد اما به احترام کسانی که در میرملاس زحمت میکشند،

    نقد(قُــــــــــــــــوت و ضعف) میرملاس به درخواست میرملاس:

    الف)طلوع و استمرار میرملاس بسیار قابل ملاحظه و باورنکردنی بوده.

    ب)سازماندهی اش از قبیل تقسیمِ کار، کار گروهی، مشارکت پذیری، مشارکت دادن و… خیلی خوب است.
    ج)به مسائل جاری سریع واکنش نشان داده.

    د)وجه روشنفکریِ در رویکردهای میرملاس کافی نیست. منظور افراد یا نویسندگان نیست منظور رویکردهاست.

    هــ) در ژانر طنز کم رنگ است. طنزپردازانی مثل لطفی و چند نفر دیگر که قبلا گاهی با سیمره کار میکردند و اکنون اسمشان را فراموش کرده ام در کوهدشت ساکنند و در جایی دیگر نیز فعالیت ندارند. قطعا هست باید کشف شان کرد.

    و)مقالات تحلیلی اش در مسائل روز کم است. باید بیشتر به عمق برود.

    ز)با مخاطبان خوب ارتباط برقرار میکند. در جذب مخاطب موفق است.

    ح) ضمن احترام به سایر سرویس های میرملاس، فکر میکنم به دلیل قوتِ بیشترِ شاعران و منتقدان ادبی و عکاسان و حتما تلاش دبیر ان مربوطه، این بخش ها قوی تر به نظر میرسند.

    ح)گاهی می نویسید « به گزارش میرملاس به نقل خبرگزاری مهر»؛ معلوم است که «به گزارش میرملاس» لازم نیست مگر اینکه بازنویس یا تخلیص صورت گرفته باشد.

    ط)میرملاس برای موفقیت و موثر بودن، ضمن تقویت بعدِ نوگرایانه و روشنفکرانه، نباید در خدمت هیچ جناح یا حزب یا سیاستمداری قرار گیرد. این کار یعنی خودکشی در افکار عمومی و پایان.

    ی)مصاحبه ها با افراد یا مقامات باید چالشی و جاندار باشد نه گزارشگونه یا گپ و گفت.

    ک)اخبار میرملاس ترکیبی از خبرهای ملی ، منطقه ای ، استانی و ناحیه ای است. این رویه مخاطبان را تا حدی از نیاز به سایتهای دیگر بی نیاز کرده و آنها را بیشتر به طرق میرملاس جذب میکند. رویه مناسبی است.

    ل)اداره ی یک سایت فعال بدون کمک دیگران و با دست خالی کمی از سخت سخت تر است. همین موضوع یکی از قوتهای اصلی میرملاس است.

    م)در کل میرملاس موفــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــق بوده؛ اگرچه هیچ وقت راهِ بهتر شدن پایان نمی یابد.
    ن)همین!!!!!!!!!!! اگر به ذهنم میرسید بیشتر می نوشتم شاید یکی از آنها کمی موثر میشد.

    موفق باشید.
    شاید می دانید که می دانم پیشنهاد دادن چقدر از عمل کردن به پیشنهاد راحت تر و بی دردسر تر است.

  6. سایت خوبی است! ولی بیشتر تحمل انتقادات را داشته باشید! باور کنید تا انتقاد نباشد،مسئوولین اصلاح پذیر نمیشوند!!! موفق شوید.

  7. به روز و عالی ولی قابل ارتقا

  8. یک سالگی میرملاس را به همه دست اندرکاران فهیم زحمت کش بی ادعا و جسور رنجورش تبریک عرض مینمایم
    دوام توفیقات همگان را از خداوند منان خواهان و خواستارم
    سربلند و سلامت و سعادتمند باشید

  9. با سلام وخسته نباشید یکسال را هر روز با میرملاس گذراندم …خوب بود …فقط سعی کنید مسائل ومشکلات مربوط به شهرستان کوهدشت وبخشهای تابعه را بیشتر بررسی وپیگیری نمائید…

    ویک پیشنهاد …
    سعی کنید در هر بخش وحتی روستا افرادی را به عنوان نماینده خودتان انتخاب کنید تا اخبار روز را به شما رائه دهند

    در پایان موفق باشید

  10. واقعا خسته نباشید خدا قوت واسه شروع عالی بود…

  11. سلام میرملاس تولدت مبارک . چند نکته در دام جریانهای سیاسی نیفتید بسیار مخربند چه اینوری وچه اونوری _ تنها راه سالم خط ولایته _بیشتر در مورد لرستان و اداب و رسوم شخصیت های لر قناعت ومناعت طبع مهربانی و صراحت لهجه و . . مردم لر بگویید

