- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

جشنواره صدای عشایر لرستان برگزار می شود

 14_8703071117_L600

 

به گزارش میرملاس؛ حبیب الله دهمرده پیش از ظهر امروز در جلسه ستاد نوروزی در لرستان گفت: مردم بسیار به جشنواره‌ها علاقه‌مند هستند و رقابت در بین استان‎ها نزدیک است و این جشنواره فرصتی برای شناساندن ظرفیت‎های استان و مقدمه‎ای برای تبلیغ گردشگری در استان است.

استاندار لرستان در ادامه به ظرفیت‎های فرهنگی و عشایری استان، سرودهای محلی لرستان و سیاه چادرها اشاره کرد و گفت: همه باید در برگزاری هر چه بهتر این جشنواره تلاش کنند.

در ادامه مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان با اشاره به اهمیت جشنواره صدای عشایر و نزدیک شدن ایام نوروز و آغاز فصل گردشگری گفت: این جشنواره فرصت خوبی برای شناساندن توانمندی‎های عشایر استان است.

قاسم قربانی در سخنان خود به شرح مختصری از برنامه‎های در نظر گرفته شده در این جشنواره از جمله موسیقی، سیاه چادر، پخت آش و نان محلی، مراسم زنده کوچ و ازدواج و همچنین لزوم استفاده از افراد مجرب و نیز نقش حساس صدا و سیما در ایام جشنواره اشاره کرد.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان لرستان در ادامه سخنرانی خود بیان کرد: جشنواره صدای عشایر فرصت خوبی است، برای رقابت با سایر استان‎ها و ما با تمام توان شرکت می‎کنیم.

در ادامه نورمحمد آریانپور مدیر کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری در سخنان خود به بازدید استاندار از مناطق گردشگری از جمله آبشار بیشه و آبشار نوژیان اشاره نمود و گفت: کارهای میدانی صورت گرفته از جمله تعریض جاده و سایر زیرساخت‎های گردشگری خواسته‎های مردم محلی بوده است.

همچنین محمدحسین بازگیر مدیر کل محیط زیست استان لرستان نیز در سخنان خود به تنوع زیستی، توانمندی‎های خدادادی و حیات وحش لرستان اشاره نمود و گفت: شناساندن این عوامل در سطح کشور می‎تواند نقش مفیدی در توسعه گردشگری در استان داشته باشد.

در ادامه پژوهشگر اداره‌ کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان و دبیر جشنواره صدای عشایر بیان کرد: عشایر ماحصل یک پروسه تاریخی و نمادی از فرهنگ استان است.

علیرضا فرزین ادامه داد: باعث افتخار است، بتوانیم صفات نیکو و جوانمردی‎های عشایر را به تصویر بکشیم.