تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
11

نماینده دورود و ازنا در مجلس: هدفمندسازی یارانه‎ها منجر به بی‎نظمی اقتصادی شده است

  • کد خبر : 16877
  • 21 دی 1391 - 8:33

  نماینده دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی گفت: اجرای هدفمندسازی یارانه‎ها منجر به افزایش گرانی، تورم و بی‎نظمی اقتصادی در جامعه شده است. عباس قائدرحمت در گفتگو با ایسنا، افزود: اعتقاد دارم که هدفمندسازی یارانه‎ها یک اقدام خوب و موثر است در اینکه بتوانیم به عدالت و شعاری که دولت‎ها در طول سال‎های […]

17444

 

نماینده دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی گفت: اجرای هدفمندسازی یارانه‎ها منجر به افزایش گرانی، تورم و بی‎نظمی اقتصادی در جامعه شده است.

عباس قائدرحمت در گفتگو با ایسنا، افزود: اعتقاد دارم که هدفمندسازی یارانه‎ها یک اقدام خوب و موثر است در اینکه بتوانیم به عدالت و شعاری که دولت‎ها در طول سال‎های بعد از انقلاب داده‎اند برسیم.

وی با بیان اینکه چگونگی و زمان اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‎ها امری مهم است، عنوان کرد: مجلس با اصل اجرای فاز دوم هدفمندسازی یارانه‎ها مخالف نیست بلکه زمان، شرایط و نحوه اجرا را مناسب نمی‎بیند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: فاز اول هدفمندسازی یارانه ناقص اجرا شد به طوری که یارانه‎های بخش تولید به تولیدکنندگان پرداخت نشد و حمایت چندانی از این قشر صورت نگرفت.

قائدرحمت ادامه داد : این امر مشکلاتی را برای بخش تولید ایجاد کرد و متاسفانه منجر به بالا رفتن بی‎انضباطی اقتصادی و میزان تورم شد.

این نماینده اصولگرای مجلس اظهار کرد: سوالاتی برای نمایندگان مجلس به وجود آمده که نیاز است وزرا به ویژه وزیر اقتصاد پاسخگو باشند اما تاکنون پاسخ وزیر اقتصاد برای نمایندگان قانع کننده نبوده و یک‎بار در مجلس کارت زرد دریافت کرده است.

وی با اشاره به اینکه نمایندگان موضوعاتی را برای سوال از رئیس جمهور مطرح کردند که بنا به توصیه مقام معظم رهبری و شرایط کنونی این مهم انجام نشد، اذعان کرد: البته دولت باید جوابگو باشد، در حال حاضر به شدت به دنبال اجرای فاز دوم هدفمندسازی یارانه‎هاست.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با تأکید براینکه با احترامی که برای دولت قائل هستیم به عنوان یکی از نمایندگان مجلس انتظار داریم که دولت قوانین، مقررات و تصمیمات جدید را با نمایندگان مطرح کند، ادامه داد: دولت بعد از انجام ابن مهم نتیجه را به رسانه‎ها اعلام کند تا مردم احساس نکنند نمایندگان مجلس مانعی بر سر راه اجرای این قانون هستند.

این نماینده مردم در مجلس نهم تصریح کرد: اگر واقعیت‎های طرح هدفمندسازی یارانه‎ها را به صورت تحلیلی با مردم مطرح کنیم قطعاً آنها اجرای این مهم را نخواهند پذیرفت؛ هرچند در نظام مردم‎سالاری، تکالیف مشخص شده اما موضوع این است که اجرای هدفمندسازی یارانه‎ها منجر به گرانی و بی‎نظمی‎های اقتصادی شد.

نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در این برهه زمانی سوءمدیریت‎ها منجر به تشدید موضوع تحریم بر جامعه شد و اگر اقتصاد مقاومتی به درستی اجرا شود می‎تواند نقط قوتی در مقابله با تحریم‎ها باشد.

وی با اذعان به اینکه بی‎انضباطی‎های اداری و مالی در اقتصاد کشور، به خاطر اجرای فاز اول هدفمندسازی یارانه منجر به ورشکستی خیلی از واحدهای تولیدی و صنعتی شد و گفت: در حال حاضر اکثر واحدهای صنعتی کشور با ۵۰ درصد ظرفیت خود فعالیت دارند و برخی‎ها نیزتعطیل و ورشکسته شدند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با تأکید براینکه اجرای فاز دوم هدفمندسازی یارانه‎ها در زمان کنونی منجر به تشدید بیکاری در جامعه می‎شود، تصریح کرد: اجرای این طرح تنش‎های اجتماعی ایجاد و مسائل امنیتی و ملی کشور را به مخاطره می‎اندازد.

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=16877

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 3در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۳
  1. درست یک سال پیش بود که تمام وکلا و وزرا داشتند درباره هدفمندی یارانه ها به به و چه چه میگفتند حالا ورق برگشته همه منتقد شده اند

  2. جناب قائد رحمت خواهشا شما یه کاری برای این گهر بکنید که داره میره دسته یک.هدفمندی یارانه ها صاحب زیاد داره شما نگران نباشید.

  3. ای برارناشناس!فکرآب بکن خربزه آبه!اتفاقأوظیفه اصلی جنای قائدرحمت رسیدگی به مسائل کلان مملکت است که حذف یارانه ها هم جزئی ازآن است،بگذاریدنمایندگان مسائل ومشکلاتی که مردم این دیارراکلافه کرده است را پی گیری کنند.

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.