تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
8

گزارش تصویری / خلق سنگ نگاره های جدید در روستای داوود رشید!

  • کد خبر : 17860
  • 01 بهمن 1391 - 12:08

عکاس : امین آزادبخت / میرملاس نیوز

میرملاس نیوز : ایستگاه نقاشی کودکان به مناسبت هفته ی هوای پاک در روستای داوود رشید کوهدشت برگزار شد. این برنامه ی ماهنامه ی کودکان پیشوک با  همکاری اداره‌ی آموزش و پرورش شهرستان کوهدشت ، مجتمع آموزشی باغ مینو و اداره حفاظت از محیط زیست برگزار شد.  کودکان روستای داوود رشید در این ایستگاه  آرزوهایشان را روی صخره‌ها و سنگ‌ها نقاشی کردند.

 

01

 

03

 

 

04

 

 

05

 

 

06

 

 

07

 

 

08

 

 

09

 

 

10

 

 

11

 

 

12

 

 

13

 

 

14

 

 

15

 

16

 

 

17

 

 

18

 

 

19

 

 

21

 

 

  22

 

 

23

 

 

24

 

 

25

 

 

26

 

 

عکاس : امین آزادبخت / میرملاس نیوز 

 

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=17860

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 33در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۳۳
  1. با سپاس از سایت میرملاس به خاطر درج این گزارش.
    و سپاس ویژه از تمامی کسانی که پیشوک را در برگزاری این برنامه یاری کردند.
    مدیر مسؤول و صاحب امتیاز پیشوک

  2. احسنت به استاد جعفری با این همه ذوق و اندیشه ی صحیح و زیبا….واقعاًلذت بردم …بسیار بسیار کار شایسته ای بود…و ای کاش اطلاع رسانی میکردید تا ما هم می اومدیم ….بودن با کودکان حس عجیبی داره و میشه اینو از نگاههای شما فهمید….

  3. اسلام و احترام به دوستان ارجمندم
    “دارویوش جعفری و مرتضا خدایگان”و تمامی افرادی که در ایجاد این برنامه همکاری داشته اند.
    ———————————-
    دوستان عزیزپیشوکی، باور کنید این شور و شوقی که شما عزیزان در کودکان
    ایجاد می کنید، بسیار قابل تقدیر و احترام است، امروزه در توان هرکسی نیست که شادی را بین هم نوعان خود تقسیم کند”شاید قدرت سخاوتمند بودنمان کمی کم رنگ شده”.
    و این یک نعمت بسیار ارزشمند است که شما عزیزان دارید با انرژی مثال زدنی تان که
    وبه طور پیوسته فعالیت می کنید.
    ——————————–
    هم بازی شدن با کودکان کار ساده ای نیست، اما دوستان ارزشمند پیشوک ثابت کرده اند، که
    اینقدر توانمند هستند، که هر دفعه به روشی متفاوت فضای شادی آفرین را برای این کودکان پاک فراهم می کنند.
    ——————————
    واقعا وصمیمانه از شما عزیزن تشکر می کنم.
    پایدار باشید.

  4. با سلام و تشکر از آقای داریوش جعفری

    کوهدشت به داشتن هنرمندان بسیار فعالی چون شما افتخار می کند. امیدوارم همیشه همینطور شاداب باشید.

  5. دلم برای کودکی هام تنگ میشه
    بوی سادگی ازچشم بچه ها میباره
    باتشکراز عکسهای قشنگتون

  6. در کشور وجود..
    هنر !
    بهترین غناست..

  7. خوش به حال بچه ها ،کاش منم بودم باهاشون میکشیدم،آقای جعفری کاش منم میبردی

  8. افتخار بزرگی برای من ومجموعه باغ مینو بودکه میزبان جمعی از بهترین هنر مندان شهرستان واستان باشیم .داریوش جعفری عزیزباپیشوک سبزش وامین آزادبخت ومهدی دوست محمدی وبیات آزادبخت وخلیل مومنی و… که از هنرمندان ارزشمندودوست داشتنی هستنددرهمراهی با کودکان معصوم باغ مینو وروستای داودرشید روزی به یادماندنی وهوایی تازه وآفتابی خلق نمودند.باتشکر از جناب آقای نریمانی ریاست محترم اداره آموزش وپرورش وآقای احمدی ریاست محیط زیست شهرستان وسایر عزیزان مهمان .

