تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
5

استخدام ۲۵ هزار نفر از دانشجویان دانشگاه فرهنگیان در آموزش و پرورش/ استخدام جدید در آموزش و پرورش نداریم

  • کد خبر : 17058
  • 23 دی 1391 - 10:46

  به گزارش میرملاس نیوز به نقل از پانا، حمیدرضا حاجی‌بابایی پنجشنبه هفته ی گذشته در حاشیه اختتامیه ششمین همایش نوگلان حسینی (مداحان دانش آموز شهر تهران) که در فرهنگسرای اندیشه برگزار شد، در پاسخ به این پرسش که «آیا آموزش و پرورش استخدام دارد؟»، خاطرنشان کرد: در حال حاضر بحث‌هایی که در آموزش و […]

n00013838-b

 

به گزارش میرملاس نیوز به نقل از پانا، حمیدرضا حاجی‌بابایی پنجشنبه هفته ی گذشته در حاشیه اختتامیه ششمین همایش نوگلان حسینی (مداحان دانش آموز شهر تهران) که در فرهنگسرای اندیشه برگزار شد، در پاسخ به این پرسش که «آیا آموزش و پرورش استخدام دارد؟»، خاطرنشان کرد: در حال حاضر بحث‌هایی که در آموزش و پرورش داریم بیشتر تبدیل وضعیت است و استخدام جدید نداریم؛ البته تبدیل وضعیت نیز براساس قانون است.

حاجی بابایی اضافه کرد: کسی که حق‌التدریس است، در صورتی که شرایطش را پیدا کند، تبدیل وضعیت می‌شود ولی استخدام رسمی که بخواهیم نیروهای جدیدی وارد کنیم، نداریم.


۲۵ هزار نفر از طریق دانشگاه فرهنگیان استخدام آموزش و پرورش شدند

وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه با توجه به بازنشستگی در آموزش و پرورش آیا نیروی جدیدی جایگزین آنها می‌شود؟ اظهار کرد: امسال ۲۵ هزار نفر را استخدام کردیم و آن هم کسانی بودند که به عنوان دانشجو در دانشگاه فرهنگیان تحصیل می‌کنند از سویی در کنکور سراسری امسال هم باز ۲۵ هزار دانشجو خواهیم گرفت.

وی افزود: هر سال ممکن است ۲۰ تا ۲۵ هزار نفر بازنشسته داشته باشیم و ۲۰ تا ۲۵ هزار نفر را نیز در دانشگاه فرهنگیان جذب می‌کنیم؛ البته این موضوع به معنای این نیست که نیروی جدید در آموزش و پرورش جذب نکنیم و برای سال بعد باید فکر کنیم تا با روش‌های خاص و نیازسنجی، جذب نیرو صورت بگیرد.

حاجی‌بابایی در پاسخ به این پرسش که آیا از استخدام های جدید که دولت اعلام کرده است، مشمول آموزش و پرورش می‌شود؟»، گفت: امسال چیزی نداریم.

وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به پرسش خبرنگار پانا مبنی بر اینکه موضوع ورود کانون‌های زبان به مدارس چگونه دنبال خواهد شد؟ اظهار کرد: در بحث تحول بنیادین بخشی تحت عنوان «مدرسه در چشم‌انداز ۱۴۰۴» داریم و اینکه مدرسه چه ویژگی‌هایی را باید داشته باشد.

وی افزود: یکی از اشکالاتی که ما به مدرسه می‌گرفتیم و الان هم یک قسمت عمده‌ای وجود دارد، این است که برخی امور مانند فعالیت‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان یا‌ ورزش، بیرون از مدرسه شکل می‌گرفت.

حاجی بابایی با بیان اینکه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان یک جایگاه بی‌بدیل در بحث تولید کتاب و نرم‌افزارهای تربیتی برای دانش‌‌آموزان، نوجوانان و جوانان دارد، خاطرنشان کرد: کانون یک مقدار جدا از مدرسه کار می‌کرد؛ البته کارش هم موفق بود، ولی موفقیت عظیم آن در حالتی است که وارد مدرسه شود.


ورود فعالیت های کانون به داخل مدارس

وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان باید فعالیت‌هایش مانند نمایشگاه‌های کتاب، انیمیشن و فیلم‌های کوتاه را در مدارس عرضه کند و در مدارس نیز نمایشگاه‌های دائمی داشته باشد و دانش‌آموزان هر کتابی را که می‌خواهند از کانون و از مدرسه خریداری کنند.

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا رابطه مشکلات سرانه و برگزاری فعالیت‌های کانون در مدارس ارتباطی با یکدیگر دارد؟ تصریح کرد: این موضوع اصلاً به سرانه ربطی ندارد؛ بحث این است که ما کتاب برای کودکان و نوجوانان تولید می‌کنیم و تمام این دانش‌آموزان در مدرسه هستند و بهترین جایی که می‌توانیم تولیدات را قرار دهیم، مدرسه است.


کانون های زبان در نوبت عصر مدارس

حاجی بابایی در خصوص فعالیت کانون‌های زبان نیز عنوان کرد: کانون‌های زبان تاکنون موفق عمل کرده اند اما شاید خیلی‌ها در کشور ندانند که کانون زبان متعلق به آموزش و پرورش است.

