- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

نماینده ولی فقیه در سپاه: سپاه هیچگاه در انتخابات دخالت نمی‌کند، حیطه فعالیت ما داخل سپاه است

2012-01-05-04204485200258

 

به گزارش میرملاس نیوز؛ نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران می گوید منظور از مهندسی معقول، تبیین گفتمان امام و رهبری است.

حجت‌الاسلام والمسلمین علی سعیدی در حاشیه افتتاحیه اولین دوره مسابقات قرآن نیروهای مسلح کشورهای اسلامی، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: سپاه هیچگاه در انتخابات دخالت نمی‌کند زیرا شأن سپاه فراتر از احزاب و گروه‌هاست و مهندسی معقول انتخابات یعنی تبیین گفتمان امام و رهبری.
وی افزود:‌ ما معیارها و چارچوب‌ها را بیان می‌کنیم تا بدین وسیله پاسداران و بسیجیان را توجیه منطقی کنیم.
اهم اظهارات نماینده ولی فقیه در سپاه به نقل از ایسنا می آید:
• مهندسی معکوس به معنای عملیات روانی برای تاثیرگذاری بر جامعه است، کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری نباید وعده‌هایی دهند که قابل تحقق نباشد.
• رای دادن باید معطوف به عقلانیت باشد، بسیجیان و پاسداران نباید بر اساس انفعال و سطحی‌نگری در انتخابات شرکت کنند و انفعال به معنی لجبازی است.
• سپاه نمی‌تواند در مسائل کشور دخالت کند. سپاه هیچ تریبون و امکاناتی ندارد و ما کاری به بیرون از سپاه نداریم بلکه من به عنوان نماینده ولی فقیه در سپاه اعلام می‌کنم که حیطه وظیفه و فعالیت ما در داخل سپاه است.
• من خیلی متاسفم که برخی محافل داخلی مصاحبه اخیر من را از بی‌بی‌سی کپی‌بردرای و همان حرف‌ها را تکرار کردند.  

• نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در راستای سیاست کلی نظام اسلامی و با تأسی از دستورات رهبر فرزانه انقلاب امام خامنه‌ای، مترصد هستند تا با قوای مسلح سایر ملل اسلامی همکاری کنند.
• ما باید دوشادوش برادران مسلمان خود به اشاعه اسلام عزیز بپردازیم و در این راستا همکاری‌های قرآنی را یکی از بهترین راه‌ها برای نیل به این هدف در نظر گرفته‌ایم.
• سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران به امر و سفارش رهبر معظم انقلاب و با شعار مقدس وحدت،‌ عزت‌ و اقتدار نیروهای مسلح کشورهای اسلامی در پرتو قرآن اقدام به برگزاری نخستین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن نیروهای مسلح کشورهای اسلامی کرده است. هدف از برگزاری این مسابقات را ایجاد همدلی و اتحاد هرچه بیشتر برادران مسلمان نظامی در کشورهای اسلامی است.
• اندیشه‌های الحادی و مادی امروزه جامعه بشری را بیش از پیش آلوده و تهدید می‌کند، بیداری اسلامی در سطح جهان و بویژه ملل اسلامی موجب شده است که انسان‌های سرگشته به سوی فطرت خداجوی خود بازگردند.