تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
13

تشکر اسماعیل دوستی و شش چهره ی اصلاح طلب دیگر از عسگر اولادی

  • کد خبر : 17364
  • 26 دی 1391 - 22:46

  ابراهیم اصغرزاده، الیاس حضرتی، محمدجواد حق شناس، اسماعیل دوستی، مسعود سلطانی فر،سعید لیلاز و سیدرضا نوروززاده در نامه‌ای خطاب به حبیب الله عسگراولادی از مواضع اخیر وی تشکر کرده و وی را از سرمایه‌های نظام خوانده اند که در این شرایط خطیر کشور باید به کار آینده مملکت آید. به گزارش میرملاس نیوز به […]

238494_orig

 

ابراهیم اصغرزاده، الیاس حضرتی، محمدجواد حق شناس، اسماعیل دوستی، مسعود سلطانی فر،سعید لیلاز و سیدرضا نوروززاده در نامه‌ای خطاب به حبیب الله عسگراولادی از مواضع اخیر وی تشکر کرده و وی را از سرمایه‌های نظام خوانده اند که در این شرایط خطیر کشور باید به کار آینده مملکت آید.

به گزارش میرملاس نیوز به نقل از ایلنا؛ بخشی از متن این نامه به این شرح است:

نیازی به مقدمه چینی نیست که بگوییم، بدترین اتفاق سال های اخیر این بوده که شرایط گفت وگو خاصه گفت وگوی سیاسی از نیروهای فعال انقلابی گرفته شده است.

احتمالا با ما موافقید که ما غالبا فرصت سوزی کرده‌ایم و امکان دیالوگ را از خود و دیگران دریغ کرده‌ایم. ما می توانستیم سخت ترین مشکلات و بدترین موانع را با هم فکری و تشریک مساعی حل کنیم و از میان برداریم، اما شوربختانه گاه بدلیل فقدان تربیت فرهنگی و ناآشنایی با اندیشه تعامل فرهنگی و اجتماعی که ریشه در سرشت بسته جامعه دارد و گاه به جهت شیطنت برخی از بدخواهان و کینه توزان، از جاده انصاف دور شدیم.

جنابعالی که از السابقون انقلاب و از شاگردان و مریدان حضرت امام خمینی (ره) هستید.با گوشت و پوست خود طعم مبارزه، همراه با شکنجه و زندان رژیم ستمشاهی را چشیده اید. اما می دانید چه بسیار کسانی که به ضرورت اتخاذ تقیه، با سنت سیاسی امام در مخالفت که نه، در جنگ بودند.آنها نه به مبارزه اعتقاد داشتند و نه امام را ولی نعمت خود می دانستند. از این پرهیز نمی کردند که حتی نهضت اصلاحی امام را دشمنی با ظهور حضرت حجت بدانند.

آن جریان و خط فکری بعدها حتی در انقلاب دوم، در پس شعار ظاهرفریبی مبارزه با مارکسیسم، با اشغال سفارت آمریکا مخالفت کردند و می گفتند در جایی که سفارت شوروی هست، چه نیازی به اشغال سفارت آمریکا است.

ساکتین انقلاب و مخالف خط و مشی امام در فضای فراهم آمده از خون و ایثار شهیدان، زمانی که سفره حاکمیت را پهن دیده و خطرات احتمالی را مرتفع، ناگاه کاسه داغتر از آش شده، چنان بر طبل خشونت، افراط، تندروی و ظاهرفریبی کوبیده اند که انقلابیون واقعی را ازهمراهی با انقلاب، بازداشتند.

هر چند به برکت آگاهی مردم مسلمان و خاطره تاریخی و تدبیر رهبری انقلاب نمی توانند به این خواسته شوم خود برسند، اما در دل امید حذف آموزه های امام و ارزشهای انسانی و مردم سالارانه انقلاب و یارانش را در ذهن دارند و کینه دیروز را در دل می پرورانند.این جریان خزنده و خطرناک نه به امام اعتقاد داشت و نه به انقلاب.

چیزی که باعث شد این نامه نگارش شود، اظهار نظر منصفانه تان در روزهای گذشته بود که البته در هیاهوی اهل غوغا کمتر شنیده شد.

این رویکرد خردگرایانه نشان از انصاف، میانه روی و اعتدال دارد.این همان گوهر گمشده جامعه امروز ماست. امروز با میدانداری اهل افراط بی ریشه و بی تعهد به منافع ملی، فضا چنان غبارآلود شده که اهل خرد و علاقه مندان به انقلاب و تمامیت این کشور، دل نگران هستند.

آنچه در فضای غبارآلود آسیب می بیند، اعتدال و خردورزی و انصاف است.ما همگی بر کلیاتی اتفاق داریم که ماهیت اصلی نظام را شکل می دهد.زیبنده است از این تفکر قدردانی شود.

