- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

محسنی‌اژه‌ای: موسوی و کروبی تا توبه نکنند صلاحیت حضور در انتخابات را ندارند

mohseni_ejeie

 

به گزارش میرملاس به نقل از افکار نیوز ؛ دادستان کل کشور گفت: هر کس امنیت جامعه را مخدوش کند این خواست مردم و قانون است که با آنها با شدت و حدت برخورد شود.

 حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی‌اژه‌ای در جمع خبرنگاران اردبیل با بیان این‌که «هر کس امنیت جامعه را مخدوش کند برخورد جدی با وی صورت می‌گیرد» افزود:‌ ما از تلاش نیروی انتظامی قدردانی می‌کنیم که با خواست مردم و طبق قانون اقدام به جمع‌آوری اراذل و اوباش کرده و یقین داریم که آن‌ها در چنگال عدالت گرفتار شده و عقوبت سختی می‌شوند.

وی در خصوص دستگیری‌ اراذل و اوباش در تهران گفت: افراد دستگیر شده با عنوان اراذل و اوباش تهران جرایم متفاوتی را مرتکب شده‌اند که برخی از آنها سابقه‌دار بودند که باید برخورد سخت و سنگین با آنها صورت بگیرد، اما برخی دیگر سابقه جرمی ندارند که با آنها نیز باید به نحو دیگر برخورد شود.
محسنی‌اژه‌ای گفت: برخی از افراد دستگیر شده علاوه بر این‌که سابقه محکومیت دارند، خود دادستانی به عنوان مدعی العموم وارد شده و در کنار آن برخی از افراد نیز از آنها شکایت کردند که گاه مرتکب ضرب و جرح، سرقت و دیگر جرایم شرارت‌بار شده‌اند که قطعاً دستگاه قضایی مطابق با سابقه کیفری و محکومیت این افراد برخورد جدی با آنها خواهد داشت.
وی افزود: برخورد با افرادی که شاکی خصوصی نیز دارند و جرایم متعددی را مرتکب شده‌اند سخت‌تر و سنگین‌تر از دیگر اراذل و اوباشی خواهد بود که برای اولین بار در دام عدالت و قانون گرفتار آمده‌اند.
محسنی اژه‌ای در بخش دیگری از سخنان خود گفت:‌ بخشنامه جدید تبیین قانون جرایم مالی و محکومان به پرداخت مهریه و دیگر مسائل مالی است به طوری که این بخشنامه به روشنگری مسائل کمک کرده و دست قاضی را برای صدور حکم باز گذاشته است.
وی تصریح کرد:‌ اگر چنانچه افرادی معسر باشند در محکومیت‌های مالی به زندان نمی‌روند، اما اگر اموال فرد مورد نظر احراز شود و نسبت به پرداخت دیون اقدام نکند به زندان می‌رود.
سخنگوی قوه قضاییه ادامه داد:‌ اگر در این موضوع حالت مبهمی باشد که نه عسر افراد مشخص و نه تمکن‌شان معلوم شود در این شرایط موضوع بستگی به سابقه کیفری افراد دارد که قاضی در این زمینه اعلام نظر خواهد کرد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: صلاحیت کاندیداها هیچ ربطی به مجرم یا غیر مجرم بودن آنها ندارد و قرار نیست کسی که تایید صلاحیت می‌شود الزاماً محکومیت قضایی نداشته باشد.
وی گفت: هر کس که مراجع ذی‌صلاح تشخیص دهند که صلاحیت حضور در انتخابات آینده را دارند مورد تایید قرار می‌گیرند و الزامی به پرونده قضایی داشتن یا نداشتن ندارد.
محسنی اژه‌ای گفت: موسوی و کروبی افرادی هستند که نسبت به نظام و ملت ظلم کرده و مرتکب خلاف شدند و چنانچه از کرده خود توبه نکنند و جبران مافات نکنند قطعاً صلاحیت حضور در انتخابات و کاندیداتوری ریاست جمهوری را ندارند.
دادستان کل کشور گفت: هدف اسلام تحقق عدالت است و تحقق عدالت بدون مبارزه با فساد امکان‌پذیر نیست.
محسنی‌اژه‌ای همچنین در جلسه فوق‌العاده شورای عالی قضایی استان اردبیل افزود: ایستادگی و جان فشانی‌های ملت غیور و همیشه در صحنه ایران در عرصه‌ها و زمان‌های مختلف مایه ناامیدی دشمنان و عامل پیروزی‌های به دست آمده است.
وی گفت: ملت ایران در تمام جبهه‌ها و در مقابل انواع جنگ‌های تحمیلی از نظامی گذشته گرفته تا نرم کنونی و انواع تحریم‌های اقتصادی و در مقابل انواع تهمت‌ها و دسیسه‌های استکبار پیروز و سربلند بیرون آمده است.
وی با اشاره به افزایش فشارهای دشمنان و قصد استکبار جهانی در ایجاد اختلال در انتخابات آینده کشور توجه به شرایط زمانی، دشمن‌شناسی، قانون گرایی و اطاعت پذیری از ولایت فقیه و پیروی از رهنمودهای مقام معظم رهبری را از عوامل عبور سربلند ملت از مسیر تهدیدات سنگین و هجمه‌های موجود دانست.
دادستان کل کشور همچنین از عزم جدی دستگاه قضایی برای مبارزه با فساد در همه ابعاد و مصادیق خبر داد و افزود: هدف اسلام تحقق عدالت است و تحقق عدالت بدون مبارزه با فساد امکان‌پذیر نیست.
محسنی اژه‌ای جرایم مرتبط با موادمخدر را از جمله مصادیق مفاسد اولویت‌دار در مبارزه دانست و گفت: امروز با پشتیبانی استکبار جهانی هدف از آلوده کردن جوانان ایران به مواد مخدر بیشتر به دلیل منافع سیاسی است و منافع مالی امر تحت الشعاع قرار گرفته است.
وی از دستگاه‌های نظارتی خواست حساسیت لازم را در نظارت بر اجرای صحیح قوانین در جامعه داشته، مایه امیدواری بیش از پیش مردم به نظام و انقلاب و افزایش رضایت مندی‌ها شوند.