- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

اختصاص وام ۱۲۵ میلیون ریالی به مناطق زلزله‌زده شهرستان خرم‌آباد

DSC_7862

 

 

 

به گزارش میرملاس ، فرماندار خرم‌آباد از اختصاص وام ۱۲۵ میلیون ریالی جهت ساخت مسکن روستایی در مناطق زلزله‌زده این شهرستان خبر داد.

مرتضی ولی‌پوری در دومین جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران این شهرستان از اختصاص وام ۱۲۵ میلیون ریالی بنیاد مسکن با سود ۴ درصد جهت نوسازی منازل روستایی واقع شده در مناطق زلزله‌زده این شهرستان خبر داد.

 وی در خصوص زلزله ۴.۹ ریشتری که در ۹۱ دهستان کاکاشرف و قسمتی از بخش پاپی رخ داد، اظهار کرد: از نخستین ساعات وقوع زلزله جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران در فرمانداری خرم‌آباد برگزار و پس از شناسایی محل دقیق زلزله گروه‌ها و اکیپ‌های امدادی به منطقه روانه شدند.

 این مقام مسوول بیان کرد: بر اساس گزارشات واصله و بازدید میدانی از منطقه وقوع زلزله، خوشبختانه هیچ‎گونه تلفات جانی در این حادثه رخ نداده ولی در برخی از مناطق و روستاهای واقع در کانون زلزله خساراتی بر ابنیه و ساختمان‌های روستایی وارد شده است.

 فرماندار خرم‌آباد گفت: با توجه به بروز برخی از شکاف‌ها در ساختمان‌های مسکونی و اسطبل‎های محل نگهداری دام‌های روستاییان و احتمال وقوع پس لرزه‎ها و در راستای جلوگیری از هرگونه خطر احتمالی در چند نقطه از منطقه زلزله‌زده کمپ‌های اسکان زلزله‌زدگان دایر شد و ۷۶ تخته چادر هلال احمر به همراه ۷۶ دستگاه چراغ والور در اختیار آنها قرار گرفت.

 فرماندار خرم آباد از استقرار گروه‌های امدادی و خدمات‌رسانی در مناطق زلزله‌زده خبر داد و افزود اسکان موقت زلزله‌زدگان و ارائه خدمات و نیازهای اولیه به آنها توسط دستگاه‌های اجرایی شهرستان صورت گرفته است.