تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
6

“اعلامیه” هایی که دیوارهای کوهدشت را پوشاند/ وقتی شهر “تابلو” می شود!

  • کد خبر : 18036
  • 04 بهمن 1391 - 11:21

پس از انتقادات شهروندان و رسانه ها از نصب اعلامیه های مختلف بر در و دیوار شهر بالاخره شهرداری دست به کار شد تا تابلوهایی را برای نصب اعلامیه در شهر ایجاد کند. به گزارش مهر، خیابان ها و معابر کوهدشت سالهاست به خاطر وجود اعلامیه ها و پوسترهای مختلف صورت زشتی به خود گرفته […]

پس از انتقادات شهروندان و رسانه ها از نصب اعلامیه های مختلف بر در و دیوار شهر بالاخره شهرداری دست به کار شد تا تابلوهایی را برای نصب اعلامیه در شهر ایجاد کند.

به گزارش مهر، خیابان ها و معابر کوهدشت سالهاست به خاطر وجود اعلامیه ها و پوسترهای مختلف صورت زشتی به خود گرفته است به نحوی که این وضعیت بارها مورد انتقاد مردم و رسانه ها قرار گرفته است.

با چرخی در خیابان اصلی شهر متوجه درختان، دیوارها و تابلوها و حتی تیرها و ترانس های برق و مخابرات می شوید که زیر اعلامیه ها و پوسترهای تبلیغاتی گم شده اند و به خیابان اصلی این شهر به ویژه چهارراه ها شمایل زشتی بخشیده اند.

از دیگر عیوب چسباندن پوسترهای تبلیغاتی و اعلامیه های فوت پراکنده و در هم ریخته علاوه بر لطمه زدن به کیفیت فضای بصری شهر، این است که بسیاری از این اعلامیه ها و پوسترها مورد توجه رهگذران قرار نگرفته و ناخوانده باقی می مانند.

این وضعیت به گونه ای است که گاه پیش می آید که اعلامیه ای سال ها بر سینه دیواری جاخوش کرده و دستی به کندن و پاک کردن جایش دراز نمی شود.

در این راستا پس از انتقادات مردم و رسانه ها، شهرداری کوهدشت در اقدامی به نصب جایگاه های مخصوص تبلیغاتی برای نصب اعلامیه و پوستر اقدام کرد که البته استفاده از این فضاهای ایجاد شده باید مورد توجه مردم قرار گیرد وگرنه ثمری در پی نخواهد داشت.

این در حالیست که پیش از این شهردار کوهدشت به خبرنگار مهر گفته بود که به زودی برای نصب تابلوهای تبلیغاتی اقدام خواهد کرد که طولی نکشید تا وعده شهردار کوهدشت رنگ عمل به خود گرفت تا با نصب تابلوهای ویژه نصب پوسترهای تبلیغاتی و اعلامیه ها دیوارها و ترانس های برق و مخابرات از دست خمیرها و کاغذها نجات یابد.

محمد حسین پور شهردار کوهدشت در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: اعلامیه ها چهره زشتی برای فضای شهری کوهدشت درست کرده اند و علت آن هم نبود تابلوهای تبلیغاتی مناسب بوده است.

وی با اشاره به نصب این تابلوها در مناطق مختلف شهر ادامه داد: از مردم خوب کوهدشت انتظار می رود از این پس برای اعلامیه ها و پوسترهای تبلیغاتی خود از تابلوهای نصب شده در چهارراه ها و خیابان های شهر استفاده کنند که بتوان گامی در مسیر بهبود فضای بصری شهر برداشت.

………………………

گزارش و عکس: حشمت الله آزادبخت

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=18036

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 15در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱۵
  1. به نظرتون خانواده های این افراد متوفی راضی هستن از انتشار عکس و اعلامیه هاشون، به عنوان موضوع نقد شده در این مطلب؟

    • بنظرم جناب ازادبخت همیشه دنبال سوژه های روز میرود و دقیقا دست بر روی مشکلات اصلی می گذارد.خداقوتش بدهد.جناب خدایگان عزیزانتشار این عکسها نه خلاف شرع است نه عرف.پیشنهاد میکنم نظری در این رابطه ندهید تا پیراهن عثمانش نکنن.وامابعد…بهترین وموفقترین اقدامی که شهردار در ایام سکانداربودنش کرده دایر کردن محلی برای نصب تابلوهای اعلامیه ها است.