وی افزود: در حال حاضر نوع آموزش زبان در مدارس اشکالاتی دارد که باید برطرف شود. از آن طرف کانون زبان موفق بوده و این در حالی است که هر دو برای آموزش و پرورش است؛ به همین دلیل می‌خواهیم  بعدازظهر مدارس را طبق برنامه خودمان در سند تحول فعال کنیم. لذا ۱۰ هزار مدرسه قرآن ایجاد کردیم؛ می‌خواهیم مسائل ورزشی داشته باشیم و در کنار اینها کانون‌های زبان هم در مدارس فعالیت کنند.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه ورود کانون‌های زبان به مدارس باعث استاندارد ‌شدن کارها می شود، گفت: ورود کانون ها به مدرسه باعث می شود تا زبان در مدارس از یک موفقیت برتر برخوردار شود و تقویت می‌شود؛ از سویی تلفیق بین کلاس‌های کانون زبان و نوع آموزش که در مدارس انجام می‌پذیرد و خیلی از معایب هم برطرف می شود.

حاجی بابایی ادامه داد: توافقنامه مشترکی بین معاونت پرورشی، معاونت متوسطه، معاونت ابتدایی و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بسته می‌شود تا کار را دنبال کنند.


بررسی روند تحولی در آموزش و پرورش توسط گروه های مختلف

وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به این پرسش که ارزشیابی شما از ایجاد پایه ششم ابتدایی پس از گذشت چهار ماه از سال تحصیلی چیست؟ تصریح کرد: ارزیابی‌مان را در سراسر کشور انجام می‌دهیم و در طول دو ماه گذشته ۱۹ گروه در شهر تهران، ۲۴ گروه در شهرستان‌های تهران و ۱۰ گروه نیز در سمنان به بررسی فعالیت‌های تحولی آموزش و پرورش پرداختند.


استان های البرز و قزوین مقاصد بعدی بررسی روند تحولی

وی اضافه کرد: برای دو هفته آینده استان قزوین و البرز را انتخاب کردیم که ۲۰ گروه اعزام می‌شوند و مسئول تمام گروه‌ها، معاونان وزارتخانه و رؤسای مراکز هستند که می‌روند و از نزدیک تحول بنیادین در آن مناطق را بررسی و تحقیق می‌کنند و گزارش می‌دهند.


طرح ششم ابتدایی بسیار موفق است

حاجی‌بابایی با بیان اینکه طرح ششم ابتدایی را بسیار موفق می‌دانم، گفت: روش و شیوه‌هایی که باید در نظام تعلیم و تربیت در دوره ابتدایی پیش‌بینی می‌کردیم اصلاح شده و معنایش این نیست ایجاد پایه ششم هیچ اشکالی نداشته باشد، بلکه قطعاً ایراداتی دارد اما در برابر کار مثبتی که انجام می‌پذیرد، بسیار ناچیز است، یعنی وقتی موارد را بررسی می‌کنیم، بعضی مشکلات، ناشی از شروع کار است.

وی با بیان اینکه مشکلات در تمام پایه‌ها وجود دارد، اضافه کرد: ما جاده را درست کردیم و در مسیر افتادیم؛ در حال حاضر ۳۲۰ هزار کلاس ابتدایی داریم و اگر مثلاً ۱۰ هزار کلاس ابتدایی از نظر استاندارد مشکل داشته باشد، حدود ۳ درصد می‌شود.

وی در خصوص نگارش کتاب‌های جدیدالتألیف نیز گفت: در حال تغییر نوع نگارش کتاب‌ها هستیم؛ یکی از ایرادهای اساسی که به ما می‌گرفتند این بود که برخی دیپلم می‌گیرند اما خط خوشی ندارند که بنویسند؛ به همین دلیل نوع کتابت باید تغییر داده شود.

حاجی‌بابایی درباره محتوای کتاب‌های جدیدالتألیف گفت: این کتاب‌ها دانش‌آموز و معلم را به کنکاش و کار مضاعف وادار می‌کند و باعث می‌شود تمرینات بیشتر شود.
 

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=17058

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 3در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۳
  1. ای کاش جناب وزیر اشاره ای هم به علت عدم پرداخت خدمات رفاهی یا همان بیمه طلایی و بدهی ۶ ماهه ان میکردند

  2. چی می شد وزیر در خصوص تبدیل وضعیت نیروهای قرارداد کار معین با ۱۰ سال سابقه به بالا و مدرک دانشگاهی اشاره ای هم می کردند راستی وزیر محترم چراهیچ در مجلسه و یا دولت دفاعی برای نیروهای قراردادی نمی کنند آیا وضعیت ما را درک می کنند در کشوری که زیر ۱ میلیون تومان زیر خط فقر است ماباحقوق زیر ۶۰۰ هزار تومان زندگی می کنیم

  3. سلام
    من دختری ۳۰ ساله ناشنوا هستم. فوق دیپلم گرافیک رایانه ی دارم. آیا من بتونم بیام کار کنم؟ ممنون میشم جواب بدین

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.