تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
5

(تصاویر) پولدارترین ایرانی کیست؟

  • کد خبر : 17118
  • 24 دی 1391 - 12:11

در فهرست منتشر شده از پولدارترین‌های جهان، پیر امیدیار تنهای ایرانی حاضر در میان ۲۰۰ نفر اول است.  به گزارش فرارو، مجله فوربس که هرساله لیست پولدارترین افراد دنیا را منتشر می کند، امسال با معادل سازی ارزش دارایی افراد در مقاطع زمانی مختلف تاکنون، برای نخستین بار فهرستی از ۲۰۰ پولدار تاریخ منتشر کرد […]

در فهرست منتشر شده از پولدارترین‌های جهان، پیر امیدیار تنهای ایرانی حاضر در میان ۲۰۰ نفر اول است.

 به گزارش فرارو، مجله فوربس که هرساله لیست پولدارترین افراد دنیا را منتشر می کند، امسال با معادل سازی ارزش دارایی افراد در مقاطع زمانی مختلف تاکنون، برای نخستین بار فهرستی از ۲۰۰ پولدار تاریخ منتشر کرد که در آن، چنگیز خان با ۴۱۷ میلیارد دارایی ثرتمندترین فرد تاریخ است.
 
 
در میان نام های ۲۰۰ پولدار نخست نام یک ایرانی نیز به چشم می خورد؛ پیر امیدیار مدیر سایت ebay. وی با ثروتی معادل ۶.۷ میلیارد دلار جایگاه ۱۹۳ را در این فهرست به خود اختصاص داده است.
 
 
امیدیار در سال ۱۹۶۷ از پدری ایرانی و مادری ایرانی به نام الهه میرجلالی امیدیار در پاریس به‌دنیا آمد. ۶ ساله بود که با خانواده اش به مریلند آمریکا رفت و در ۱۴ سالگی با نوشتن دومین برنامه رایانه‌ای برای کتابخانه مدرسه کار خود را آغاز کرد.
 
 
وی بعدها تحصیلات عالی خود را در رشته علوم رایانه ای در دانشگاه تافتز گذراند و از این دانشگاه فارغ التحصیل شد. وی در همین زمان با پم امیدیار همکلاسی خود ازدواج کرد.
 
 
 
 
امیدیار رئیس و موسس سایت ای‌بی (e-bay) اولین و معروفترین وب‌گاه مخصوص حراج و خرید و فروش اینترنتی که تا آخر سال ۱۹۹۸ ۱/۲ میلیون عضو ۷۵۰ میلیون دلار حجم معاملات و حدود ۸ میلیون دلار سود کسب کرده بود به طوری که بیش از ۶۰۰۰ کارمند ۴۶ میلیون مشتری ثبت شده و ۴۴۱ میلیون دلار سود خالص در سال ۲۰۰۵ داشته‌است.
 
 
 
 
 
پیر در دفتر کار خود در سایت ebay 
 
 ebay در حال حاضر ۱۴۴ میلیون عضو دارد و روزانه میلیون ها معامله بصورت مجازی در آن صورت می گیرد.
 
 
همکاری امیدیار با موسسه “ابتکار جهانی بیل کلینتون”
 
بر پایهٔ اطلاعات فوربز، پیر امیدیار یکصد و چهل و یکمین شخص ثروتمند در جهان و پنجاهمین ثروتند در ایالات متحده آمریکا است. او صاحب ۶٫۷ میلیارد دلار آمریکا تا ماه مارس ۲۰۱۲ بود. وی درعین حال با نهادها و سازمان های متعددی از جمله “موسسه ابتکار جهانی کلینتون” و دانشنامه “ویکیپدیا” همکاری دارد.
 
 
 
لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=17118

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 2در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۲
  1. ول کن این حرفارو مگه بیکاری؟

  2. به این میگن دق دادن بقیه!!!
    بی خیال بابا…

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.