- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

اعتراض به استفاده احمدی‌نژاد از ترانه لس‌آنجلسی!

 

zimg_001_15

 

به گزارش میرملاس نیوز ؛ عوض حیدر پور نماینده شهرضا و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با اشاره به صحبت های رییس جمهور در مجلس، گفت: صحبت های رییس جمهور شامل دو بخش بود و در یک بخش برنامه هایش را ارائه کرد و تاکید داشت که فاز دوم هدفمندی یارانه ها اجرا شود اما استنباط بنده از این بخش صحبت این است که مجلس مخالف اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها در سال ۹۱ و ۹۲ انجام بگیرد.

به نقل از شفاف، وی ادامه داد: یک بخش دیگر صحبت های احمدی نژاد تاکیدی بود بر اینکه خودش را مسئول اجرای قانون اساسی و حفاظت و صیانت از قانون اساسی می داند و در واقع یک ورود جدیدی به قانون اساسی اعلام کرد که به نظر بنده در مجلس جایش نبود و اگر می خواست چنین مطلبی را عنوان کند و نقطه نظری در مورد قانون اساسی داردباید به مقام معظم رهبری نامه بنویسد به خاطر اینکه تعیین کننده مسیر هرگونه تغییر در قانون اساسی مقام معظم رهبری است و تغییر تنها با فرمان ایشان امکان پذیر است.

این نماینده مجلس با بیان اینکه احمدی نژاد می خواست بی قانونی هایش را توجیه کند، خاطرنشان کرد: احمدی نژاد به دنبال دلیل و برهانی بود برای اینکه بخشی از قوانینی که اعمال نکرده را توجیه و قانع کند اما دلایلی که آورد مورد قبول مجلس نبود. در زمان حیات امام(ره) و همچنین در زمان مقام معظم رهبری همیشه تاکید شده که دستگاهها موظف هستند که به قوانین عمل کنند و اگر ایرادی به قانون دارند به ما منعکس کنند. اما هر قانون که توسط شورای نگهبان تایید گردد باید توسط قوه مجریه اجرا شود. 

حیدر پور با بیان اینکه شعار و عمل رییس جمهور با هم متفاوت است، افزود: در بخش دیگری رییس جمهور تعارفهای داشتند که ما با نمایندگان مجلس برادر هستیم و بنا داریم تعامل کنیم که این صحبت ها بیشتر شبیه یک شوخی بود. اگر ایشان تعامل داشت ۱/۳۰ صحبت می کرد و همین زمان را هم به دنمایندگان می داد و صحبت های نمایندگان را می شنید اما دیدیم که مجلس را ترک کرد.

وی اظهارداشت: مورد دیگری که ما می خواستیم ورود پیدا کنند اما ایشان ورود پیدا نکرد بحث بودجه است که بودجه سال آینده را باید تا نیمه آذر می داد که ما تا کنون نیمی از آن را بررسی کرده بودیم که به این موضوع اشاره نکرد. امیدواریم رییس جمهور هر چه زودتر تر لایحه بودجه را به مجلس تحویل دهد و قانون مدار باشد و هیچ بهانه ای برای قانون گریزی مطرح نکند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با اشاره به کار بردن یک ترانه لس آنجلسی در صحبت های رییس جمهور گفت: شاید منظور رییس جمهور از به کار بردن این مثل که ” کسی که فرش می بافد نباید رو حصیر باشد” این بود که کشوری که نفت دارد باید نفت را به تاراج ببرد و یارانه بدهد.

این نماینده مجلس در پایان یاد آور شد: در واقع ایشان این استدلال را آورد که از این مطلبی که در این ترانه است استفاده کند و بگوید ما باید دلار و نفت بفروشیم تا یارانه نقدی پرداخت کنیم. این استدلال استدلال غلطی بود. نباید رییس جمهور از ترانه یک خواننده لس آنجلسی استفاده می کرد و حضور در مجلس و اظهاراتی که مطرح کرد تنها به دلیل توجیه است