تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
7

داربی ۷۶ هم مساوی شد

  • کد خبر : 18186
  • 06 بهمن 1391 - 17:16

  داربی ۷۶ با عملکردی محتاطانه از پرسپولیس و استقلال به تساوی بدون گل رسید. هفتادوششمین داربی تیم‌های فوتبال پرسپولیس و استقلال به تساوی بدون گل انجامید تا نتیجه‌ی دیدار رفت تکرار شود.  این مسابقه امروز (جمعه) از ساعت ۱۵ با قضاوت محسن قهرمانی و در حضور بیش از ۱۰۰ هزار نفر تماشاگر قرمز و […]

13458189570

 

داربی ۷۶ با عملکردی محتاطانه از پرسپولیس و استقلال به تساوی بدون گل رسید.

هفتادوششمین داربی تیم‌های فوتبال پرسپولیس و استقلال به تساوی بدون گل انجامید تا نتیجه‌ی دیدار رفت تکرار شود.

 این مسابقه امروز (جمعه) از ساعت ۱۵ با قضاوت محسن قهرمانی و در حضور بیش از ۱۰۰ هزار نفر تماشاگر قرمز و آبی آغاز شد. شاید برای اولین بار در چند سال گذشته بود که هزاران تماشاگران بخاطر پر شدن ورزشگاه در فاصله چند ساعت مانده به بازی با درب‌های بسته استادیوم مواجه شدند.

 تیم پرسپولیس در این بازی با ترکیب نیلسون، سید جلال حسینی، مهدی مهدوی‌کیا، مهرداد پولادی، حسین ماهینی، رضا نورمحمدی، رضا حقیقی، محمد نوری، مارکو پروویچ، غلامرضا رضایی و کریم انصاری‌فرد وارد میدان شد. نکته جالب حضور مهدوی‌کیا از ابتدای مسابقه بود که به نظر می‌رسید بخاطر تجربه او و غیبت علی کریمی، در ترکیب اولیه تیمش قرار گرفت.

 استقلالی هم با سید مهدی رحمتی، خسرو حیدری، پژمان منتظری، فرزاد حاتمی، علی حمودی، مجبتی جباری، حسن اشجاری، جواد نکونام، عباس محمدرضایی، امیرحسین صادقی و آرش برهانی داربی را آغاز کردند. فرهاد مجیدی بازیکن با تجربه استقلالی‌ها از ابتدا روی نیمکت ذخیره‌ها نشست. کاپیتان‌های دو تیم مهدوی‌کیا و جباری هستند.

 بخاطر میزبان بودن استقلال در این مسابقه، این مربیان و بعضی از بازیکنان پرسپولیس بودند که به سمت نیمکت استقلالی‌ها رفتند و احوالپرسی کردند. پرسپولیس‌ها حلقه اتحاد پیش از بازی را مقابل خط کنار دروازه تشکیل دادند.

 مسابقه را پرسپولیسی‌ها آغاز کردند و از همان ابتدا غلامرضا رضایی با نفوذ از جناح چپ سانتری روی دروازه حریف فرستاد اما کسی نبود آنجا استفاده کند.

 رحمتی پس از دریافت توپ ۲۰ ثانیه توپ را نگه داشت و هواداران پرسپولیس معتقدند بودند او از الان می‌خواهد وقت‌کشی کند!

اولین خطای بازی از سوی مجتبی جباری روی محمد نوری صورت گرفت و پرسپولیسی‌ها با شروع مجدد کار پاس خوبی را برای انصاری‌فرد فرستادند که او در موقعیت آفساید قرار داشت.

 دقایقی بعد با حمله نصفه و نیمه‌ای از استقلالی‌ها برهانی هم در محوطه آفساید قرار گرفت. از سر گیری بازی توپ را در کمتر چند ثانیه دوباره به رحمتی فرستاد و بعد از آن هم دقایقی بازی به همین شکل ادامه داشت و برنامه تاکتیکی خاصی از هیچ تیمی مشهود نبود و به نظر در حال ارزیابی یکدیگر و البته رفع استرس هستند.

اولین موقعیت نسبتا جدی بازی در دقیقه ۸ اتفاق افتاد که مهدی مهدوی‌کیا مقابل محوطه جریمه استقلال چند بازیکن حریف را جا گذاشت و پس از چند برخورد که محمد نوری هم در آن دخالت کرد خود مهدوی‌کیا توپ را به پای مدافعان استقلال زد.

