- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

آقامحمدی : استان لرستان خواهان نگاه برابر در تخصیص اعتبارات است

4

 

به گزارش میرملاس ؛ نماینده مردم خرم آباد  گفت: ما خواهان نگاه برابر در تخصیص اعتبارات استانی بوده و تعریف و تمجیدهای دلخوش‌کن باری از مشکلات استانی را کاهش نخواهد داد.

ابراهیم آقامحمدی در نشست علنی امروز (چهارشنبه ۴ بهمن) مجلس شورای اسلامی در نطق میان‌دستور خود با یادآوری بهمن‌ماه سال ۵۷ و پیروزی انقلاب اسلامی گفت: باید همواره از گذشته عبرت گرفته و زندگی خود را با آرمان‌های انقلاب محک بزنیم.

نماینده مردم خرم‌آباد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه انقلاب اسلامی حاصل تلاش صف‌شکنان بوده که با تقدیم جان خود آرامش را به کشور هدیه کردند، افزود: امروز ما وارث آنان بوده و باید به هوش باشیم تا غفلت موجب پشیمانی نشود.

این نماینده مردم در مجلس نهم با بیان این مطلب که امروزه به برکت پیروزی انقلاب اسلامی هر کدام به یک پستی رسیده‌ایم، تصریح کرد: نباید مدیریت و داشتن مقامی در کشور ما را به جرگه اشراف کشانده و از حمایت پابرهنگان بازدارد.

وی با اشاره به اینکه ملت با آرای خود نمایندگان را امین خود در مجلس قرار داده‌اند، ادامه داد: نباید با اهمال در وظایف قانون را به خود بی‌اعتماد کنیم.

این نماینده مردم در مجلس با انتقاد از بی‌توجهی مسئولان به استان لرستان افزود: لرستان از زخم بی‌توجیه در سطوح عالی اجرایی کشور و رخوت و بی‌برنامگی دست‌اندرکاران در طی سالیان متمادی رنج می‌برد.

آقامحمدی گفت: جوانان استان لرستان از رنج فقر و بیکاری آواره‌اند و صرف وعده و وعید برای آنان راه نجات از مشکلات نبوده و نیست.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه نیاز نیست زلزله‌ای توجه مسئولان را به منطقه‌ای جلب کند، گفت: رسیدگی به جوانان آواره استان لرستان که با مشکلات عدیده‌ای دست و پنجه نرم می‌کنند کمتر از کمک به زلزله‌زدگان نیست.

این نماینده مردم در مجلس نهم با تاکید بر اینکه رشد جمعیت در استان لرستان به علت کمبودهای مختلف کاهش یافته است، تصریح کرد: مهاجرت به شهرهای بزرگ با امید یافتن شغل مناسب موجبات آوارگی مردم را در حوزه انتخابیه بنده فراهم کرده است.

آقامحمدی ادامه داد:‌ با وجود غنای بالای استان لرستان از منابع طبیعی اما این استان همچنان در فقر و محرومیت دست و پنجه نرم می‌کند که جای تاسف بسیار است.

وی با بیان اینکه جمعیت استان لرستان ۲.۵ درصد جمعیت کل کشور را شامل می‌شود، تصریح کرد: بودجه اختصاص یافته به لرستان ۱.۴ درصد کل کشور است. چرا باید تبعیض بین استان‌ها در تخصیص اعتبارات صورت بگیرد؟

نماینده مردم خرم‌آباد با اشاره به اینکه در یکی از استان‌های همجوار استان لرستان ۱۷۰۰ کارخانه وجود دارد، گفت: متاسفانه واحدهای صنعتی و کارخانجات این استان به علت مشکلات مالی تعطیل شده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: آیا ما جزو این مملکت نیستیم؟ یا قرار است به‌عنوان نمونه عقب‌ماندگی کشور برای آیندگان دست‌نخورده باقی بمانیم؟

وی گفت: کشت و صنعت لرستان با آنکه جزو مصوبات سفر دوم دولت بوده همچنان تعطیل است و تعجب اینجاست که دستوررئیس جمهور هم هیچ مجری‌ای در این استان داشته است.

آقامحمدی یادآور شد: ما خواهان نگاه برابر در تخصیص اعتبارات استانی بوده و تعریف و تمجیدهای دلخوش‌کن باری از مشکلات استانی را کاهش نخواهد داد./