- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

دکتر کائیدی در دیدار با سفیر بلاروس: روابط ایران و بلاروس رو به گسترش است

32913_orig

 

رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و بلاروس در دیدار با سفیر بلاروس با بیان اینکه روابط ایران و بلاروس رو به گسترش است، گفت:مجلس از توسعه ارتباطات پارلمانی تهران- مینسک حمایت می‌کند.

به گزارش میرملاس نیوز به نقل از خانه ملت؛ آریالای ویکتور ریباک، سفیر جمهوری بلاروس در تهران، دوشنبه ۲۵ دی با علی کائیدی، رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و بلاروس در مجلس شورای اسلامی، دیدار و گفت‌وگو کرد.

کائیدی، با اشاره به سطح مطلوب مناسبات دوستانه دو کشور در زمینه‌های سیاسی و اقتصادی بر لزوم استفاده بیشتر از ظرفیت‌های موجود در روابط ایران و بلاروس برای گسترش سطح مناسبات دوستانه دوجانبه تاکید کرد و افزود: تحکیم و تقویت ارتباطات دوستانه میان ایران و بلاروس نقش موثری در توسعه و پیشرفت دو کشوردارد.

رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و بلاروس گسترش مناسبات دو کشور به ویژه در حوزه پارلمانی و تقویت گروه‌های دوستی پارلمانی در مجالس ایران و بلاروس را موجب استحکام هر چه بیشتر مناسبات دوستانه دوجانبه خواند و افزود: امیدوارم گروه‌های دوستی پارلمانی ایران و بلاروس بتوانند با کمک یکدیگر فصل جدیدی را در مناسبات رو به گسترش دو کشور آغاز کنند و در همین زمینه مجلس شورای اسلامی از توسعه ارتباطات پارلمانی دوجانبه حمایت می‌کند.

سفیر بلاروس در تهران نیز در این دیدار با تبریک تشکیل گروه دوستی پارلمانی ایران و بلاروس در مجلس شورای اسلامی، بر علاقه‌مندی کشورش برای توسعه هر چه بیشتر مناسبات با ایران تاکید کرد و گفت: فعالیت گروه‌های دوستی پارلمانی نقش مهمی در تقویت مناسبات دوستانه دو کشور خواهد داشت.

ویکتور ریباک، نسبت به گسترش مناسبات دوستانه مینسک- تهران ابراز امیدواری کرد.