 بلافاصله بعد از این صحنه استقلالی‌ها از جناح راست حمله کردند و فرزاد حاتمی با استفاده از سانتر خسرو حیدری توپ نسبتا خطرناکی را زد که ازبالای دروازه به بیرون رفت.

 شعار هواداران علیه تیم‌های یکدیگر از دقیقه ۱۲ از سوی تماشاگران استقلال آغاز شد که از طرف پرسپولیسی‌ها هم بی پاسخ نبود.

 در دقیقه ۱۸ پرسپولیس صاحب فرصت دیگری شد که ضربه سر محمد نوری و برخورد با مدافعان استقلال، اولین کرنر بازی را شکل داد.

 بازی تا دقیقه ۲۰ بیشتر در میانه میدان در جریان است.این مسابقه را فرانکو بارسی کاپیتان اسبق تیم‌ میلان و کارلوس کی‌روش سرمربی تیم ایران به همراه دستیارانش از نزدیک تماشا می‌کنند.

 در دقیقه ۲۱ استقلالی‌ها باز هم از جناح راست نفوذ کردند و علی حمودی پاس خوبی را به فرزاد حاتمی داد و او شوت نه چندان محکمی را به توپ زد که نیلسون توانست آن را جمع کند.

 عادل فردوسی‌پور گزارشگر مسابقه از شبکه سوم سیما هم از سردی این بازی گله‌مند بود و ابراز نگرانی می‌کرد که ممکن است فرانکو بارسی از دیدن این داربی خوابش ببرد!

 در دقیقه ۲۶ شوت مجتبی جباری با برخورد با بازیکنان حریف به کرنر رفت و هنگامی که اشجاری قصد زدن کرنر را داشت، ناگهان نارنجکی از سوی تماشاگران پرسپولیس در نزدیکی او فرود آمد تا بار دیگر شاهد یکی از صحنه‌های زشت داربی‌های قدیمی باشیم. بازی وقفه‌ای نداشت و استقلال هم نتوانست از این کرنر استفاده کنند.

 در دقیقه ۲۸ اشتباه امیرحسین صادقی در نزدیک محوطه جریمه استقلال، توپ را نصیب غلامرضا رضایی کرد اما پاس او برای انصاری‌فرد توسط بازیکنان حریف قطع شد و آنها در ضدحمله کرنر دیگری بدست آوردند اما از دست رفت.

 ماهینی مدافع پرسپولیس هم در دقیقه ۳۰ اشتباهی مشابه صادقی را انجام داد که استقلال در یک حمله دیگر باز هم کرنر بدست آورد و باز هم بهره‌ای نبرد.

 تماشاگران که بازی کسل‌کننده‌ای را شاهد بودند دست از تشویق‌هایشان برنمی‌داشتند هرچند خستگی در نحوه شعار دادن‌شان مشهود بود.

بازی تا دقیقه ۳۹ به همین شکل و در میانه میدان بود تا اینکه در این لحظه پرسپولیس صاحب فرصت خوبی شد اما مهدوی‌کیا که به احتمال فراوان آخرین داربی‌اش را تجربه می‌کند، توپ را با فاصله زیادی از به بالای دروازه زد.

 دقیقه ۴۱ حساسترین لحظه بازی اتفاق افتاد و برخورد خسرو حیدری با محمد نوری در محوطه جریمه استقلال، همگان را به احتمال پنالتی به پا کرد اما محسن قهرمانی اعتقادی به پنالتی نداشت. هواداران و بازیکنان پرسپولیس به شدت نسبت به این صحنه معترض بودند.

 در آخرین دقیقه‌ی نیمه نخست سرخپوشان بار دیگر معتقد به پنالتی بودند، اما قهرمانی به حقیقی به دلیل تمارض کارت زرد داد.

کارلوس کی‌روش سرمربی تیم ملی که به همراه دستیارانش به ورزشگاه آزادی آمده در کنار فرانکو بارسی مهمان ویژه این داربی نشسته بود و بعضا با یکدیگر صحبت می‌کردند.

 اما در نیمه دوم باز هم اولین حمله جدی با پرسپولیسی‌ها در دقیقه ۴۷ بود اما محمد نوری نتوانست از توپی که روی سانتر مهدوی‌کیا بدست آورد به خوبی استفاده کند.

