تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
11

قندیل های یخی روی پشت بام های نورآباد/ کاهش شدید دمای هوا

  • کد خبر : 17326
  • 26 دی 1391 - 11:06

 پس از بارشهای چند روز گذشته در شهرستان دلفان دمای هوا در این شهرستان به نحو چشمگیری کاهش پیدا کرده است. به گزارش  مهر، دمای هوای شهرستان دلفان طی روزهای گذشته پس از بارش برف با کاهش محسوس مواجه شده است به طوریکه در شبهای گذشته رکوردهای منفی ۲۴ و منفی ۱۷ درجه نیز در […]

 پس از بارشهای چند روز گذشته در شهرستان دلفان دمای هوا در این شهرستان به نحو چشمگیری کاهش پیدا کرده است.

به گزارش  مهر، دمای هوای شهرستان دلفان طی روزهای گذشته پس از بارش برف با کاهش محسوس مواجه شده است به طوریکه در شبهای گذشته رکوردهای منفی ۲۴ و منفی ۱۷ درجه نیز در این شهرستان به ثبت رسیده است، موضوعی که موجب یخبندان در این شهرستان شد.

کاهش درجه دمای هوا موجب یخ زدگی بسیاری از لوله های آب، وسائل نقلیه، جایگاه های سوخت سی ان جی، معابر و کوچه های سطح شهر و کندی عبور و مرور در این شهرستان شده است.

این امر در حالیست که طی روزهای گذشته که شدت این پدیده در سطح شهرستان بیشتر بود شورای آموزش و پرورش دلفان نیز شروع مدارس ابتدایی نوبت صبح را با یک ساعت تاخیر اعلام کرده بود.

همچنین علی رغم باز شدن راه بسیاری از روستاهای این شهرستان بازگشایی برخی محورهای روستایی دلفان پس از بارش سنگین برف همچنان ادامه دارد.

مهدی شجاعی بخشدار کاکاوند شهرستان دلفان پیش از این به مهر گفته بود که در پی بارش سنگین برف در این شهرستان اکثر محورهای روستایی این شهرستان مسدود شد که خوشبختانه با تلاش به موقع ماموران راهداری بیشتر این محورها باز شده است.

بنابر این گزارش در پی بارش سنگین برف در شهرستان دلفان راه ارتباطی ۴۰۰ روستای این شهرستان با مرکز شهرستان در اواخر هفته گذشته قطع شد که هم اکنون عمده این محورهای بازگشایی شده است.

شهرستان دلفان با دو هزار و ۷۴۰ کیلومتر مربع وسعت یکی از شهرستانهای کوهستانی و سردسیر استان لرستان است که در شمال غربی این استان قرار دارد.

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=17326

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 3در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۳
  1. جالبه که توی سطح بندی برای صدور قبض گاز در سطح شهرهای درجه دو از لحاظ میزان دما قرار دارد

  2. سلام خسته نباشید دستتون درد نکنه مدتها بود در رومشگان از این یخها ندیده بودم شاید بیست سالی میشه یادش بخیر چقدر با اینها بازی میکردیم ودنبالشون میگشتیم

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.