    • آقای کریم دوستی ! با سلام . شما قرار بود پیگیر انتشار یک نشریه باشید چه شد ؟

      • سلام جناب آقای دکتر محمد زاده از اظهار لطف وتوجه شما بی نهایت سپاسگزارم.از این که دورادور و البته ازمسیر نزدیک ارتباطات اخبار دیار سیمره وپیشوک ومیرملاس راپیگیر هستید وموفقیت هاو محرومیت های همشهریانت رادنبال می کنیدجای تقدیر تشکر دارد.بی انصافی است اگر نقش موثر ومثبت شما رادر افزایش کمی وکیفی مطبوعات ورشد وشور ونشاط فضای مطبوعاتی ورسانه ای کشور نادیده بگیریم وخدا راشاکریم که این نشاط وتنوع در استان وشهرستان هم با انتشار روزنامه برای اولین باردراستان وافزایش هفته نامه هاوماه نامه های مختلف وتاسیس خانه مطبوعات مشهوداست که از این رهگذر باید قدر دان شما باشیم .در مورد نشریه بعد از چند سال انتظار وبا آمدن شما به معاونت مطبوعاتی امید هایم برای دریافت مجوز پررنگ شد اما متاسفانه قبل از جنابعالی با آن مخالفت شده بود ودر نتیجه انگیزه ما هم برای شروع دوباره وپیمودن مسیر قبلی متوقف شدو ما ماندیم ودغدغه های زیادی که گاها در سیمره وبیشتر در میرملاس بیان می کنیم ویا بنا بر وظیفه معلمی در جلسات آموزشی.حال اگر جنابعالی باتوجه به رسالت مطبوعاتی خویش وخدمت به همشهریان عزیزمان همکاری وهمراهی می نماییدتا “یا علی گفته وعشق را آغاز کنیم”.باشد تا باکمک هم ویاری دیگر عزیزان وهنرمندان از دریچه یک ماهنامه یا هفته نامه قدمی برداریم و گرهی بگشاییم.ان شاء الله. ما بدان مقصد عالی نتوانیم رسید هم مگر پیش نهد لطف شما گامی چند

  9. ابتکار و تجربه ی قشنگی است . ارتباط با دنیای رازناک کودکی از خلال سنگ و رنگ . رنگ آمیزی دنیای سیاه و سفید کودکان روستایی حتی برای چند ساعت .
    فقط خدا می داند همین ابتکار به ظاهر کوچک و گذرا چقدر می تواند در آینده ی این کودکان اثرگذار و امیدبخش و جهت دهنده باشد . من نمی دانم که مغز متفکر پشت این رویداد هنری چه کسی بوده است ولی به عنوان یک کودک چهل و چند ساله دست او و تک تک بانیان و برگزار کنندگان این شاهکار هنری را می بوسم . درود بر پیشوک که از همه جلوتر است .

  10. هنر مند محبوب و نجیب جناب آقای داریوش جعفری عزیز !
    رد پای ایده های بکر و بلند شما در حوزه ی کودک و نوجوان ستودنی است . فکر نکنید که این کارها کوچک است . بی تردید در دنیای کودکی همه ی هنرمندان بزرگ امروز رد پای یک معلم خلاق و دوست داشتنی قابل رؤیت است .

  11. من که با دیدن این عکس ها خوشحال شدم شادی این بچه حتی برای چند ساعت کوتاه هم دوست داشتنیه

    • به نمایندگی همکاران پیشوک از تمام عزیزانی که اظهار محبت کرده‌اند سپاسگزاری می‌کنم. امیدوارم بتوانیم به این حسن نیت شما با کارهای آینده‌مان پاسخ مثبت بدهیم. دست همه‌ی شمارا می‌بوسیم و از شما برای پربارتر شدن پیشوک و برنامه‌هایش طلب یاری می‌کنیم.
      پیشوک

  12. درود بر امین و داریوسپش و بیات و کریم دوستی و عباس ایام و …

  13. سپاس فراوان از امین ازادبخت عزیز بخاطرعکسای هنری و زیباشون وداریوش جعفری خوش ذوق که همیشه مایه افتخار هنر شهرتان هستند!

