- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

جنتی: یک گردن کلفت”انتخابات آزاد”را مطرح کرده و بقیه تکرار می‌کنند/ واجدین شرایط رد صلاحیت نمی‌شوند

8678

 

خطیب این هفته نماز جمعه تهران کلید واژه انتخابات آزاد را رمز فتنه و شورش جدید علیه نظام دانست و گفت: شکست خورده های سیاسی این روزها صحبت از انتخابات آزاد می کنند و یکی از آنها که از همه گردن کلفت تر است مدتها قبل این موضوع را مطرح کرده و بقیه هم پشت سر او این خط را دنبال کردند.

به گزارش فارس، آیت‌الله احمدجنتی خطیب موقت نمازجمعه تهران در خطبه دوم خود به یازدهمین انتخابات ریاست‌جمهوری ایران اشاره و تصریح کرد: انتخاباتی که هر سال در کشورمان برگزار شده است، همواره سالم بوده است و شاهد آن تمام مردم کشورمان هستند.
 
وی ادامه داد: چه زمانی انتخابات ما آزاد نبوده؟ چه کسی را به زور وادار کرده‌اند که رأی به کسی بدهد و به کسی رأی ندهد؟ به چه کسی زور گفته‌اند که ثبت‌نام بکن و ثبت‌نام نکن؟ درب مرکز ثبت‌نام باز بوده، قانون اساسی هم شرایط معین کرده و با این شرایط هر کسی می‌تواند بیاید، و اگر کسی واجد شرایط باشد امکان رد شدن ندارد و اگر هم خیر، توقع نداشته باشد صلاحیتش تأیید شود.

خطیب این هفته نماز جمعه تهران کلید واژه انتخابات آزاد را رمز فتنه جدید دانست و گفت: شکست خورده های سیاسی از انتخابات آزاد می کنند و یکی که از همه گردن کلفت تر است این موضوع را مطرح کرده و بقیه هم پشت سر او این خط را دنبال می کنند.

آیت‌الله جنتی اضافه کرد: دیگر کسانی که انتخابات آزاد را مطرح می‌کند سلطنت‌طلبان، آمریکا و اسرائیل هستند و یکی از آنها می‌گفت که راه براندازی انقلاب و حکومت اسلامی در ایران همین حربه تبلیغاتی «انتخابات آزاد» است.
 
وی تصریح کرد: این افرادی که ادعای سیاست می‌کنند و در یک زمانی نیز کارها دست آنها بود و نقش والایی در حکومت داشتند، امروز چرا همراستای دشمنان حرف از انتخابات آزاد می‌زنند؟
 
خطیب موقت نمازجمعه تهران با تأکید بر اینکه ملت ایران بصیرت بالایی دارد و فتنه سال ۸۸ را نیز به خوبی تجربه کرده است، خطاب به مطرح‌ کنندگان «انتخابات آزاد» گفت: حالا دیگر این حرف‌ها را نزنید، خجالت بکشید،‌چرا که مردم هم رؤسای فتنه را شناخته‌اند؛ هم لیدرهای فتنه را و هم ساکتین فتنه را که از پشت سر چراغ سبز نشان می‌دادند.   
 
آیت‌الله جنتی با بیان اینکه آن افرادی که در فتنه سال ۸۸ دخیل بودند امروز طلبکار شده‌‌اند، گفت: این افراد بعد از اینکه در فتنه بلوا برپا کردند و هزینه سنگینی بر مردم و مملکت وارد کردند، امروز حرف از انتخابات آزاد می‌زنند. پس از اینکه مردم را به فتنه و‌ آتش کشیدید، امروز کرسی ریاست‌جمهوری نیز می خواهند.