      • درود به دوستان عزیز و دست مریزاد به حشمت برای زحمات پی در پی اش.
        موضوع ، موضوع مهمی ست و پرداختن به آن لازم بوده و هست.
        اولن نصب این تابلوها برای اولین بار نیست که در این شهر اتفاق می افتد. چند سال پیش در چند نقطه ی شهر ، چند تابلو برای نصب اطلاعیه ها و آگهی ها که بتونی بودند نصب شد. (مثلن جلوی بانک رفاه یا میدان امام، نبش بازارچه و چند جای دیگر). اما متاسفانه همشهریان عزیز کمتر از آنها استفاده کرده و یا اگر استفاده می کردند به آنها بسنده نکرده و مکانهای دیگر را هم که در عکس های حشمت آزادبخت هویداست، مزین به این اعلامیه ها کرده و می کنند. این تابلوهای جدید هم زیباتر و امروزی ترند و هم تعدادشان بیشتر است که جای تقدیر دارد.
        مردم هم باید به حقوق خود و دیگران واقف بوده و به آن احترام بگذارند. وقتی مکانی شبیه به این تابلوها هست انصافن از فضاهای دیگر شهر استفاده نکنیم. یعنی اگر خود من و دوستانی که اینجا نظر داده اند و قرار است نظر بدهند و خود حشمت که زحمت این گزارش را کشیده است اگر فردا یا پس فردا نیاز به پخش اعلامیه یا اطلاعیه پیدا کردیم به پخش کنندگان آنها یادآوری کنیم که آنها را فقط در محل های مورد نظر نصب کنیم.
        در مورد درست یا نادرست بودن نشان دادن این عکس ها هم نظرات متفاوت است و کسی نمی تواند دیگری را دعوت کند به نظر ندادن و ساکت شدن.
        این کار به این شکل از نظر من هم درست نیست. شرع چیزی برای این کار پیش بینی نکرده که دوستان به آن استناد کرده اند. اما از نظر اخلاقی و روانی کار پسندیده ای نیست اما راهکار دارد. نمی توان بدون نشان دادن این عکس ها گزارش مناسبی تهیه کرد. اما می توان عکس ها را گرفت و خیلی ساده و سریع ، اسم و عکس درگذشتگان را “ماسکه یا شطرنجی” کرد. این کار هم باعث رعایت شئونات می شود هم مانع حذف عکس ها و ناراحتی احتمالی شخص یا اشخاص صاحب مسئله می شود.
        چون حتا اگر یک نفر ، تنها یک نفر از مخاطبان از دیدن عکس بستگان خود در اینجا ناراحت شود ، آن وقت دل اوست که پیراهن عثمان می شود و گناه و دین قضیه قدم به وسط می گذارد.
        با سپاس از همه

        • با سلام آقای خدایگان من ۱ سوال ازتون پرسیدم تو بخش ادبی و منتظر جواب بودم ولی متاسفانه جوابی نشنیدم اگه میشه هر چند وقت ۱ بار پیج هاتون رو چک کنین…ممنون میشم
          بدرود…

      • شما درست میگین ولی من فقط یه سئوال پرسیدم؟!

        • بنده عذر خواهی خود را تقدیم میکنم.ولی در کامنت ها همیشه نمی شود احساس را انتقال داد واین اشتباه وتناقضها پیش می اید.سوال ساده شما را میتوان تندوخشن وهمچنین بسیار نرم واهسته معنی کرد.موفق باشید

  2. دلیلی برای نشان دادن اعلامیه ها نمی بینم واصلا کار درستی نیست . منظره شهر ما مضحکتر از اینه که عکس متوفیان تنها عیبش باشه.

  3. روزی ده هزارنفراین اعلامیه ها رو می بینن توی خیابون خانواده ها هم زدن که مردم ببینن عکس برهنه که نیستند خانواده ها راضی نباشن.

  4. چرا عصبانی میشید؟یعنی دیدن واقعیات اینقدر ناراحتتون میکنه؟اینا زشتی هاییه شهرمونه که به دست خودمون ایجاد شده…آقای آزادبخت اینارو سمبل کرده که من و شما بدونیم و بفهمیم که این کاره غلطه…که به فکر شهرمون باشیم…که فردا پس فردا مهمونی اومد خجالت نکشیم….شمارو به خدا منطقی باشید…ممنون آقای آزادبخت…

    • ما هم از آقای آزادبخت ممنونیم که چندین ساله دغدغه ی شهرمون و مشکلات اون رو داره و همیشه هم تا جایی که تونسته برای رفع این مشکلات زحمت کشیده (همیشه هم چوب دغدغه نگاری هاشو خورده و اینو من خوب درک می کنم). اما متاسفانه شما همیشه حرفهای مختلف رو ابزاری می کنید برای ساختن جبهه و سنگر. کسی اینجا قصد هجوم و یورش به دیگری رو نداره! اگر از منطق حرف می زنید، کمی روی سئوال من منطقی فکر کنید. خیلی راحت و دوستانه پرسیدم به نظر شما بازماندگان این افراد که هم اسمشون مشخصه هم چهرشون، ناراحت نمیشن از اینکه تصاویر اونا رو برای نشون دادن چهره ی نامرتب شهر نشون بدیم؟ ضمناً آقای آزادبخت خودش یه وزنامه نگار و خبرنگار کارکشته است و به خوبی از عناصر و قوانین رسانه ای آگاهی داره ولی احتمال میدم محو کردن این چند اسم و عکس، از قلم مسئولین اجرایی میرملاس افتاده باشه.

  5. پیامبر با نوک انگشت ماه را نشان میداد.عامه مردم نوک انگشت را می دیدند.وهدف اصلی را گم کزده بودند.

  6. امیدوارم با دیدن این عکسا به این نتیجه رسیده باشیم که شهر ما خانه ماست…..اما افسوس و صد افسوس که فردا فراموش میکنیم….. قبول حقیقت از بیان حقیقت سخت‌تر است . ( هیچکاک )

  7. lمرسی از اقای ازادبخت.بالاخره باید از یه جایی شروع کرد ماهم باید از این کارا حمایت کنیم تا زمینه ی کارای بعدی باشه
    موفق باشید و سربلند

  8. آقای آزادبخت ممنون از گزارشتون ولی ای کاش اسامی و عکسها رو ماسکه میکردین چون واقعا کار درستی نیست و گزارش رو بی عیب نشون میداد برای این کار باید فرهنگ سازی بشه اعلامیه چسبوندن ندیده گرفتن دیگران ه و این کار شما هم ۱جور ضایع کردن حق شهروندی محسوب میشه ما از خودمون شروع کنیم …

  9. من عقیده دارم مهمترین مزیت میرملاس کارای فرهنگیه که انجام میدن این یکیشه ممنون چون نیازداریم

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.