  12. تولدت مبارک

  13. عزیزان خسته نباشید احسنتم عالیه بیشتر از اخبار روز بنویسید

  14. تولد میرملاس نیوز بر همه ی شما مبارک باد

  15. سلام یک سالگی میرملاس مبارک جناب آقای امین آزادبخت
    بدون شک شما دست به کار بزرگی زده اید ، شما در حال ایجاد فرهنگی هستید که بدون تردید ایجاز آفرین خواهد شد شما در حال تزریق تمرینی برای تحمل مدیران هستید مدیرانی که هنوز چانه زنی با رسانه را به عنوان فرهنگی برای رشد نپذیرفته اند و شما در حال آماده این مسئولین برای پذیرش حرف های بزرگتر هستید
    شما باید به کار خود ادامه دهید شما راه برگشت ندارید چرا که من و ما و ماها هر روز به عشق دیدن شهری که دوستش داریم ولی از آن دوریم هر روز به میر ملاس سر می زنیم با عکس های شما حال می کنیم و با نوشته هایتان قند در دلمان آب می شود
    احساس می کنیم بخشی از عقده های فروخورده ما در اینجا در حال باروری است و این یعنی اینکه شما کار خود را بدرستی انجام داده اید
    امین خوب !! من می دانم برای رسیدن به امروز که تو یک سالگی اش می نامی تو چندین سال زحمت کشیده ای از کوهدشت بلاگفایت تا کوهدشتی ها و کاسیتی و … چندین وبلاگ زنجیره ای
    تو یکساله نیستی و چند ساله ای ،
    به همه کسانی که در این راه همراه و همیارت هستند خسته نباشید می گویم و برای شما آرزوی روزهایی پر باری را دارم
    سید سعید قاسمی
    کرمانشاه

  16. تولدت مبارک اما چرا بعضی از کامنت ها رو که حقیقت دارد حذف می کنی تو که رسالت خود را ….می دانی؟

  17. با سلام و عرض تبریک خدمت مجریان رسانه ی نوپا و پرکار میرملاس

    باور عمومی بر این است که با تولّد هر رسانه ای، بستر باروری اندیشه های نقادانه مهیّا می شود و گویی از رهگذر سرک کشیدن به خوان رسانه های متنوع دنیای امروزی، خوراکی دم دستی برای پویایی ذهن این و آن تدارک دیده شده است.
    از این بین، «میرملاس» نیز در مجال مجازی اش بال و یال افراشته و ضمن نوپایی و خُردسالی اش، به بلوغی نسبی راه یافته است. بی شک چنین رسانه ای با دایره ی وسیع مخاطبانش، بایستی به چندین هنر و ظرافت آراسته باشد که این گونه کارنامه ی مقبولی از ذائقه ی رنگ به رنگ مردم یافته است؛ هنر و ظرافتی از جنس جلایافتگی قلم نویسندگان و منتقدانی که ذهن و زبانشان آینه ی تمام نمای واقعیات زندگی مردم است، مردمی که دسترنج فرهنگی شان را در وجود همین اهل قلم به وضوح می بینند و به آن می بالند.
    از سویی دیگر، سخت کوشی مدیر رسانه و دوستان همراهش برای به روز کردن و نگه داشتن میرملاس، مهر تأییدی بر ایستادگی آنان در برابر نبودها و کاستی های معمول بوده و هست… دست مریزاد!

  18. مثل همیشه عالی….
    موفق و پیروز باشید .

  19. درست است که در فضای انتخاباتی سال گذشته متولد شد ولی اینکه توانست با این تعداد مخاطب سر پا بماند خودش دلیلی بر توفیق هست
    با توجه به بافت سیاست زده استان حرکت کرن در این فضا مثل حرکت روی لبه تیغ است امید است به دام مسائل سیاسی گرفتار نشوید. با توجه به اینکه کسانیکه با شما در ارتباط هستند(مخاطبین)افراد هستند که از دغدغه های مادی فارغ شده اند باید افق دید خود را افزایش مخاطبین داشته باشین از سوی دیگر به نظر می رسد برای توسعه فرهنگ عمومی استان بخشهای ان را توسعه داده یا کمی تخصصی تر نمایید
    بخشهای تخصصی مانند روانشناسی ،پزشکی حتی در صورت نیاز بخش خانواده و کلا مسائلی بومی لحاظ شود حتی می توان در صورت نیاز از افراد صاحبنظر با توجه به بنیه این رسانه کمک گرفت
    توفیق شما را در این عرصه ارزوی ماست

  20. درود بر شما برای این همت و پشتکار خوب
    از اینکه یکسال پایدار ماندید و موفق به شماشادباش می گویم
    امید که برای همیشه ماندگار بمانید

  21. باسلام وخدا قوت. خبرهایتان ریتم خاص وکلیشه ای را دنبال می کنند .
    می توانید متحول شوید نمی دانم چرا مشاوره نمی گیرید.تک بعدی نباشید.ممنون

  22. سلام آقای آزادبخت
    تولد میرملاس رو تبریک میگم
    به امید مانایی و جاودانگی

  23. من هم به نوبه خودم تبریک میگم سایت خوبی دارید موفق باشد وپایار” ولی بعضی کامنت های انتقادی رو حذف میکنید متاسفانه چرا و به چه علت؟؟!!

