- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

مراسم بزرگداشت ۲۸ صفر در مصلاهای لرستان برگزار شد

28-safar01

 

با حضور گسترده مردم و مسئولان لرستانی مراسم بزرگداشت ۲۸ صفر در مصلاهای لرستان برگزار شد.

به گزارش فارس، آیین ویژه بزرگداشت ۲۸ صفر و سالروز رحلت پیامبر اکرم(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) با حضور گسترده مردم مومن و ولایی لرستان به صورت همزمان در مصلاهای نماز جمعه شهرستان‌های مختلف استان برگزار شد.

این آئین از سوی ستاد بزرگداشت پیامبر اعظم (ص) و با هدف برگزاری هرچه باشکوهتر آیین‌های ویژه عزاداری و سوگواری رحلت پیامبر اکرم (ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) برگزار شد.

برگزاری مراسم باشکوه بزرگداشت سالروز رحلت پیامبر اکرم (ص) و همچنین شهادت امام حسن مجتبی(ع) در مناطق شهری و روستایی استان لرستان از مصوبات ستاد بزرگداشت پیامبر اعظم (ص) در لرستان بود.

آیین عزاداری و سوگواری ۲۸ صفر، به صورت همزمان امروز در مصلاهای نماز جمعه از جمله مصلای الغدیر شهر خرم‌آباد و با حضور گسترده و باشکوه مردم ولایی و مومن این دیار برگزار شد.

مراسم بزرگداشت سالروز رحلت پیامبر اسلام (ص) و شهادت امام حسین مجتبی(ع) با همکاری و مشارکت همه دستگاه‌ها و نهادهای استان و شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان و هیئت‌های مذهبی برگزار شده است.

براساس این گزارش، در مصلای الغدیر خرم‌آباد حجت‌الاسلام سید احمد میرعمادی نماینده ولی فقیه در لرستان به بیان شخصیت پیامبر(ص) و امام حسن مجتبی(ع) پرداخت.

در ادامه این مراسم مداحان لرستانی به نوحه‌خوانی و روضه پرداختند.

لازم به ذکر است، نظیر این مراسم در شهرهای پلدختر، کوهدشت، نورآباد، سلسله، بروجرد، دورود، الیگودرز و ازنای لرستان برگزار شد.

ستاد بزرگداشت پیامبر اعظم (ص) به منظور تکریم و تجلیل از مقام شامخ رسول گرامی اسلام حضرت محمد مصطفی(ص) در کشور و استان‌های مختلف تشکیل شده که در استان لرستان نیز با محوریت دفتر نماینده ولی فقیه در استان لرستان فعالیت می‌کند.