- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

ملکشاهی خبر داد: اختصاص ۲۵۰ میلیارد تومان به سد معشوره از محل فروش سهام

DSC_0088

 

نماینده مردم کوهدشت در مجلس شورای اسلامی از پروژه سد معشوره به عنوان یکی از راهکارهای توسعه بخش کشاورزی این شهرستان یاد کرد و گفت: پیگیریهایی برای افزایش اعتبارات این سد صورت گرفته است.

الهیار ملکشاهی در گفتگو با مهر اظهار داشت: یکی از موضوعات زیربنایی در شهرستان کوهدشت موضوع کشاورزی و توجه ویژه به آن است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر بیش از ۲۰۰ هزار هکتار زمین کشاورزی مرغوب در شهرستان کوهدشت وجود دارد بیان داشت: این در حالیست که از این میزان تنها ۱۰ درصد به صورت آبی کشت می شود.

نماینده مردم کوهدشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در حال حاضر تنها ۲۰ هزار هکتار از زمینهای کشاورزی کوهدشت به صورت آبی کشت می شود افزود: در این راستا و برای افزایش میران زمینهای کشاورزی به صورت آبی دو اقدام اساسی در دستور کار قرار گرفته شده است.

ملکشاهی با اشاره به احداث سد معشوره در شهرستان کوهدشت برای رونق بخش کشاورزی این شهرستان تصریح کرد: در این راستا برای تزریق اعتبارات ویژه برای ساخت این سد مذاکراتی با رئیس جمهور و معاون رئیس جمهور انجام داده ایم.

وی با تاکید بر اینکه با اعتبارات موجود ساخت سد معشوره سالیان سال به طول خواهد کشید بیان داشت: در این راستا از وزیر نیرو درخواست شده که ۲۵۰ میلیارد تومان از محل فروش سهام به سد معشوره شهرستان کوهدشت اختصاص دهند.

نماینده مردم کوهدشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به موافقت وزیر نیرو برای پرداخت این اعتبار به سد معشوره گفت: با توجه به اینکه تا پیش از این از محل فروش سهام سهمی برای استان لرستان در نظر گرفته نشده بود قرار بر این شد که از این محل سهمی برای استان اختصاص یابد.

ملکشاهی ابراز امیدواری کرد که با اختصاص این اعتبار به سد معشوره بیش از ۳۵ هزار هکتار از زمینهای کشاورزی شهرستان کوهدشت تبدیل به آبی شود.

وی ادامه داد: همچنین در راستای تامین آب مورد نیاز بخش کشاورزی این شهرستان مجوز برداشت ۱۰۰ میلیون مترمکعب آب از سد سیمره نیز اخذ شده است که کارهای مقدماتی این امر انجام شده و امید می رود با اجرای این موضوع به ۲۰ هزار هکتار از اراضی منطقه آبرسانی شود.