  24. با عرض سلام وخسته نباشید خدمت تمام زحمت کشان میر ملاس نیوز
    به دور از انصاف است اگر بگوییم که میر ملاس در کارش موفق نبوده,اما بدون شک معایبی نیز در کار ان مشاهده شده که تحلیل ونقد ان کار صاحبان تخصص در این فن است.
    بنده نیز تنها از دیدگاه یک مخاطب نه یک متخصص به یک مورد اشاره میکنم و ان اینکه گاها مطالبی از خود عزیزان شاغل در میرملاس دیده میشود که بسیار بلند و کلیشه ای هستند
    و در قسمت نظرات نیز مشاهده میشود که این دوستان به ارائه نظرات بلند و طوانی پرداخته و…………
    اینجاست که مخاطب احساس میکند که تکرار این مکررات در حوصله او نمیگنجد و میر ملاس در واقع چیزی جز موضع گیری این دوستان نسبت به همدیگر نیست و خود را بیگانه با این فضا میداند.
    امید دارم که این دوستان توجه داشته باشند که بیشترین مخاطبان میرملاس توده مردم هستند و این گونه مو ضع گیریها کاملا بیگانه با فضای نقد است
    در پایان ضمن تشکر و عذر خواهی مجددتکرار میکنم که بنده در مقام یک مخاطب نظر داده ام

  25. سایت میرملاس یکی ازنشانه های استعداد و توانمندی های جوانان کوهدشت است بنده به نوبه خودم از-آقای امین آزادبخت -متشکرم

  26. امین جان سلام .
    نتیجه ی یکسال فعالیت تو و دوستانت تار نمایی است که روشنی بخش راه همه ی ما مخاطبان میرملاس است . نمره ی تو بی هیچ مداهنه و اغراقی بیست بیست است . و البته این به معنای آن نیست که راهی برای بهتر شدن وجود ندارد . استمرار این وضعیت مهم تر از ایجاد آن است و تو با گردآوری دوستانی که هرکدام در حوزه ی کاری خود یک کارشناس تمام عیارند نشان داده ای که مصمم هستی که در ِ این خانه ی روشن کماکان بر روی مخاطبانت باز باشد . برای تو که مهربانی و نجابتت ذاتی و اصیل و خدشه ناپذیر است ، حفظ و بهبود این وضعیت دور از انتظار نیست .
    نمی گویم میر ملاس بهترین است ، چون در این صورت انگیزه و جنگیدن تو برای بهتر شدن ممکن است فروکش کند . تو و میر ملاس خوبیید و همین کافی است . ممکن است معایبی هم وجود داشته باشد اما مهم این است که با وجود همین کمبودها و معایب هم خوب و دوست داشتنی هستید . پایدار و سربلند باشید و همواره روشن و روشنی بخش بمانید . تولدتان مبارک و یک دسته گل بابونه از دامنه های های میر ملاس نثار گل رویتان… برف در سر انگشتان و آتش در درون .

  27. وجود این سایت یک اتفاق مثبت می تونه باشه به شرطی که استقلال خودشو حفظ کنه.
    با اینکه در برخی از بخشها خام و کم تجربه عمل می شه اما در کل تبریک می گم به دست اندرکاران این سایت.
    یه پیشنهاد اینکه برای کسایی که کامنت می گذارن امکان نمره دادن به اون کامنت رو بگذارید.

  28. سلام ، آقا امین خسته نباشی خدا قوتت بده ، ماکه انصافا” یکی از پروپاقرص ترین بیننده های این سایتیم ،تشکر ویژه ازشما و همکارانتون ، ایشالا ۱۰۰ ساله بشید . از پلدختر هم بنویسید هرچی باشه نزدیکترین و همجوارترین به شماییم . هرچی مینویسی بنویس اما در مورد نماینده مجلسش ننویس وقتی در بار ه اش مطلب میزنید حالمون بهم میخوره. متشکر.

  29. باسلام:جه سایت خوبی دارید،الان دیکه حذف نمیکنید!این جوری نمیشه!

  30. خیلی ممنون و سپاسگذارم از لطف و عنایت دوستان و هم استانی های عزیز
    امیدواریم با حمایت های بی دریغ شما بتونیم میرملاس رو به جایگاه شایسته ای برسونیم…

  31. بچه های میرملاس کمال سپاسگذاری ،تشکروتبریک ماراهم پذیراباشید
    .در دیارغربت با دیدن سایتتان دلخوشیم پیروز وشادکام باشید 

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.