- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

آقامحمدی : ماندگاری توریسم، همت و پشتکار مسئولین استانی را می‎طلبد

4

 

به گزارش میرملاس نیوز ؛ نماینده مردم خرم‎آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی گفت: تقویت صنایع دستی، اماکن تفریحی و تاریخی در جهت توسعه گردشگری و ماندگاری توریسم نقش بسزایی دارد.

ابراهیم آقامحمدی افزود: برای اینکه بتوانیم گردشگری پایدار و پررونقی داشته باشیم باید سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان وظایف خود را که شامل ایجاد اقامتگاه‎ها، ساماندهی تفرجگاه‎ها، آثار باستانی و تاریخی در جهت جذب توریسم بوده انجام دهد.

وی با بیان اینکه باید مکان‎های تفریحی، آثار باستانی و دیدنی از نظر زیرساخت‎های جاده‎ای ساماندهی شوند، تصریح کرد: نیاز است به منظور اشتغال پایدار در مجاورت اماکن دیدنی و باستانی، آلاچیق، پارکینگ، دکه‎های خوراکی و نگهبان نیز لحاظ شود.

این نماینده مردم ادامه داد: باید راه‎های ارتباطی استان ازجمله فرودگاه، راه‎های جاده‎ای و… برای ماندگاری توریسم در استان وجود داشته باشد تا اگر گردشگر خارجی بخواهد از مناطق دیدنی لرستان بازدید کند با مشکلی مواجه نشود.

آقامحمدی تصریح کرد: باید میراث فرهنگی،‎ صنایع دستی و گردشگری استان در کنار آماده کردن زیرساخت‎های لازم ازجمله اقامتگاه‎ها و هتل‎ها، امکانات رفاهی مورد نیاز گردشگران را در کنار اماکن دیدنی لحاظ کند.

وی اضافه کرد: لرستان و به ویژه خرم‎آباد به لحاظ داشتن اماکن تاریخی ازجمله قلعه فلک‎الافلاک، مناره، پل‎های تاریخی، چشمه‎‏سارها و مکان‎های بکر و دیدنی یک شهر توریستی است که جذب و ماندگاری توریسم و گردشگر در این شهر، همت، تلاش و پشتکار مسئولین استانی را می‎طلبد.

این مقام مسوول یادآور شد: باید تلاشمان به گونه‎ای باشد که جایگاه لرستان را از لحاظ میراث فرهنگی، گردشگری و اکوتوریسم در ایران بدست آوریم و در این راستا باید فرهنگ خواستن و رونق بخشیدن صنعت گردشگری را در جامعه نهادینه کنیم.