- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

ستاد انتخاباتی ۱۰ نامزد فعال شد

entekhabat

 

در فاصله پنج ماه مانده تا برگزاری انتخابات یازدهم ریاست جمهوری در خرداد سال آینده، ۱۰ نامزد ستادهای انتخاباتی خود را تشکیل داده اند.

به گزارش میرملاس نیوز به نقل از عصر خبر؛ متکی، لاریجانی، عارف، رضایی، ولایتی، مشایی، حداد عادل، قالیباف، پورمحمدی و مهرعلیزاده از جمله  کاندیداهایی هستند که ستادهای انتخاباتی خود را تشکیل داده اند.

محمدباقر قالیباف

محمدباقر قالیباف که چند روز پیش از انتخابات ریاست جمهوری ۱۳۸۴ به ناگاه ستاره ی بختش افول کرد، از همان زمان ستاد و شبکه ای اجتماعی اش را فعال نگاه داشت  و با حضورش در شهرداری تهران، آن را تقویت کرد.  با این حال تیم سیاسی او نتوانست در انتخابات مجلس دهم و در رقابت با سایر گروه های اصول گرا به ویژه در تهران توفیق چندانی کسب کند.

سیدمحمد هادی ایازی معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری تهران که از قبل از ناجا با قالیباف همکار بوده و با رفتن فرهاد یعقوبی، به نفر دوم شهرداری تهران و امین وی تبدیل شده به عنوان رییس ستاد انتخاباتی قالیباف در انتخابات ۱۳۹۲ یاد می شود.

منوچهر متکی

دیپلمات معزول به دست محمود احمدی نژاد، کمپین تبلیغاتی خود را بر اساس خاطراتش از دوره ۵ ساله تصدی وزارت امورخارجه طراحی کرده است و هر از گاهی با در فرصت های سخنرانی و یا در سایت ها، بخشی از خاطراتش را منتشر می کند.

ناصر اسدی داماد متکی که فارغ التحصیل (دکتری) دانشگاه امام صادق است ریاست ستاد انتخاباتی وی را بر عهده دارد. او پیشتر رییس فرهنگ سرای رسانه بود و هم اینک سردبیر همشهری دیپلماتیک است. او درآغاز ورود به موسسه همشهری مسئولیت همهشری الکترونیک را بر عهده گرفت. چند روزی از آغاز ریاست او نگذشته بود که سیستم ارسال اخبار پیامکی همشهری که یکی از موثرترین سامانه های خبری بود  تعطیل شد و به خاطره ها پیوست.

محمدرضا عارف

وزیر دولت اول سید محمد خاتمی و معاون اول او در دولت دوم اش، از ابتدای سال ۱۳۹۱ آرام آرام کاندیداتوری خود را اعلام کرد. عارف با حمایت مالی از روزنامه بهار، این روزنامه را به رسانه رسمی خود تبدیل کرده است و سعی دارد به تواند خود را به عنوان کاندیدای اصلاح طلبان مطرح سازد.

از علی اکبر اولیاء نماینده یزد در دوره هشتم مجلس شورای اسلامی به عنوان رییس ستاد انتخاباتی عارف نام برده می شود. اولیاء یکی از اعضای شرکت پیشگامان کویر یزد است. موسسه ای که محمدرضا عارف بنیادگذار آن بود و برای خریدن سهام مخابرات تلاش های جدی کرد و تعجب رقبا را برانگیخت. چرا که آنها فکر نمی کردند این شرکت بتواند ودیعه شرکت در مزایده پزداخت کند.

محسن رضایی

محسن رضایی فرمانده سپاه در دوره دفاع مقدس و دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام که در تمامی انتخابات های اخیر کاندیدا بوده، این بار نیز کاندیداتوری خود را به نحوی اعلام کرده است. کاندیدای معترض به شمارش آرا در انتخابات ۱۳۸۸ اولین چهره ای بود که به صورت رسمی کاندیداتوری خود را برای انتخابات ۱۳۹۲ اعلام کرد.

با وجود تلاش های فراوان پسرش علی رضایی برای سازماندهی ستاد و جذب نیرو و برادرش امیدوار رضایی، از گل وردی یکی از معاون اجرایی دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام به عنوان رییس ستاد انتخاباتی رضایی نام برده می شود. در انتخابات ۱۳۸۸ دانش جعفری رییس ستاد انتخاباتی محسن رضایی بود.

مصطفی پورمحمدی

نخستین وزیر کشور دولت مهرورز محمود احمدی نژاد که به گفته ی خودش برای وزارت اطلاعات با وی صحبت شده بود اما به عنوان وزیر کشور معرفی شد، نیز خود را کاندیدای ریاست جمهوری می داند.

پورمحمدی رییس سازمان بازرسی کل کشور که بنا به گفته ی خودش اختلاف سلیقه با دولت پیدا کرد و بنا به گفته دولتی ها مشکلات مالی پیش آمد که از دولت خارج شد،  با راه اندازی چندین سایت خبری از جمله «نامه» چند ماهی است فعالیت انتخاباتی خود را آغاز کرده است.

علاوه بر برادر کوچکتر رئیس سازمان بازرسی کل کشور، از علی اصغر پورمحمدی رییس پیشین شبکه سوم سیما که به دست دارابی برکنار شد و هم اینک قائم مقام وزیر ارشاد است و غلامحسین بلندیان معاون وزارت کشور در دولت اصلاحات و معاون برنامه ریزی و مدیریت منابع سازمان بازرسی کل کشور به عنوان رییس ستاد انتخاباتی پورمحمدی یاد می شود.

