- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

ملکشاهی: نرخ بیکاری با بروز جرایم خرد رابطه‌ای مستقیم دارد

2010_7_4_11_24_51

 

رئیس کمیسیون قضایی وحقوقی مجلس، با تاکید بر اینکه بروز جرایم خرد رابطه مستقیمی با وضعیت معیشت و اشتغال افراد در جامعه دارد، گفت: متاسفانه وضعیت فعلی جامعه، مشکل اشتغال و افزایش نرخ بیکاری معشیت خانواده‌ها را تحت الشعاع قرار داده است.

اللهیار ملکشاهی در گفت‌وگو با خانه ملت، با بیان اینکه بیشتر جرایم و سرقت‌های خرد به وضعیت معیشت و اشتغال جامعه بر می‌گردد، افزود: متاسفانه جرایمی مثل سرقت خرد رابطه مستقیمی با وضعیت معیشت و اشتغال در جامعه دارد به این صورت که هرچه وضعیت اشتغال و بیکاری نامناسب باشد به تبع آن میزان جرایم مانند سرقت‌ها و درگیری‌های کوچک افزایش می‌یابد.

نماینده مردم کوهدشت در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: وضعیت فعلی جامعه به جهت کمبود اشتغال و افزایش نرخ بیکاری معشیت خانواده‌ها را تحت الشعاع قرار داده که همین موضوع زمینه بروز جرایم خرد را تشدید کرده است.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با تاکید بر نقش بازدارندگی نیروی انتظامی در کاهش جرایم خرد، تصریح کرد: پلیس باید در همه جا حضور داشته باشد و در منظر و دید عموم مردم قرار گیرد تا جامعه از امنیت خاصی برخوردار شود و متخلفان نتوانند جرمی مرتکب شوند.

وی، با بیان اینکه هیچ تقسیم‌یندی تحت عنوان جرایم خرد و کلان وجود ندارد، افزود: برخی جرایم مهم شمرده می‌شود مثل قتل و محاربه و بعضی جرایم سرقت‌های کوچکی هستند که متخلفان مرتکب می‌شوند اما در هیچ کجا تقسیم‌بندی به نام جرایم خرد و یا کلان وجود ندارد و مجازات این نوع جرایم بستگی به میزان تخلف متخلفان دارد.

رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی، ضمن در خواست از مسئولان فرهنگی کشور، نقش آنها را در جلوگیری از جرایم، مهم توصیف کرد و گفت: هم مسئولان اجرایی و هم مسئولان فرهنگی، نقش مهمی در فراهم‌سازی فضای مناسب جامعه دارند که در این میان صدا و سیما با برنامه‌های متنوع خود می‌تواند برای از بین نرفتن قبح جرایم، تلاش مضاعفی را داشته باشد.