  14. عالی

  15. من میخوام برگردم به کودگی…

  16. زنده باد لطیف آزادبخت که متن زیبایش قوت قلب است وانگیزه مضاعف.

  17. افرین ومرحبابه اقای جعفری واقای دوستی بخاطر همایش خوب وزیبایی که برگزار کردن

  18. بد نبود.

  19. آفرین. آفرین. آفرین. آفرین. آفرین. آفرین. آفرین. آفرین. آفرین. آفرین. آفرین. آفرین. آفرین. آفرین. آفرین. آفرین. آفرین. آفرین. آفرین. آفرین. آفرین. آفرین. آفرین. آفرین. آفرین. آفرین. آفرین. آفرین. آفرین. آفرین. آفرین. آفرین. آفرین. آفرین. آفرین. آفرین. آفرین. آفرین. آفرین. آفرین. آفرین. آفرین. آفرین. آفرین. آفرین. آفرین. آفرین.

  20. اینجانب محمد ناصری فرد مدیر سایت سنگ نگاره های ایران، از این کار بسیار زیبا و هوشمندانه مدیریت آموزش و پرورش شهرستان کوهدشت، مجتمع آموزشی باغ مینو، اداره حفاظت از محیط زیست ، خبر گزاری میرملاس و بویژه عکاس هنرمند و دوستدار میراث کهن، جناب امین آزادبخت قدر دانی می کنم.

    ماهم به سهم خودمان این کار زیبا را بعنوان خبر در سایت سنگ نگاره های ایران قرار دادیم.

    http://www.iranrockart.com/index.php?news&nid=52

    با احترام- دکتر محمد ناصری فرد

    • سلام استاد ناصری فرد
      جنابعالی همیشه به بنده لطف داشتین ، زحمات سالیان دراز شما برای سنگ نگاره های ایران زمین بر هیچ کس پوشیده نیست همچنان که شما را پدر سنگ نگاره های ایران می شناسند ، امیدوارم همیشه زنده باشین و همواره یار و همراه میراث کهن ایرانی …
      پاینده باشین

  21. قطعا کسی که نیت و عملش خدایی و خدمت باشد موفق و پیروز است . خدا قوت آقای جعفری خستگی ناپذیر .
    واز آقای لطیف آزادبخت به خاطر متن قشنگشان ممنونم که هم حرف دل منو گفته و هم جورایی کار با ارزش استاد جعفری را کامل تر کرده است .

  22. از مضمون و حواشی این کار ارزشمند که بگذریم ، روایت تصویری امین آزادبخت هم از این رویداد هنری واقعن ستودنی است . به نظر من از این مجموعه ی رنگارنگ ، عکسهای اول ، دهم ، سیزدهم ، شانزدهم و هیجدهم عکس های بسیار جالبی هستند و بخصوص عکس شماره ی ۱۶ یک شاهکار است . با آرزوی موفقیت برای این هنرمند نجیب و دوست داشتنی .

    • سپاس از لطف شما دوست فرهیخته
      عکسهایی که اون روز گرفته شد با یه دوربین کامپکت معمولی و غیر حرفه ای بود

