تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
4

نشست خبری یک نفره!

  • کد خبر : 17335
  • 26 دی 1391 - 15:38

  نشست خبری یک نفره! مهران مریدی   پس از پایان بازی گهر- پیکان، نشست خبری ویسی برگزار نشد و در کمال تعجب در نشست خبری مایلی‎کهن فقط من به عنوان خبرنگار حاضر بودم. پس از آنکه با چند بازیکن ۲ تیم گفت‎وگو کردم خودم را برای کنفرانس خبری مایلی‎کهن پس از یک برد شیرین […]

مهرررران

 

نشست خبری یک نفره!

مهران مریدی

 

پس از پایان بازی گهر- پیکان، نشست خبری ویسی برگزار نشد و در کمال تعجب در نشست خبری مایلی‎کهن فقط من به عنوان خبرنگار حاضر بودم.

پس از آنکه با چند بازیکن ۲ تیم گفت‎وگو کردم خودم را برای کنفرانس خبری مایلی‎کهن پس از یک برد شیرین آماده می‎کردم که با صحنه‎ای جالب روبه‎رو شدم «سرمربی و سرپرست گهر در اتاق کنفرانس بودند اما هیچ خبرنگاری حضور نداشت».

آنها می‎خواستند اتاق را ترک کنند اما من گفتم پس نشست خبری چه می‎شود؟ مایلی‎کهن با خوش‎رویی گفت: «خبرنگاری در نشست حضور ندارد» اما باز مخالفت کردم و بی‎خیال نشدم؛ چون متأسفانه برایم مهم است و دوست دارم کاری که انجام می‎دهم تولیدی باشد نه…!

کنفرانس به هر حال برگزار شد اما سوالی که به ذهن متبادر می‎شود، چرا هیچ خبرنگاری از استان نباید در این نشست حضور داشته باشد؟ مگر وی چه فرقی با علی دایی دارد که در زمان نشست خبری سرمربی راه‎آهن جای سوزن انداختن در اتاق کنفرانس نبود؟ ای کاش حداقل چند نفر به ظاهر خبرنگار در این نشست شرکت می‎کرد اما داشتن آی‎دی کارت برای ورود به اتاق کنفرانس، برخلاف نشست خبری دایی لازم بود!

به اعتقاد نگارنده همان‎گونه که گهر برای یک نیم‎فصل از برگزاری دیدارهایش در خانه محروم شد، باید با این وضعیت برخی رسانه‎های استان، نیم‎فصل دوم از انعکاس خبرهای بازی‎های این تیم در دورود محروم می‎شدیم تا ابتدا با فرهنگ رسانه‎ای دیدارهای لیگ برتر آشنا شویم! هرچند برخی رسانه‎های استان در این مدت فراتر از حد انتظار ظاهر شده و نشان داده‎اند چیزی از پایتخت نشینان کم ندارند.

این‎که یک خبرگزاری پس از آنکه ویسی بعد از بازی با هیچ خبرنگاری صحبت نمی‎کند، مطلبی از وی را روی خروجی‎اش کار می‎کند، وجهه رسانه‎های استان را پایین می‎آورد.

ما هم می‎توانیم در خانه بنشینیم و رنج رفتن تا دورود و تحمل سرما را به خودمان ندهیم و مطالبی خلاف واقع را عنوان کنیم اما اخلاق رسانه‎ای این کار را رد و ایجاب می‎کند که خبرنگار برای کارش ارزش قائل شود و گاهی وقت‎ها زحمت بکشد!

نمونه‎ای دیگر که مختص رسانه‎های استان و کاری ابتکاری است «وقتی پس از پایان بازی گزارشگر شبکه افلاک با سرمربیان ۲ تیم صحبت می‎کند، برخی دوستان همان مصاحبه را در قالب گفت‎وگو با خبرگزاری مربوطه می‎زنند» که این کار هم از اخلاق رسانه‎ای فرسنگ‎ها فاصله دارد.

دزدی رسانه‎ای خیلی بد و امری نکوهیده است. وقتی خبرنگار باید چشمان بیدار جامعه باشد و مقابل ناعدالتی بایستد چگونه خودش مروج بی‎عدالتی می‎شود.

به هر حال گهر چند بازی دیگر در دورود دارد و هر چند برایمان سخت است که در خانه بمانیم اما سعی می‎کنیم این کار را انجام دهیم تا نه خودمان اذیت شویم نه مربیان!

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=17335

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 3در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۳
  1. خیلی متاسف شدم…آقای مریدی ممنون که این قبیل خبرها رو انعکاس میدید که خبرنگاران ما به خودشون بیان…و اینکه حامی تیم باشن نه روحیه شونو با این کاراتضعیف کنن…..

  2. متاسفم………………..

  3. خیلی بده اینطوری ولی اگه کسی وظیفه شو بدرستی انجام نداد خودش متضرر میشه، اینکه شما درست کارت انجام بدی ارزش داره و نباید به دیگران توجه کرد که کارشون.
    در هر صورت خبرنگارا و عکاسای خبری باید بیشتر احساس وظیفه و دین به مردم کنن!

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.