غلامعلی حدادعادل

تا امروز جدی ترین گزینه دولت و جبهه پایداری برای انتخابات ریاست جمهوری ۱۳۹۲ حداد عادل بوده است. برخی از چهره های نزدیک به جبهه پایداری(دولت)، ایثارگران، ره پویان، بسیج دانشجوی و آیت الله مصباح یزدی معتقدند حدادعادل که در انتخابات هیات رییسه مجلس نهم در فاصله کمتر از یک ماه دو بار شکست خورد، می تواند شکاف جدی که با رفتارهای احمدی نژاد بین اصولگرایان به وجود آمده، پر کند! برای همین از کاندیداتوری وی حمایت می کنند.

از علیرضا زاکانی رییس سابق بسیج دانشجویی که از دوره هفتم و در قالب جمعیت آبادگران وارد مجلس شورای اسلامی شده است به عنوان رییس ستاد انتخاباتی حداد عادل نام برده می شود.

محسن مهرعلیزاده

محسن مهرعلیزاده که با لبخندها و حضورش در انتخابات ۱۳۸۴، با شکست  سبد رای اصلاح طلبان، مدعی است رای شش میلیونی آذری زبان ها که به او تعلق داشت! به نام احمدی نژاد خوانده شده نیز خود را کاندیدای ریاست جمهوری می داند.

 مهرعلیزاده از مهرماه با افزایش مصاحبه ها و فعالیت های رسانه ای و بهره گیری از فرصت تبلیغاتی حضور در فدراسیون جهانی زورخانه اعلام کرده است که با شعار «دولت رفاه» وارد عرصه انتخابات ریاست جمهوری می شود.

از غلامحسین شعبانی مدیرمسئول دنیای ورزش به عنوان رییس ستاد انتخاباتی مهرعلیزاده نام برده می شود.
 
علی لاریجانی

داماد استاد شهید مرتضی مطهری دانش آموخته فلسفه دانشگاه تهران از جمله کاندیداهای ریاست جمهوری سال ۱۳۸۴ بود که با شعار «دولت امید» طیف سنتی اصولگرایان یعنی جامعه روحانیت مبارز و حزب موئتلفه اسلامی را نمایندگی می کرد.

او بعد از محمدباقر قالیباف و محمد معین  با  ۱٬۷۱۳٬۸۱۰ رای در جایگاه ششم نهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری قرار گرفت.  با پایان انتخابات ۱۳۸۴ رقابت لاریجانی با محمود احمدی نژاد آغاز شد و با رفتن/عزل وی از دبیری شورای عالی امنیت ملی در سفر عراق وارد فاز جدی تری شد. این چالش در سال ۹۰ و با طرح سئوال از رییس جمهور (۲۴ اسفند ۱۳۹۰) برای نخستین بار در تاریخ جمهری اسلامی به اوج خود رسید.

از حجت السلام رسول جعفریان محقق و مورخ و رییس پیشین کتابخانه و مرکز اسناد مجلس شورای اسلامی که دوره مدیریت را دوره طلایی کتابخانه می دانند، به عنوان رییس ستاد علی لاریجانی نام برده می شود. از خبرآنلاین که خط مشی معتدلانه دارد به عنوان رسانه اصلی مورد حمایت برادران لاریجانی و رسانه انتخاباتی وی نام برده می شود.

علی اکبر ولایتی

دپیلمات کهنه کار و امین جمهوری اسلامی که در انتخابات ۱۳۸۴ به نفع علی اکبر هاشمی رفسنجانی از صحنه رقابت ها کنار رفت و در گفت و گوهایش با رسانه های ایرانی از اظهارنظر انتخاباتی پرهیز می کرد و تنها به تایید ضمنی جلسه انتخاباتی اش با محمدباقر قالیباف پرداخته بود، هفته گذشته در مصاحبه با شبکه تلویزیونی میادین گفت: قرار ما بر این است که در نهایت یک نفر از بین ما انتخاب و کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری ۹۲ شود.

ولایتی که به طرحی اشاره می کند که در جامعه سیاسی به ۲+۱ مشهور شده، گفته است: «نامزد نهایی در هنگام اعلام کاندیداتوری تیم خود را برای تصدی پست ریاست جمهوری و کابینه به مردم معرفی خواهد کرد.»با این حال هنوز خبری از ستادهای انتخاباتی علی اکبر ولایتی در دست نیست.

اسفندیار رحیم مشایی

اسفندیار رحیم مشایی که پس از مسئولیت جدیدش به عنوان مسئول دبیرخانه جنبش عدم تعهد و فراغت از ریاست دفتر احمدی نژاد فرصت بیشتری یافته است یکی از اصلی ترین نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری یازدهم است که فعالیت های انتخاباتی اش را در پوششی چندلایه آغاز کرده است.

راه اندازی کمپین های انتخاباتی تحت عنوان «پویش» از جمله این اقدامات است. از رئیس فعلی سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و ابولحسن فقیه رئیس سازمان هلال احمر به عنوان روسای ستاد انتخاباتی او یاد می شود. ‫دفتر یک روزنامه این جریان به عنوان ستاد مرکزی انتخاباتی مشایی تعیین شده است و اعضای تحریریه این روزنامه به ساختمان یک روزنامه دیگر این جریان نقل مکان کرده اند.