      • امین عزیزم سلام ،
        به نظرم نوع دوربین چندان مهم نیست . گاه رنگ ، شفافیت ، وضوح و حتی کادر بندی هم به خاطر قدرت بالای ترکیب بندی یک عکس و درست تشخیص دادن « لحظه ی قطعی » فشردن دکمه ی دوربین ، در درجه ی دوم اهمیت قرار می گیرند .
        عبارت «لحظه ی قطعی » از ” پدر گزارشات تصویری” ( هانری کارتیه ـ برسون ، عکاس فرانسوی ـ ۱۹۰۸ ) است . کسی که برای نخستین بار گزارشات تصویری را باب کرد و شهرت عالمگیر او به خاطرگزارشات تصویری به یاد ماندنی و ترکیب بندی شگفت انگیز برخی از آثارش نزداهل فن زبانزد است . جالب این است که هانری کارتیه برسون خودش با یک دوربین معمولی ( لایکا ) عکس می گرفت . پس به نظرم نوع دوربین چندان مهم نیست .
        در عکسهای ( ۱ ؛ ۱۰ ، ۱۳ و ۱۶ ) تو لحظات نابی از کودکی ، ابهام ، رنگ ، زیست بوم و … را ثبت کرده ای . مثلاً در همین عکس شماره ی ۱۶ از برخی از معایب مانند رنگ ، وضوح کم و کادر بندی که بگذریم ( که بیشتر ناشی از غیر حرفه ای بودن دوربین هستند ) ، تو در یک لحظه ی عجیب دگمه را فشرده ای . نگاه این کودک سمت و سو و بیشتر جوانب این مراسم را در یک چشم انداز وسیع نشان می دهد . در این عکس شاید اگر اندکی جا به جا میشدی یا زاویه و فاصله ی خود را تغییر می دادی و کودکی که پشتش به دوربین است حجم کمتری از چشم انداز رو به رو را ماسکه می کرد ( البته به شرط آن که فیگور کودک رو به رو حفظ میشد )، آنگاه تو یک شاهکار به تمام معنا خلق کرده بودی .
        البته همین جا بد نیست که نظر خودم را در باره ی یکی از معایب خیلی مهم گزارشات تصویری رسانه های ما و برخی از گزارشات تصویری میر ملاس هم بیان کنم:
        گزارشات تصویری مطبوعات و رسانه های ما گاه خیلی شلوغ و تکراری هستند. یک گزارش تصویری خوب باید بتواند از خلال ۱۴ تا ۱۶ عکس تمام ناگفته های یک مراسم یا خبر را روایت کند . فضا ، آدمها ، چشم انداز و مضمون بیشتر عکسهایی که در همین گزارش تصویری تو می بینیم کمی تکراری هستند . اگر من به جای تو بودم و ناچار هم بودم که همین عکسها را بگیرم لا اقل عکس های ۴ـ۷ـ۱۱ـ۱۷ـ۱۹ـ۲۰ـ۲۱ـ۲۳ را کلاً از این گزارش تصویری حذف می کردم . آنگاه هم گزارش موجز تر و قوی تر می شد و هم یکدست بودن فضاها کمی توی ذوق نمی زد . امین خوب و عزیز ببخش کمی بی پرده و صریح نوشتم . اما فکر کنم که می دانی نیتی جز بهبود روزافزون میرملاس دوست داشتنی ندارم . موفق و سربلند باشی .

        • سلام استاد عزیز بسیار سپاسگذارم از نقد خوب و کاملا کارشناسی شده ی جنابعالی
          بنده هم کاملا با حرف های شما موافقم و در این زمینه هم عقیده ایم و همیشه هم گفته ام که یه گزارش ایده آل حداکثر ۹ تا ۱۲ فریم عکس باید باشد ، ولی چنین گزارشاتی در محیط شهرستان با انتظاراتی از طرف برگزار کنندگان برنامه ها مواجه است که در صورتی که عکس هایی که به نظر بنده وشما لزوم درج آنها در گزارش نیست استفاده نشود با گله مندی برخی از دوستان همراه خواهد بود که البته با زحماتی که در این راستا انجام میدهند شاید نیز دور از انصاف نباشد…

          بازم ازتون به خاطر نقد و نقطه نظرات کارشناسی سپاسگذارم

  23. سلام بر دکتر ناصری .از این که خبر را در سایت سنگ نگاره های ایران گذاشتید متشکریم .موفق باشید.

  24. سلام و درود بر هنر مندان و هنر دوستان کشور،استان،بخصوص شهرستان عزیزمان و هم چنین دست اندرکاران محترم وپیشوکی که نقطه عطفی در این خصوص پایه ریزی کرده وگامی نو در مسیر هنر برداشته اند صمیمانه برایتان آرزوی موفقیت همه جانبه را مسالت می داریم.

  25. خدا خیرتون بده
    سپاس فراوان

  26. آنچه از بن جان می آید آن است که از صمیم قلب
    از همکاری صادقانه وکوشش خالصانه ی شماهنرمند واستاد گرامی جناب جعفری و دیگردوستان ارزشمندکه در راستای هدایت و ارشاد این نسل سرافرازبرمی آید، تقدیر و تشکرمی نماییم وامید سربلندی وپیروزی وهمتی والا را ازخدواند متعال برای شما خواستاریم

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.