با اینکه دو تن از نامزدهای انتخابات قبلی در جناح سیاسی رقیب شما قرار داشته اند و برخورد با آنها بنا به ظاهر می توانست به تقویت جناح سیاسیتان منجر شود مع ذلک از گفتن حقیقت پروا نکردید و گفتید آنچه را که گفتنش ابن روزها پرهزینه و بی پاداش است.

اما چه خوب است که یادآوری نماییم رقابت هم اگر هست باید سالم، حرفه ای والبته اخلاقی باشد.در شرایطی که رقیب از صحنه غایب و امکان دفاع از خود ندارد،تاختن به او نه از سر قدرت و نه از روی جوانمردی و پهلوانی البته نه از بستر یک رفتار توام با پرنسیپ سیاسی است.

از دونامزد انتخابات گذشته، با یکی هم بند و هم سلول بوده اید و دیگری را به عنوان وزیر یاری داده اید. قطعا چیزی که می گویید مبتنی بر درک و دریافتتان بوده و جای بسی تقدیر و تشکر است که میان رقابت سیاسی و گفتن حقیقت مرزی قایل نشده اید و برای خوش آیند تندروهای عصبی مزاج از جاده انصاف دور نیفتاده اید.

تداوم این اظهارات دلسوزانه در فضای پر التهاب کنونی نه تنها موجب دلگرمی یاران امام و همرزمان سابق شما شده بلکه سرمشقی است برای نیروهای جوان که بدانند هنر سیاست ورزی قدم نهادن بر جاده اصول و چارچوب های اخلاقی و قانونی است.اصولگرایی واقعی با رویکرد اصلاح طلبانه از چنین فرهنگ و الگویی تبعیت می کند.

جناب عسگراولادی!

ما از شرایط نابسامانی که امروز در آن گرفتاریم به راحتی عبور نخواهیم کرد، مگر آنکه تکلیف خود را با گذشته و حال و در یک کلمه، حقیقت روشن کنیم.

ما هم باید پاسخگوی تندروی ها و ندانم کاریهایی باشیم که اعتدال و فضیلت را به حاشیه راند. تندروهایی که در لباس دوست، جاده تهمت و افترا و بی قانونی را صاف کردند و ثمره ۳ دهه رقابت قابل قبول و مسالمت آمیز انتخاباتی را تقدیم افراد تندرویی کردند که جز با بحران و در بحران نمی توانند تنفس کنند.

جناب آقای عسگراولادی!

ما شما را و تمام خردگرایان و سیاستمداران معتدل را سرمایه کشور می دانیم. سرمایه ای که باید در این شرایط خطیر به کار آینده مملکت آید.

در پایان جا دارد تاکید نماییم که تفکر اصیل اصلاح طلبی و جریان اصلاح طلب پاسخ به یک نیاز تاریخی و خواست عمومی و حیاتی برای کشور و جمهوری اسلامی به شمار می آید.

همانگونه که تفکر محافظه کاری و جریان اصول گرایی نشانه ضرورت و یک خواست ملی زمانه ماست.این دو نمادی از تعادل و خردورزی سیاسی در این مرزو بوم بوده که حذف هر کدام به منزله منکوب کردن فرآیند توسعه و پیشرفت و رقابت سیاسی در ایران است.اندیشه ای که تندروهای از راه رسیده و نوکیسه در صدد هدم و انهدام آن به هر قیمتی هستند.

از خداوند آرزوی بهروزی و سعادت ایران عزیز و مردم شریفمان را داریم.

ابراهیم اصغرزاده – الیاس حضرتی – محمدجواد حق شناس – اسماعیل دوستی – مسعود سلطانی فر- سعید لیلاز – سیدرضا نوروز زاده

 
 
 
لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=17364

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 10در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱۰
  1. بامید استیلای دوباره دوم خرداد

    • استیلا در علوم سیاسی مفهوم خاص خود را دارد .بهتر است بگوییم به امید بازگشت عقل و تدبیر

  2. درود خدا بر دوستی عزیز که سرمایه ارزشی برای لرستان و شهرستان کوهدشت می باشد به امید دوم خردادی دیگر

  3. معلوم می شود که طرفداری از ملکشاهی طرفداری از جناح راست نبوده

  4. ایشان که به قول خود و همفکرانش آقای ملکشاهی را روانه بهارستان کرده اند. احتمالأ…

  5. زنده باد پیر شجاع اصول گرا آقای عسگر اولادی ومرده باد کینه ودشمنی وافراط وتکروی…نامه ارزشمندی بود آفرین اصلاح طلبان آفتابی شوید.

  6. درود بر اسماعیل دوستی و تمام کسانی که جهالت را بر نمی تابند. به امید روزی که بار دگر نسیم آزادی در ایران شروع به وزیدن کند

  7. قابل توجه اقای ملکشاهی که از ایشان مشاوره میگیرد -عجب نماینده اصولگرایی داریم

  8. salma haj saeedam pesar daye hemayated mikonim

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.