تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
11

علی رغم گذشت ۲۱ ماه؛ ‫رییس سازمان محیط زیست از فاجعه زیست محیطی کوهدشت بی اطلاع است

  • کد خبر : 18216
  • 07 بهمن 1391 - 10:44

  با اینکه ۲۱ ماه از آغاز نشت گاز در منطقه کوهدشت لرستان و وقوع فاجعه زیست محیطی در این منطقه می گذرد اما رییس سازمان محیط زیست از وقوع این حادثه اظهار بی اطلاعی می کند. به گزارش میرملاس نیوز، چندسالی است که عملیات حفاری برای اکتشاف ذخایر هیدروکربوری در منطقه‌ ی کوهدشت آغاز […]

0-19

 

با اینکه ۲۱ ماه از آغاز نشت گاز در منطقه کوهدشت لرستان و وقوع فاجعه زیست محیطی در این منطقه می گذرد اما رییس سازمان محیط زیست از وقوع این حادثه اظهار بی اطلاعی می کند.

به گزارش میرملاس نیوز، چندسالی است که عملیات حفاری برای اکتشاف ذخایر هیدروکربوری در منطقه‌ ی کوهدشت آغاز شده است.  درسال ۱۳۸۶ بود که مدیر اکتشاف شرکت ملى نفت ایران از کشف نفت در طاقدیس  «باباحبیب» در بلوک کوهدشت خبر داد.  کارفرمای طرح اکتشاف نفت در منطقه‌ی کوهدشت، مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت ایران و پیمانکار آن شرکت چینی سی.ان.پی. سی یا شرکت ملی نفت چین است.  حفاری ها تا این لحظه ادامه داشته و تا کنون ۳ حلقه چاه در این منطقه احداث شده است.

ماجرای آتش سوزی در کوه های این منطقه از ۲۸ فروردین سال ۹۰ آغاز شد. آتش ابتدا از لابه لای صخره ها سر برآورد و سپس در چاه های منطقه نیز مشاهده شد. این آتش سوزی ها همچنان ادامه دارد و هیچ کس راهکاری برای مقابله با آن و جلوگیری از فاجعه زیست محیطی حاصل از خروج گاز های سمی از داخل زمین ارایه نکرده است.

جالب تر اینکه رییس سازمان محیط زیست کشور به طور کلی از وجود چنین حادثه ای پس از ۲۱ ماه بی خبر است.
محمد جواد محمدزاده  در پاسخ به این سوال که چه راهکاری برای حل مشکلات منطقه کوهدشت و جلوگیری از ادامه این بحران زیست محیطی در این منطقه در نظر گرفته است گفت: بنده از این حادثه بی اطلاعم.

وی با مطرح کردن این مساله که اگر تخریبی بوده از سوی محیط زیست نیست گفت: باید این مساله را پی گیری کنم اما در حال حاضر در این خصوص اطلاعی ندارم.

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=18216

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 6در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۶
  1. لرستان اگه دلسوز داشت که این حال و روزش نبود…..

  2. تبارک الله آقای رییس

  3. تبارک الله رییس

  4. اگه غیر از این بود باید تعجب میکردیم.
    هر چی سرمون میاد حقمونه

  5. اون حقوقی که میگیره حرومش

  6. خره د سر مسولین

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.