- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

پارک‌سوار میدان امام حسین خرم‌آباد ‌‌به بهره‌برداری می‌رسد

19306

 

به گزارش میرملاس ؛ شهردار خرم آباد  از پایان پروژه احداث پارک‌سوار میدان امام حسین خرم‌آباد و آمادگی آن برای بهره‌برداری در آینده نزدیک خبر داد.

شهردار مرکز لرستان از پایان پروژه احداث پارک‌سوار میدان امام حسین خرم‌آباد و آمادگی آن برای بهره‌برداری در آینده نزدیک خبر داد.

هرمز نصیری با بیان این مطلب گفت: این پارک‌سوار که با هدف کنترل و روان‌سازی ترافیک میدان امام حسین (ع) و مجتمع کرده است ایستگاه‌های اتوبوس و تاکسی‌ حریم میدان امام حسین با اعتباری بالغ بر ۳۳ میلیارد ریال در فضایی به مسافت بیش از ۲۴۰۰ متر مربع احداث شده و در دهه مبارکه فجر به بهره‌برداری می‌رسد.
 
وی افزود: این پروژه آمادگی پذیرش همزمان مسافربران مسیرهای بزرگراه شریعتی، بلوار علوی و گلدشت را دارد که البته این مهم تحقق نمی‌یابد مگر با همکاری پلیس راهوار و رانندگان خرم‌آبادی به ویژه شهروندانی که قوانین و مقررات حریم میدان را رعایت کنند.

نصیری در ادامه از زحمات مدیرعامل شرکت مخابرات لرستان، اعضای شورای شهر خرم‌آباد و همه کارکنان شهرداری این شهرستان تقدیر و تشکر کرد و گفت: مشکلات ترافیکی یکی از معضلات بزرگ شهرستان خرم‌آباد است.
 
شهردار خرم‌آباد گفت: شهرداری خرم‌آباد همواره با راهبردهای گوناگون سعی در کنترل و اصلاح ترافیک سطح شهر را دارد و در این زمینه طرح‌های مختلفی را اجرا کرده است که موفق شده تاکنون تا حد زیادی این مشکل را کنترل کند.

وی با تأکید بر نقش فرهنگ در رفع مشکلات شهری یادآور شد: با اینکه اقدامات شایسته‌ای در حد توان شهرداری و مجموعه مدیریت شهری در زمینه ترافیک صورت گرفته متأسفانه تعداد خوردوهای تک‌سرنشین، خودروهای فرسوده و کم‌توجهی رانندگان به قوانین و به ویژه عدم رعایت فرهنگ رانندگی از سوی برخی از رانندگان بیش از موارد دیگری به مشکلات ترافیکی شهر خرم‌آباد دامن می‌زند.
 
شهردار خرم‌آباد نقش حمل‌ونقل عمومی را در رفع مشکلات ترافیکی و روانی سطح شهر ارزنده برشمرد و یادآور شد: هم‌اکنون بیش ۱۴۶ دستگاه اتوبوس خط واحد و بیش از ۲ هزار و ۴۰۰ دستگاه تاکسی و یک هزار و ۶۰۰ تاکسی موقت تحت نظارت به صورت رسمی در سطح شهرستان خرم‌آباد زیرپوشش سازمان‌های اتوبوس و تاکسی‌رانی در حال فعالیت هستند.

وی افزود: در حال حاضر مطالعاتی در خصوص ایجاد خطوط ویژه برای ناوگان اتوبوسرانی و تاکسی‌رانی در سطح شهر در حال انجام است که اگر امکان اجرای آن باشد نه تنها حمل‌ونقل عمومی سریع‌تر و مفیدتر می‌شود بلکه مشکلاتی از قبیل خودرو‌های تک‌سرنشین، ترافیک و مشکلات عصبی و روانی در سطح شهر و هزینه‌های راهنمایی و کنترل ترافیک کاسته می‌شود.