- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

فرماندار پلدختر : رعایت قوانین وظیفه نامزدهای انتخاباتی در پلدختر است

  [1]

به گزارش میرملاس نیوز؛ فریدون رشیدی امروز طی گفت و گویی در پلدختر گفت: از میان داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی در این حوزه، صلاحیت ۱۳ نفر تایید شده است.

وی ضمن اعلام اسامی کاندیدهای پلدختر،‌افزود:ابراهیم پورحسینی، احمد کرمی، احمد نورعلی‌وند، علی همت محمود‌نژاد، نورالدین احمدی، علی اکبر دیناروند، محمد صادق داوودی، علی کاییدی، سید حمید کاظمی، فرشاد کاوه، هدایت الله ایمانی، عبدالرضا جودکی و علی نصرتی برایی نشستن بر کرسی نمایندگی رقابت می‌کنند.

وی گفت: برای شرکت در نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در این حوزه انتخابیه ۱۵ نفر نام نویسی کردند، که از میان و پس از بررسی‌های انجام شده ۱۳ نفر برای حضور در رقابت‌های انتخابات این دوره مجلس تایید صلاحیت شدند.

رشیدی افزود: کاندیداهای تایید صلاحیت شده از روز چهارم اسفندماه جاری تا ۲۴ ساعت قبل از زمان رای‌گیری می‌توانند برای انجام تبلیغات انتخاباتی بر اساس معیارهای قانونی و مجاز در حوزه انتخابیه خود اقدام کنند.

فرماندار پلدختر گفت: کل شهرستان پلدختر دارای ۸۹ شعبه اخذ رای است، که از این تعداد ۵۶ شعبه در مرکز حوزه انتخابیه و بخش مرکزی و ۳۳ شعبه در حوزه فرعی معمولان در نظر گرفته شده است.

وی تصریح کرد: از ۵۶ شعبه مرکز حوزه انتخابیه و بخش مرکزی ۳۰ شعبه ثابت و ۲۶ شعبه سیار است و از ۳۳ شعبه حوزه فرعی معمولان ۱۳ شعبه ثابت و ۲۰ شعبه سیار در نظر گرفته شده است.

رشیدی تصریح کرد: تعداد کل شعب اخذ رای ثابت شهرستان را ۴۳ و تعدادکل شعبه اخذ رای سیار را ۴۶ شعبه است.

وی با بیان این که تمام اقدامات لازم برای برگزاری انتخابات حداکثری، باشکوه، شفاف و روشن انجام شده است، گفت: بسترهای مناسب و لازم  برای شور و نشاط انتخاباتی و حضور گسترده مردم در نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی دراین شهرستان فراهم شده است و آمادگی کامل برای برگزاری انتخاباتی سالم را داریم و هیچ کسی در هیچ مرحله‌ای از انتخابات نخواهد توانست خدشه‌ای به آرا مردم وارد کند.

فرماندار پلدختر یادآور شد: اعضای شعب اخذ رای به عنوان افراد مورد اعتماد برای برگزاری انتخابات گزینش شده‌اند و آنان باید با همدلی و هماهنگی، صعه صدر، امانتداری و بدون حمایت و طرفداری از کاندیدای خاصی در برگزاری انتخاباتی قانونمند و سالم نقش آفرینی کنند.

رشیدی بر ضرورت رعایت اخلاق انتخاباتی تاکید کرد و خطاب به نامزدهای انتخاباتی اظهار کرد: داوطلبان نمایندگی مجلس موظفند تمام قوانین مربوط به انتخابات را رعایت کنند و از تخریب دیگر نامزدها بپرهیزند و آنها باید مراقب کلام و رفتار خویش باشند و از تهمت و افترا به یکدیگر خودداری کنند، چرا که این عرصه میدان رقابت بوده و باید زمینه ایجاد همکاری مردم در انتخابات فراهم شود.

نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ۱۲ اسفندماه جاری برگزار می‌شود.