- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

استاندار لرستان: ارزش‎های فرهنگی و بومی عشایر، ظرفیتی ویژه برای رشد و تعالی استان است

 

به گزارش میرملاس ؛ استاندار لرستان گفت: سرمایه‌گذاری در بخش معرفی و شناساندن ارزش‎های فرهنگی، آداب و رسوم، شیوه زندگی و سنت‌های بومی و محلی عشایر لرستان، ظرفیت و قابلیت ویژه‌ای برای رشد و توسعه استان در حوزه صنعت گردشگری است.

ایسنا: حبیب‌الله دهمرده در جلسه هماهنگی جشنواره ملی صدای عشایر، با بیان این مطلب افزود: درهمین ارتباط مشارکت فعال، موثر، هدفمند و برنامه محور در جشنواره‌های ملی و منطقه‌ای عشایر از جمله جشنواره سراسری صدای عشایر، فرصت مناسب و مغتنمی برای بهره‌مندی از این ظرفیت ویژه استان لرستان است.

 وی اظهار کرد: برگزاری جشنواره‌ها همواره مورد توجه و علاقه مردم قرار دارد و همین امر علاوه بر ایجاد یک رقابت در سطح استان‌ها، زمینه و فرصتی را برای معرفی و ارایه قابلیت‌ها و ظرفیت‌های استان در راستای توسعه و رونق صنعت گردشگری منطقه فراهم می‌کند.

 دکتر دهمرده با تاکید بر لزوم انجام فعالیت‌های هدفمند تبلیغی و فرهنگی برای معرفی ظرفیت‌های ارزشمند عشایر لرستان، گفت: غنای فرهنگی، سنت‌های بومی و محلی، شیوه زندگی، کوچ، ازدواج، سرودهای محلی، برپایی سیاه چادر و همچنین رشادت و پایمردی عشایر لرستان در دوران دفاع مقدس از جمله قابلیت‌های ویژه و قابل ارائه دراین رویداد مهم فرهنگی است.

 استاندار لرستان با تاکید بر لزوم همکاری و همراهی تمامی دستگاه‌های اجرایی برای مشارکت فعال و باشکوه لرستان در این جشنواره، افزود: باید تلاش کنیم با یک برنامه کارشناسی و موثر، زمینه برای معرفی مناسب و مطلوب فرهنگ عشایر لرستان و جذب گردشگر برای حضور در استان لرستان فراهم شود.

 مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان نیز دراین جلسه گفت: این جشنواره که در ایام دهه فجر در محل نمایشگاه دائمی تهران برگزار می‌شود، فرصت خوبی برای شناساندن توانمندی‌های عشایر استان است.

 سیدقاسم قربانی با اشاره به برخی از برنامه‌های جشنواره، افزود: جشنواره صدای عشایر فرصت خوبی برای رقابت با دیگر استان‌ها برای معرفی چهره واقعی استان و همچنین ارائه ارزش‌های فرهنگی و غنای تاریخی و تمدنی منطقه است.

 به گفته وی، برپایی سیاه چادر، پخت و عرضه آش و نان محلی، اجرای مراسم زنده کوچ و ازدواج عشایر و همچنین استفاده از افراد مجرب و متخصص برای حضور دراین رویداد، از برنامه‌های محوری این سازمان در زمینه موفقیت در جشنواره است.

 وی اظهار کرد: استان لرستان با برپایی غرفه‌های تولید زنده و فروش صنایع دستی عشایری در جشنواره صدای عشایر مشارکت خواهد کرد.