تاریخ : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳
8

راه‌بند مشکل دیرینه مردم شهر ازنا

  • کد خبر : 17329
  • 26 دی 1391 - 14:45

  راه‌بند راه آهن ازنا برای بسیاری از شهروندان و خودروهای عمومی و شخصی مشکل ایجاد کرده است. به گزارش میرملاس نیوز؛ عبور راه آهن و ایجاد راه‌بند در بسیاری از شهرها همانند شهر ازنا که در گذشته دارای جمعیت و وسائط نقلیه کمی بودند، مشکلات کمتری ایجاد می‌کرد، اما امروزه با ازدیاد جمعیت و […]

n00108866-r-b-002

 

راه‌بند راه آهن ازنا برای بسیاری از شهروندان و خودروهای عمومی و شخصی مشکل ایجاد کرده است.

به گزارش میرملاس نیوز؛ عبور راه آهن و ایجاد راه‌بند در بسیاری از شهرها همانند شهر ازنا که در گذشته دارای جمعیت و وسائط نقلیه کمی بودند، مشکلات کمتری ایجاد می‌کرد، اما امروزه با ازدیاد جمعیت و افزایش تعداد خودروها به یکی از اساسی‌ترین مشکلات مردم این گونه مناطق تبدیل شده است.

در شهر ازنا بسیاری از مردم و رانندگان وسایط نقلیه عمومی ساعات زیادی از وقت خود را در پشت راه‌بند به دلیل عبور و یا مانور قطارها تلف می‌کنند.

سجاد حبیبی یک شهروند ازنایی گفت: راه‌بند راه آهن ازنا برای بسیاری از شهروندان و خودروهای عمومی و شخصی مشکل ایجاد کرده است.

حبیبی افزود: برای عبور هر قطار حداقل ۱۵ دقیقه و برخی مواقع برای مانور و جابه‌جایی واگن‌ها بیشتر از ۲۰ دقیقه در پشت راه‌بند معطل می‌شویم.

وحید میربراتی شهروند دیگر ازنایی گفت: مسئولان باید برای رفع این مشکل دیرینه مردم فکری اساسی کنند.

وی اظهار داشت: مشخص نیست که چه موقع قطار عبور خواهد کرد و لذا برخی خودروها به طور ناخواسته در ترافیک پشت راه بند معطل می‌شوند.

خسرو ورمزیاری دیگر شهروندان ازنایی معتقد است: راه‌بند حدود ۴۵ سال پیش در وسط شهر و در یکی از خیابان‌های اصلی ایجاد شده که با توجه به رشد روز افزون جمعیت و افزایش خودروها امروزه به یکی از معضلات اساسی ازنا تبدیل شده است.

وی گفت: ایجاد پل هوایی متناسب با بافت شهری همانند بسیاری از شهرها و یا تغییر مسیر راه آهن به خارج شهر تنها راه چاره این مشکل است.

غلامرضا پاپی شهردار ازنا در این باره گفت: عبور راه آهن از وسط این شهر از دیرباز برای مردم و کسبه ازنا یکی از نعمت‌های نظام جمهوری اسلامی ایران بوده است، اما امروزه با توجه به توسعه شهر ازنا و افزایش جمعیت و وسائط نقلیه یک معضل برای شهروندان ازنایی شده است که راه آهن باید به فکر جاره‌ای برای رفع این معضل باشد.

پاپی با اشاره به برخی از این مشکلات افزود: وجود راه‌بند و مسدود شدن یکی از اصلی‌ترین و شلوغ‌ترین خیابان‌های شهر یک مانع بزرگ در حمل و نقل شهری شده است.

وی اظهار داشت: آلایندگی صوتی ناشی از عبور و مرور قطارها در طول شبانه روز برای کسبه و ساکنان حاشیه راه آهن از دیگر مشکلات موجود است.

شهردار ازنا در ادامه از بروز برخی آتش سوزی‌ها ناشی از وجود تراورزهای انبوه موجود در مسیر خطوط و همچنین مشکلات بهداشتی عبور قطارهای مسافربری از وسط شهراز دیگر مشکلات راه آهن نام برد.

پاپی با عنوان اینکه متاسفانه حریم راه آهن در این قسمت از شهر ازنا درست تعریف نشده و اساسا رعایت هم نشده است، گفت: اگر قطاری از ریل خارج شود، قطعا خسارات زیادی به ساختمان‌ها و مغازه‌های اطراف وارد خواهد کرد.

شهردار ازنا اظهار داشت: انتقال ایستگاه راه آهن ازنا به خارج شهر یکی از راهکارهای اجرایی به منظور رفع مشکلات ترافیکی ناشی از راه‌بند ازنا است.

وی اظهار داشت: با انتقال ایستگاه راه آهن ازنا به حاشیه شهر اولا در حدود ۲۲ کیلومتر زمین که در تملک راه آهن است، خود به خود آزاد و در مرحله دوم از دو قسمتی شدن شهر و همچنین خطرات ناشی از وجود راه‌بند و عبور قطارها به کلی جلوگیری می‌شود.

در ادامه مدیرکل راه آهن لرستان نیز در این مورد گفت: راه‌بند ازنا باید از همسطح به یک گذرگاه غیر همسطح تبدیل شود، تا مشکل شهروندان ازنایی رفع شود.

علی محمدی افزود: اگر شهرداری شهر ازنا طرح و پیشنهادی برای رفع این مشکل دارد، به ما ارائه دهند تا ما نیز با طرح موضوع در کمیسیون مربوطه در اداره کل راه آهن لرستان مطرح و در صورت عملی شدن با همکاری شهرداری طرح را عملیاتی کنیم.

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=17329

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.