- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

نماینده دورود و ازنا در مجلس: هدفمندسازی یارانه‎ها منجر به بی‎نظمی اقتصادی شده است

17444

 

نماینده دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی گفت: اجرای هدفمندسازی یارانه‎ها منجر به افزایش گرانی، تورم و بی‎نظمی اقتصادی در جامعه شده است.

عباس قائدرحمت در گفتگو با ایسنا، افزود: اعتقاد دارم که هدفمندسازی یارانه‎ها یک اقدام خوب و موثر است در اینکه بتوانیم به عدالت و شعاری که دولت‎ها در طول سال‎های بعد از انقلاب داده‎اند برسیم.

وی با بیان اینکه چگونگی و زمان اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‎ها امری مهم است، عنوان کرد: مجلس با اصل اجرای فاز دوم هدفمندسازی یارانه‎ها مخالف نیست بلکه زمان، شرایط و نحوه اجرا را مناسب نمی‎بیند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: فاز اول هدفمندسازی یارانه ناقص اجرا شد به طوری که یارانه‎های بخش تولید به تولیدکنندگان پرداخت نشد و حمایت چندانی از این قشر صورت نگرفت.

قائدرحمت ادامه داد : این امر مشکلاتی را برای بخش تولید ایجاد کرد و متاسفانه منجر به بالا رفتن بی‎انضباطی اقتصادی و میزان تورم شد.

این نماینده اصولگرای مجلس اظهار کرد: سوالاتی برای نمایندگان مجلس به وجود آمده که نیاز است وزرا به ویژه وزیر اقتصاد پاسخگو باشند اما تاکنون پاسخ وزیر اقتصاد برای نمایندگان قانع کننده نبوده و یک‎بار در مجلس کارت زرد دریافت کرده است.

وی با اشاره به اینکه نمایندگان موضوعاتی را برای سوال از رئیس جمهور مطرح کردند که بنا به توصیه مقام معظم رهبری و شرایط کنونی این مهم انجام نشد، اذعان کرد: البته دولت باید جوابگو باشد، در حال حاضر به شدت به دنبال اجرای فاز دوم هدفمندسازی یارانه‎هاست.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با تأکید براینکه با احترامی که برای دولت قائل هستیم به عنوان یکی از نمایندگان مجلس انتظار داریم که دولت قوانین، مقررات و تصمیمات جدید را با نمایندگان مطرح کند، ادامه داد: دولت بعد از انجام ابن مهم نتیجه را به رسانه‎ها اعلام کند تا مردم احساس نکنند نمایندگان مجلس مانعی بر سر راه اجرای این قانون هستند.

این نماینده مردم در مجلس نهم تصریح کرد: اگر واقعیت‎های طرح هدفمندسازی یارانه‎ها را به صورت تحلیلی با مردم مطرح کنیم قطعاً آنها اجرای این مهم را نخواهند پذیرفت؛ هرچند در نظام مردم‎سالاری، تکالیف مشخص شده اما موضوع این است که اجرای هدفمندسازی یارانه‎ها منجر به گرانی و بی‎نظمی‎های اقتصادی شد.

نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در این برهه زمانی سوءمدیریت‎ها منجر به تشدید موضوع تحریم بر جامعه شد و اگر اقتصاد مقاومتی به درستی اجرا شود می‎تواند نقط قوتی در مقابله با تحریم‎ها باشد.

وی با اذعان به اینکه بی‎انضباطی‎های اداری و مالی در اقتصاد کشور، به خاطر اجرای فاز اول هدفمندسازی یارانه منجر به ورشکستی خیلی از واحدهای تولیدی و صنعتی شد و گفت: در حال حاضر اکثر واحدهای صنعتی کشور با ۵۰ درصد ظرفیت خود فعالیت دارند و برخی‎ها نیزتعطیل و ورشکسته شدند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با تأکید براینکه اجرای فاز دوم هدفمندسازی یارانه‎ها در زمان کنونی منجر به تشدید بیکاری در جامعه می‎شود، تصریح کرد: اجرای این طرح تنش‎های اجتماعی ایجاد و مسائل امنیتی و ملی کشور را به مخاطره می‎اندازد.