تاریخ : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳
10

امام جمعه خرم‌آباد: امت اسلامی امروز نیازمند وحدت و انسجام است

  • کد خبر : 18196
  • 06 بهمن 1391 - 20:10

  امام جمعه خرم آباد با بیان اینکه امت اسلامی امروز نیازمند وحدت و انسجام است، گفت: آنچه می‌تواند مسلمان را در حفظ وحدت و انسجام و اتحاد و صبر و استقامت یاری دهد، تمسک به سیره نبوی و سیره امام جعفرصادق(ع) و تمسک به قرآن است.   به گزارش میرملاس نیوز به نقل از […]

A0419225

 

امام جمعه خرم آباد با بیان اینکه امت اسلامی امروز نیازمند وحدت و انسجام است، گفت: آنچه می‌تواند مسلمان را در حفظ وحدت و انسجام و اتحاد و صبر و استقامت یاری دهد، تمسک به سیره نبوی و سیره امام جعفرصادق(ع) و تمسک به قرآن است.

 

به گزارش میرملاس نیوز به نقل از ایسنا، حجت الاسلام والمسلمین سیداحمد میرعمادی، در خطبه‌های نمازجمعه این هفته خرم‌آباد در مصلی الغدیر این شهر با گرامیداشت هفته وحدت و تبریک به مناسبت سالروز ولادت نبی مکرم اسلام(ص) و حضرت امام جعفرصادق(ع) گفت: امروز امت اسلامی به پیشرفت‌های علمی، اخلاق اسلامی و صبر و استقامت در برابر دشمنان نیازمند است.

 

وی افزود: علاوه بر اینکه باید میلاد این دو بزرگوار را جشن بگیریم، باید به عظمت و اهمیت این دو میلاد نیز توجه داشته باشیم.

 

میرعمادی، پیرامون وضعیت جهان در زمان ولادت پیامبرعظیم‌الاشأن اسلام حضرت محمدمصطفی(ص) گفت: پیامبر اکرم(ص) در زمانی متولد شد که بت پرستی بر جزیر‌ه‌العرب حاکم بود، فرهنگ جزیره العرب در شعر، شهوت و شکم خلاصه شده بود، زن در آن زمان یک کالای بی‌ارزش و از ارث محروم بود و به ارث برده می‌شد، زن در آن زمان حق رأی و اظهار نظر نداشت.

 

وی افزود: میلاد پیامبراکرم(ص) آثار و برکات فراوان داشت از جمله اینکه میلاد پیامبر اسلام(ص) تحول اساسی در جهان بوده و پایان ظلمات و آغاز زندگی نورانی ترقی بشر، پیشرفت علم و پایان جهل و نادانی، گسترش و تولید عدل، گسترش فضایل اخلاقی در جهان را به دنبال داشت.

 

خطیب جمعه خرم آباد با یادآوری اینکه میلاد نبی مکرم اسلام (ص) نوید علم، اخلاق، توحید، عدالت و یکتاپرستی برای بشریت بوده است، خاطرنشان کرد: امروز پیشرفت بشریت و جهان مرهون عظمت پیامبر اسلام است، وجود پیامبر اعظم(ص) فضل کبیری بود که خداوند متعال بر بشریت ارزانی داشت.

 

نماینده ولی فقیه در لرستان با بیان اینکه همه مردم از دوست و دشمن عقیده دارند که پیامبراکرم(ص) شخصیتی امین، راستگو و پاکدامن بوده است، تصریح کرد: اخلاق پیامبر اخلاق نیکو و الگو، رفتار وی رفتاری متین و با وقار و کلام وی حکیمانه و سراسر سود و منفعت بوده است، پیامبر شخصیتی بود که سراسر زندگی اش برای مردم خیر و برکت بوده و هست لذا روز ولادت وی به عنوان میلاد خیرات و برکات نامگذاری شده است.

 

میرعمادی اضافه کرد: پیامبراعظم(ص) معلم بزرگ اخلاق و هدایت و معنویت بوده به نحوی که در کره زمین شخصیتی با عظمت‌تر از شخصیت پیامبر نداریم وی در زندگی‌اش نسبت به چند چیز از جمله عبودیت و بندگی خدا، گسترش فضایل اخلاقی و مهرورزی و محبت و مهربان بودن به مردم اهتمام جدی داشته است.

 

وی در بخش دیگری از سخنانش با تبریک به مناسبت سالروز ولادت امام جعفرصادق(ع) گفت: امام جعفرصادق(ع) در عصر خویش توانست علوم اهل بیت را که ریشه در قرآن و سنت نبوی داشت احیا کند، علوم اهل بیت را گسترش داد، حوزه‌های علمیه را به وجود آورد، دانشگاه جعفری را تأسیس کرد، روایات گوناگون در مسایل دینی را بیان کرد، فقه جعفری را به یادگار گذاشت، این امام همام در علم، طبابت، تفسیر و حدیث مهارت داشت و شاگردان زیادی را تربیت کرد.

 

امام جمعه خرم آباد افزود: امام جعفرصادق(ع) اسلامی را که پیامبر برای انسان‌ها آورد آن را با احادیث، کلام و رفتارش احیا کرد و غنا بخشید و نشان داد این اسلام ریشه در اعماق وجود انسان دارد.

 

نماینده ولی فقیه در لرستان در بخش دیگری از خطبه‌های نماز به در پیش بودن دهه فجر انقلاب اسلامی اشاره و تصریح کرد: ملت ایران مدیون امام خمینی(ره) است، امام راحل بعد از پیامبران الهی و ائمه اطهار(ع) شخصیتی بی‌نظیر است که وجودش سراسر خدا و کارش اخلاص بوده است، امام خمینی(ره) عظمت گذشته اسلام را به مسلمانان برگرداند و چون امام عظمت اسلام و خدا را به مسلمانان برگرداند خدا نیز عظمت امام را به دنیا نشان داد.

 

میرعمادی با بیان اینکه دهه فجر دهه یاد کردن از امام راحل و تجدید میثاق با بنیانگذار انقلاب اسلامی است، افزود: یاد و خاطره امام خمینی(ره) را باید برای همیشه زنده و جاوید نگه داریم نه تنها در ایام دهه فجر بلکه در سایر ایام سال باید همواره یاد امام (ره) را زنده نگه داریم چراکه عظمت و موفقیت امروز ایران اسلامی مدیون خدمات ارزنده ایشان است.

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=18196

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.