تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
11

رئیس کمیته اشتغال و کارآفرینی مجلس: محصولات لرستان خام به فروش می‎رسند/ کارخانه‎های فرآوری، سودآوری استان را ۸ برابر افزایش می‎دهد

  • کد خبر : 18039
  • 04 بهمن 1391 - 12:15

  رئیس کمیته اشتغال و کارآفرینی مجلس گفت: با ایجاد کارخانجات فرآوری، اشتغال‎زایی و سودآوری استان ۸ برابر می‎شود. عباس قائدرحمت در گفتگو با ایسنا، افزود: فرهنگ خام‎فروشی مشکلی است که اقتصاد کشور را تحت تأثیر قرار داده و در ایران قدمت طولانی دارد. وی با بیان اینکه اقتصاد کشورمان مبتنی بر نفت بوده و […]

2518_634802886972451250_l

 

رئیس کمیته اشتغال و کارآفرینی مجلس گفت: با ایجاد کارخانجات فرآوری، اشتغال‎زایی و سودآوری استان ۸ برابر می‎شود.

عباس قائدرحمت در گفتگو با ایسنا، افزود: فرهنگ خام‎فروشی مشکلی است که اقتصاد کشور را تحت تأثیر قرار داده و در ایران قدمت طولانی دارد.

وی با بیان اینکه اقتصاد کشورمان مبتنی بر نفت بوده و این کالا را بدون فرآوری به فروش می‎رساندیم، اظهار کرد: با فروش نفت، کشورهای خریدار آن را خریداری کرده و با چند برابر قیمت، مجدد به کشورمان می‎فروختند.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون اجتماعی مجلس اضافه کرد: اگر روند خام‎ فروشی ادامه پیدا کند مشکل اشتغال حل نخواهد شد و استقلال که یکی از ارکان اساسی شعار انقلاب بود عملیاتی نمی‎شود بنابراین نیاز است که نفت در صنعت پتروشیمی و سایر کارخانجات مرتبط استفاده شود.

وی گفت: در جهت سودآوری و ایجاد اشتغال نیاز است در استان‎ها صنایع پائین‎دستی پتروشیمی که از نفت تغذیه می‎کنند، راه‎اندازی کنیم.

دبیر کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه متأسفانه خیلی از محصولات کشاورزی و صنعتی کشور به صورت خام به فروش می‎رسند، تصریح کرد: لرستان دارای پتانسیل‎های خدادادی ازجمله معادن سنگ، محصولات کشاورزی و صنعتی است و در تولید ماهی‎های سردآبی، سنگ، سیمان، تولید حبوبات و محصولات کشاورزی یکی از قطب‎های کشور بوده و نیاز است در این خصوص کارخانجات فرآوری در حوزه‎های مذکور ایجاد و از پتانسیل‎های موجود استان در جهت تحقق یک استان برخوردار استفاده شود.

رئیس کمیته تخصصی اشتغال و کارآفرینی استان یادآور شد: با ایجاد کارخانجات فرآوری صنعت سنگ، کشاورزی و شیلات در استان، اشتغال‎زایی و سودآوری در این حوزه‎ها ۸ برابر می‎شود.

وی با بیان اینکه آماربیکاری استان بالاست و این قابل قبول نیست، اظهار کرد: در تلاش هستیم در لرستان و شهرستان‎های استان بیشترین اشتغال‎زایی را ایجاد کنیم.

قائدرحمت گفت: در کمیته تخصصی  اشتغال و کارآفرینی مجلس به دنبال شفاف‎سازی هستیم تا وضعیت بیکاری را در کشور به صورت دقیق و شفاف تحلیل کنیم.

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=18039
  • ارسال توسط :
  • 461 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای رئیس کمیته اشتغال و کارآفرینی مجلس: محصولات لرستان خام به فروش می‎رسند/ کارخانه‎های فرآوری، سودآوری استان را ۸ برابر افزایش می‎دهد بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.