نفوذهای هر دو تیم از جناح راست بود؛ بازیکنان پرسپولیس سه دقیقه بعد باز هم موقعیت مناسبی بدست آوردند، اما شوت رضایی از بالای دروازه به بیرون رفت.

پرسپولیس که این دقایق بهتر از از استقلال بود نفوذ دیگری را در دقیقه ۵۴ داشت که باز هم مهدوی‌کیای با انگیزه عامل اصلی آن بود که ثمره آن یک کرنر بود. ضربه کرنر را رحمتی با خروج به موقع خود مهار کرد.

عباس محمدرضایی در دقیقه ۵۸ اولین بازیکن تعویضی بود که جای خود را به ساموئل داد.

۲ دقیقه بعد از آن یحیی گل‌محمدی در تعویضی که کمی عجیب به نظر می‌رسید مهدوی‌کیا را از زمین بیرون کشید و عادل کلاه کج را به میدان فرستاد. مهدوی‌کیا هم که از این تعویض خوشحال به نظر نمی‌رسید بازوبند را به محمد نوری داد و هنگام خروج از زمین توسط تماشاگران تشویق شد.

خسرو حیدری در دقیقه ۶۱ سانتر خطرناکی را روی دروازه حریف فرستاد که به بیرون رفت و یک دقیقه بعد از آن هم رضا حقیقی چندین متر عقب‌تر از محوطه جریمه شوتی سنگین زد که با فاصله کمی از بالای دروازه استقلال بیرون رفت.

در دقیقه ۶۳ رحمتی ضربه انصاری فرد که از فاصله نزدیکی در محوطه جریمه به سمت دروازه زد را دفع کرد و یک دقیقه بعد هم سانتر پروویچ با فاصله اندکی از کنار دروازه استقلال بیرون رفت.

امیر قلعه‌نویی دومین تعویضش را در دقیقه ۶۷ انجام داد و حنیف عمران‌زاده را به جای حسن اشجاری به زمین فرستاد. لحظاتی بعد سرمربی استقلال فرهاد مجیدی که در میان تشویق هواداران تیمش مشغول گرم کردن بود را فراخواند.

انتظار مجیدی برای رویارویی با پرسپولیسی‌ها سرانجام در دقیقه ۷۰ به سر آمد و او با کلی مقدمه به جای آرش برهانی وارد زمین شد اما نکته جالب این بود که جباری در بدو ورود مجیدی بازوبند کاپیتانی را به او نداد و دقایقی بعد این کار انجام شد.

در این دقایق که کار باز هم دوباره به میانه میدان آمد و برخوردهایی هم صورت گرفت که بعضی از نیمکت‌نشینان پرسپولیس از جمله مهدوی‌کیا فریاد می‌زدند.

دقیقه ۷۴ عادل کلاه‌کج از جناح راست سانتر کشید که پژمان منتظری با یک تکل به موقع توپ را از مقابل پای کریم‌انصاری‌فرد بار دیگر به کرنر فرستاد. یک دقیقه بعد غلامرضا رضایی پشت محوطه جریمه به زمین خورد و اعتقاد به خطای بازیکن حریف داشت که قهرمانی باز هم خطایی به سود پرسپولیس نگرفت.

اولین توپ جدی در دقیقه ۷۹ نصیب فرهاد مجیدی شد که روی سانتر حمودی و مشت کردن توپ توسط نیلسون بدست آمد که او توپ را از کنار دروازه به بیرون فرستاد.

در دقیقه ۸۰ محمد نوری جد‌ترین فرصت بازی را خلق کرد و شوت از راه دور او به فاصله چند سانتیمتری از کنار تیرک دروازه بیرون رفت.

کریم انصاری‌فرد در دقیقه ۸۱ با هادی نوروزی دیگر مهاجم پرسپولیس تعویض شد. در دقیقه‌ی ۸۸ نیز محمد قاضی به جای غلامرضا رضایی وارد زمین شد.

در دقیقه‌ی ۹۲ ضربه برگردان بازیکن پرسپولیس با واکنش رحمتی به کرنر رفت،‌در ادامه روی ضربه کرنر باز هم پرسپولیس خطرناک ظاهر شد، اما مجتبی جباری دروازه‌ تیمش را نجات داد. پس از اتمام سه دقیقه وقت اضافه سوت قهرمانی به پایان برسد.

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=18186

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 2در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۲
  1. قرمزتهههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه………………………….

  2. تو کامنت ها هم سروره……….

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.