- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

اعتراض مردم لُر به سخنان جنجالی حمید گودرزی

397373_325861820866120_1571194077_n

 

به گزارش میرملاس ؛ موج اعتراضات به حمید گودرزی از سایت های استان زادگاهش یعنی لرستان آغاز شد و برخی از سایت های استان های کهگیلویه و بویراحمد و چهارمحال بختیاری نیز به این موضوع پرداختند و همچنین سخنان گودرزی اعتراض مردم مناطق لر نشین استان های فارس و خوزستان را نیز در بر داشته است.

طی روزهای اخیر اتفاقاتی افتاد که باعث شد رسانه های مناطق لر نشین نسبت به آن معترض شده و مطالب انتقادی بسیاری را منتشر کردند. 

حمید گودرزی بازیگر بروجردی سینما و تلویزیون در برنامه سینما گلخانه که در تاریخ ۲۹ / ۱۰/ ۱۳۹۱ از شبکه سه سیما پخش شد در پاسخ به سوال مجری برنامه که از او پرسید اهل کجایی؟ به گونه ای پاسخ داده است که گویا به مزاج برخی از لر زبانان خوش نیامده است.

ظاهرا حمید گودرزی در پاسخ به سوال مجری گفته است : ” فقط مسخره نکنید منو ها اما متاسفانه لر هستم ” که  این نوع ادبیات حمید گودرزی بازتاب گسترده ای میان رسانه های استان های لر نشین داشته است.

برخی از سایت های محلی در انتقاد به رفتار این بازیگر سینما و تلویزیون نوشتند: ادبیات حمید گودرزی تحقر آمیز بوده و او نباید در رسانه ملی وجهه قوم لر را کوچک می شمرد.

سایت سرزمین لر و مجله خرم آباد در اقدامی مشترک عکس حمید گودرزی را با یک ضربدر بزرگ قرمز رنگ منتشر کردند و در مطالب خود نوشتند : از اینکه چنین شخصیتی در بین ما بود و به آن افتخار می کردیم ما بیشتر متاسفیم.

سایت بویر نیوز هم در حرکتی اعتراض آمیز عکس گودرزی را وارونه منتشر کرد و نوشت ” چه خوب است آدم از اسب بیفتد ولی از اصل نیفتد.”

این سایت همچنین با اشاره به ویژگی ها و خصلت های چون صداقت، مهمان نوازی و رشادت های قوم لر خواستار معذرت خواهی هر چه سریعتر گودرزی شد.

برخی از فعالان فرهنگی لر زبان نیز مراتب اعتراض خود را اعلام داشتند که از جمله آن می توان به نامه اعتراض آمیز دانشجویان دانشگاه آزاد کمالوند خرم آباد به رئیس صدا و سیما اشاره داشت.

البته صحبت های گودرزی چیزی از ارزشهای قوم اصیل لر کم نمی کند چرا که اعتبار این قوم با اینگونه ادبیات هرگز خدشه دار نخواهد شد ولی ای کاش حمید گودرزی که سال ها دعای مردم لر زبان را پشت سر خود داشت قبل از حرف زدن کمی بیشتر فکر می کرد حتی اگر قصد مزاح داشت بگونه ای که اکنون باعث جریحه دار شدن احساسات قوم لر نمی شد این موضوع را بیان می کرد.

به نظر می رسد صحبت های گودرزی با توجه به حال و هوای برنامه بیشتر یک شوخی بوده است و هیچگونه قصد توهینی را نداشته است.

حمید گودرزی متولد سال ۱۳۵۶ ( اصالتا لرستانی است) و فارغ التحصیل بازیگری از دانشکده هنر و معماری دانشگاه آزاد تهران است. وی فعالیت هنری را با بازی در نمایش «کشتی اسپرانزا» به کارگردانی محمد رحمانیان آغاز کرد. نخستین تجربه سینمایی او، بازی کوتاهی در فیلم «سهراب» به کارگردانی سعید سهیلی است. در حال حاضر نیز این بازیگر سریال تلویزیونی زمانه را از شبکه سه سیما در حال پخش دارد.